Loading...
dk

Vinterindstillinger og deres påvirkning af bilen | Tesla Forum

Larsen
Larsen Dec 30 '14
Stod imellem min Tesla og fruens Audi Q3 og kiggede lidt på sidespejlene, og så kan jeg godt forstå at der er problemer med auto fold af spejlene på Teslaen. Den er et godt eksempel på, at design har været vigtigere end funktion, eller at ham der har konstrueret spejlet er en tåbe. At konstruere et spejl hvor den drejende part skal glide tæt ind over den faste del, det skal jo gå galt, når der kommer is på den faste del. I hvert fald når den faste del er nederst. På Audien er spejlet konstrueret så spejl og den faste del tilsammen danner et hængsel i en halvbue, så uanset hvor meget is og sne der kommer på det, så virker det stadigvæk. Der er ind imellem nogle konstruktioner på Teslaen, hvor man må spørge sig selv om: hvad har de dog tænkt på ovre i Californien.
DerHansi
DerHansi Dec 31 '14

@larsen : de har nok mere sand end sne :-), men giver dig ret, det' sgu ik' for gennemtænkt

Tesloid
Tesloid Jan 2 '15
Tesla har jo også bestemt at sidespejle er overflødige. Så vi skal vel bare retrofitte tmx sidekameraer :-) Min har stået ude i de 4 uger jeg har haft den. Ingen problemer med spejle, vinduer eller ladeport. Har været flink til at forvarme. Eneste problem var p sensorer :)
Kiefer
Kiefer Jan 2 '15

Holbech: Problemet med p-sensorerne var vel sne og is foran dem?

Det problem har jeg oplevet på alle de biler jeg har haft med sådanne sensorer, de har aldrig været glade for sne og is...

/Martin

Tesloid
Tesloid Jan 2 '15
Præcis Kiefer. Lidt banken på isen fik det væk.
Maho
Maho Jan 2 '15
De her sidekarama'er i stedet for spejle: fed ide, men så må der vel sidde en skærm indvendigt ved a stolpen eller hvordan, nogen som har set et billede af dette? På Teslas hjemmeside er der en del billeder af X'eren fra forskellige vinkler, men ikke denne detalje.....
Kiefer
Kiefer Jan 3 '15

Maho; Det er også en detalje jeg er lidt spændt på at se hvordan de har løst.

/Martin

Tesloid
Tesloid Jan 3 '15
Den sidder da foran trekantvinduet og spærrer for trækket :)
Maho
Maho Jan 3 '15
Ha ha,2 fluer med et smæk :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Jan 3 '15
Hilbert
Hilbert Jan 26 '15

Ken@ + Kiefer@

Tak for mange gode oplysninger:

Vores Tesla S holder udendørs på fjeldet i Norge ( ofte -10°C).

Har altid Range Mode ON, da vi ikke ønsker at bruge strøm til unødig opvarmning. Har altid ladet til 80% og lader op til 90% før vi skal ud at køre (opvarmning af batteri). Et kvarter før starter vi kabineopvarmning til 18-19°C (betjening via appen). Lige inden vi kører frakobles ladekablet. Så har vi Regen (nødvendig da bremserne ellers løber varme) ned fra fjeldet.

I øvrigt enig i alle de øvrige gode tips.

På langture kniber det med at holde varmen på fødderne, hvis der ofte er behov for Defrost. Normalt kører vi med fan i stilling ”3”, hvilket ofte kan holde ruderne dugfri uden brug af Defrost, stilling ”2” er ikke tilstrækkeligt med 2 personer i bilen.

Hvad er jeres erfaring med ”fodkulde”/duggede ruder?

 

Kan I bruge ”evtripplanner” på bilens 17” skærm?

 

Som snekæder til Tesla S med 19” fælge kan anbefales:

Maggi Group Trak Sport 217 (245/45-19).

Nommensen
Nommensen Jan 26 '15
Har også haft lidt af kolde fødder men gik ind i indstillinger og satte den på fodvarme og satte fan lidt op - det synes jeg har hjulpet
Forummets indlæg er redigeret af Nommensen Jan 26 '15
lysmanden
lysmanden Jan 9 '16
Nyttig viden til nye brugere / ejere af Teslaer
tintin
tintin Jan 5 '19

Den 3. feb. skal min P85D stå 14 på parkeringspladsen ved Billund lufthavn. Er der nogen der ved hvad den bedste indstilling vil være så der bruges mindst mulig strøm samtidig med at batterierne har det godt? jeg skulle gerne kunne nå til Rødekro når jeg returnere. Bor i Sønderborg.

MOS
MOS Jan 5 '19

@tintin

Check lige, om din software version har Energy Saving funktionen. Den er forsvundet i en af de nye v9 versioner, men senere dukket op igen. Du finder den under Controls -> Display -> Energy Saving (knappen burde sidde lige under Brightness og lige over Screen Clean Mode). Hvis knappen mangler, så er du fucked! Se evt. denne video: https://www.youtube.com/watch?v=wQWACtNIldQ

Når du parkerer i lufthavnen, skal du slå Smart Preconditioning fra. Ellers risikerer du, at den bruger energi på at varme kabinen op om morgenen, når den tror, du skal af sted på arbejde. Controls -> Vehicle -> Smart Preconditioning = OFF

Controls -> Display -> Energy Savings = OFF og Always connected = OFF. Så gar den i dybest mulig dvale og sparer energi. Lad være med at tjekke bilen med mobil appen, da det bare vækker bilen, så den bruger mere energi.

Hvis alt går godt, burde den kun tabe omkring 1% i døgnet. Men lad hellere lidt rigeligt op for en sikkerheds skyld.

 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 5 '19
tintin
tintin Jan 5 '19

MOS. Tusinde tak for det grundige og letforståelig svar. Dette forum er guld værd 

koden
koden Jan 6 '19
Har Billund ikke pladser med strøm så den kan stå tilkoblet?
Sider: « 1 2
Dette emne er sticky