Loading...
dk

Vejhjælp | Tesla Forum

cth
cth Nov 17

Hvornår har man Tesla vejhjælp?

Er det i garanti perioden på de 80.000 km /4år for generelle problemer og 8 år hvis det er batteri / driv linje?

KimT
KimT Nov 17

Ja - noget i den retning.

Du skal dog nok være opmærksom på at du selv skal betale hvis det ikke drejer sig om en garanti sag. Dvs. hvis du kører i grøften, eller bliver involveret i et uheld, så er det nok ikke Tesla's vejhjælp du kan trække gratis på. 

cth
cth Nov 17

Ok tak

Nej i de sidste tilfælde tænker jeg kasko betaler.

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 17
Af erfaring i udlandet så nægter Tesla at hente eller arrangere vejhjælp selv når de ved at HV batteri på garantien er stået af. Du skal selv sørge for det hele og så klare din kasko forsikring den regning for dig. Om de afregner med Tesla efterfølgende aner jeg intet om. Men 2 gange har jeg prøvet det nu og har efterfølgende tegnet dansk autohjælp i Danmark.
webercarbmann
webercarbmann Nov 17

Hej alle.  Vores TMS er ude af garanti i starten af dec. Vi planlægger en skitur til Livigno i uge 1.  Hvis batteriet står af 1000Km hjemmefra - hvad gør man så.  Har man krav på at få skroget kørt hjem eller vil forsikringen have at man prøver at få den lavet lokalt hvilket i praksis betyder et nyt batteri fra Tesla til 150K.  Er der forskelle på hvilket forsikringsselskab man har? 

Johannelund
Johannelund Nov 17
Mener at hvis man har kasko har man også
https://www.sos.eu/da/til-dig/roedt-kort/
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 18

Da mit hw batteri på ms stod af for et par år siden nede i tyskland var det sos via kasko som dækkede. Tesla reimbursede mig dog efterfølgende for udgifter til billeje mm da jeg kom hjem

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 18
cth
cth Nov 19
Citat fra webercarbmann

Hej alle.  Vores TMS er ude af garanti i starten af dec. Vi planlægger en skitur til Livigno i uge 1.  Hvis batteriet står af 1000Km hjemmefra - hvad gør man så.  Har man krav på at få skroget kørt hjem eller vil forsikringen have at man prøver at få den lavet lokalt hvilket i praksis betyder et nyt batteri fra Tesla til 150K.  Er der forskelle på hvilket forsikringsselskab man har? 

Ja det er et godt spørgsmål.

Jeg ville ringe til 

https://www.sos.eu/da/til-dig/roedt-kort/ ;

og få det tjekket.

Men selv hvis de transporterer den hjem, så skal den jo et sted hen hvor den kan fikses.

kan godt være man bør have en plan for hvem der kan det og følge med i om der kommer nye til.