Hvad er 'fuld' tank? 90 eller 100%
Ok, jeg går ud fra at de 430 km er rated. Men det passer meget godt til mine erfaringer, især med op til 130 km. i koldt vejr. Jeg har i midten af Oktober hvor vejret var mildere kørt 240 km hvor jeg også kørte op til 130, hvor det var tilladt, og havde ca 90 km (rated) tilbage ved hjemkomst. Men skal til Vejle på Torsdag - også 240 km og vil checke forbruget. Men når den går helt ned på 0 er der stadig en reserve tilbage (ca 25 km) foruden det der er reserveret de interne systemer. Så du får aldrig de 85 KwH.
Ok. Jeg skrev til Mikkel fra Tesla og fik lignende svar. Det er for såvidt fint nok, det er lidt usædvanlige omstændigheder og bliver ikke et problem for mig. Blot noget at være opmærksom på.
Præcis, Mit indtryk er at Trips 'siden opladning' også indeholder forbrug FØR KØRSEL dvs system interne ting, som vedligehold af batteri og kommunikation mm. Men min erfaring er at dette nedsættes hvis man lader op lige før man starter kørslen og endnu bedre sætter opvarmning på før man starter. Derved bruges effekten fra netttet istedet for batteriet - også til at holde temperaturen på batteriet.