Jeg ville selv køre den hele vejen, hvis jeg havde købt en bil hos en forhandler og han havde snydt med afgiften.
Det har jeg svært ved at se skal blive mit problem, medmindre jeg, som ved hæleri, burde have indset pris var urealistisk lav.
Hvis du ejer bilen når SKAT når til din sag, så er det dit problem, selvom du ikke synes det.
Hvad er en forhandler? Jeg tror der er rigtig mange som har købt hos driftige private der har solgt ganske mange biler fra deres indkørsel. Private der selv har hentet dem, ikke været obs på eller været ligeglade med at Tesla har haft vidt forskellige listepriser - og dermed afgifter - på forskellige tidspunkter. De importerede biler har jo været minimum 6 måneder, og i løbet af de 6 måneder har Tesla sænket listepriserne, for mange modeller til et punkt hvor der ingen afgift er, men afgiften ved import skal beregnes ud fra listeprisen ved 1. reg dato og ikke import dato.
Du har måske købt hos sådan en. Pris er ikke alt som tæller når det handler om god tro. Hvorfor sælger en 'privat' en bil han kun har været ejer af i 2 dage, hvordan kan han hente en bil hjem som ingen andre kan skaffe etc etc etc.
@Ice2EV - alt er relativt og man skal ikke underkende hvor meget det kan betyde at bare få sagen lukket og ud af verden.