Loading...
dk

Underdriver Tesla energiforbruget? | Tesla Forum

NOELON
NOELON Jan 28 '14

Hvad er 'fuld' tank? 90 eller 100%

Tollerup
Tollerup Jan 28 '14
90. Der var ca 430 km.
NOELON
NOELON Jan 28 '14

Ok, jeg går ud fra at de 430 km er rated. Men det passer meget godt til mine erfaringer, især med op til 130 km. i koldt vejr. Jeg har i midten af Oktober hvor vejret var mildere kørt 240 km hvor jeg også kørte op til 130, hvor det var tilladt, og havde ca 90 km (rated) tilbage ved hjemkomst. Men skal til Vejle på Torsdag - også 240 km og vil checke forbruget. Men når den går helt ned på 0 er der stadig en reserve tilbage (ca 25 km) foruden det der er reserveret de interne systemer. Så du får aldrig de 85 KwH.

Tollerup
Tollerup Jan 29 '14

Ok. Jeg skrev til Mikkel fra Tesla og fik lignende svar. Det er for såvidt fint nok, det er lidt usædvanlige omstændigheder og bliver ikke et problem for mig. Blot noget at være opmærksom på.

Bluecoffee
Bluecoffee Mar 28 '14
En spøjs detalje: Bilen opgør forbruget to forskellige steder. Under "trips" kan man se forbruget siden seneste opladning. Men kører man f.eks. 25 km, kan man her afløse et forbrug på 240 kWh/km, mens selve energimåleren viser et forbrug, der er ca. 20 kWh/km lavere, altså i dette eksempel 220 kwh/km. Som tidligere nævnt er det reelle energiforbrug under alle omstændigheder væsentligt højere, end bilen selv fortæller, men opgørelsen under "trips" er i det mindste tættere på virkeligheden. Nogen der har en god forklaring på forskellen på de to opgørelser i bilen?
Michael
Michael Mar 28 '14
Jeg har to gange tidligere nævnt dette fænomen på forum uden response. Håber der er nogen der kender forklaringen på de to forskellige forbrugstal.
Flemming
Flemming Mar 28 '14
Min opfattelse er at trips måler det samlede forbrug incl opvarmning m.m. Da jeg hver morgen
Efter langsom kørsel op af gågaden får vist et forbrug på mellem 1ooo og 1500Kwt/km som så
Langsomt efter ca 10 km kørsel er faldet til ca 240 Kwt/km og ved ankomst til centrum af
København er kommet ned på lidt under 200 Kwt/km.
Konklusionen er at der bruges meget energi til de første kørte kilometer.
NOELON
NOELON Mar 28 '14

Præcis, Mit indtryk er at Trips 'siden opladning' også indeholder forbrug FØR KØRSEL dvs system interne ting, som vedligehold af batteri og kommunikation mm. Men min erfaring er at dette nedsættes hvis man lader op lige før man starter kørslen og endnu bedre sætter opvarmning på før man starter. Derved bruges effekten fra netttet istedet for batteriet - også til at holde temperaturen på batteriet.

Michael
Michael Mar 31 '14
Jeg har experimenteret lidt med forbrug før kørsel, men ser den samme forskel mellem de to forbrugstal hvad enten man varmer op fra stik, varmer op når bilen ikke er koblet til stik, eller slet ikke varmer op.
Sider: « 1 2 3 4 5