Der er x-antal gratis vejhjælp inkluderet i bilens pris, jeg kan ikke huske hvor mange, men det ved de i Kastrup. Jeg spurgte specifikt ind til det da vi fik bilen, netop for at være sikker på vi ikke skulle købe et vejhjælpsabb. Så jo, kører du i grøften hjælper Tesla dig også, altså med mindre du vælger at gøre det dagligt :-)
/Martin
Jeg spurgte også ind til det og fik denne besked. Hvis det er driftsmæssige problemer omfattet af garanti eller serviceaftale, der gør at bilen ikke kan køre selv, og det ikke kan afhjælpes af en Ranger, afhenter Tesla den. Hvis man kører den tom for strøm, kører i grøften eller af anden grund selv er årsagen, må man selv sørge for bjærgning/transport. Det var den besked jeg fik og jeg har endda serviceaftale.
Ved trafikuheld dækker forsikringen transporten
Hmm, jeg fik beskeden at vi havde nogle gratis vejhjælp afhentninger, tror det var en 2-4 stykker ved problemer som ikke var dækket af garantien, mit spørgsmål gik specifikt på et punkteret hjul. Hvor Anna sendte mig over til Mikkel fra SC som gav mig beskeden om de gratis afhentninger.
Dert er årsagen til at vi ikke har et vejhjælpsabbonnement. Men det er da lidt irriterende at de giver forskellige beskeder og det endda inden for nogenlunde samme afleveringstidspunkt for vores biler.
/Martin
Lyder rimeligt nok, da lappemidlet ikke kunne leveres, da vi hentede vores biler. Det er nu blevet godkendt i EU og kan leveres af Tesla, så vejhjælp ved punktering gælder nok ikke længere.
Vejhjælp er jo mange gange integreret i den bilforsikring de fleste har, enten via kreditkort eller kaskoforsikring. I hvertfald sådan via mit "arbejdskort" samt min forsikring via Tryg.
Vejhjælp i DK har jeg via Alm.Brand forsikring til favørpris. I udlandet dækkes vejhjælp af SOS-International gennem kaskoforsikringen de steder der er med under rød-kort ordningen. https://www.sos.dk/da/privat/rodekort/det-rde-kort/
Jesper: husker ikke præcist hvor mange bar der skal være men det står vist i døren eller på dækket.
Kør forbi tank stationen og tjek om du har lige meget tryk på alle dæk.
Måske du har kørt en skrue op i dækket og er ved at miste tryk?
Jeg menes at 3,1 både foran og bagpå skulle være det bedste med 21", de nye sensorer er også lidt mere følsomme, ellers ring ind til Tesla og du får nok det bedste svar ;-)
@jespernielsen: prøv at se tråden tesla-service-bulletins. Kiefer har i den vedhæftet et sæt service bulletins og et af dem relaterer til TPMS sensorer. Så det er nok en god ide at kontakte Tesla