Loading...
dk

Tur til Portugal - nogle gode råd? | Tesla Forum

gd61
gd61 Dec 19 '23

Jeg drager til Portugal først i det nye år, og planlægger at opholde mig der til slutning af 2024. Jeg har fundet Miio.pt for ladning og portugaltolls.com for motorvejsafgifter, men tænker der nok er nogle flere gode råd at følge. (Søgning i fora ser ikke ud til at virke !)

Jeg kører en Models 85D fra 2015, så jeg har fri SC opladning på vejen, men tænker der nok er nogle gode råd for mere smertefri tur gennem Frankrig og Spanien. På ABRP og Tesla planning ser det ud til at ruten over de vestlig Pyrenæer er den korteste, men da jeg regner med at bruge 3 dage, så er der nok plads til svinkeærinder.

Så alle råd og tips modtages gerne - og jeg skal nok dele egne erfaringer bagefter.
MVH GD 

MOS
MOS Dec 19 '23

Det lyder som en god, lang ferie :)

Jeg går ud fra, at du har fået opgraderet din bil med CCS-adapter? Ellers skal du i hvert fald have det.

Hvis du har tid til et smut/omvej forbi Barcelona på vejen, så vil jeg anbefale det. Det er en dejlig by. Masser af flot arkitektur, Gaudi bygningsværker og den der kirke, som aldrig er blevet bygget helt færdig. Men det vil også næsten være synd, hvis du skal skynde dig videre og kun kan bruge et par timer i byen. Overvej at bruge en hel dag eller måske et par dage der, hvis det kan lade sig gøre.

bskaarup
bskaarup Dec 19 '23
Quote from gd61 (Søgning i fora ser ikke ud til at virke !)

Du kan søge vha. google. Skriv dine søgeord i google efterfulgt af "site:teslaforum.dk " f.eks. "portugal site:teslaforum.dk"

fmm1000
fmm1000 Dec 19 '23

Ikke så meget at spekulerer på. Har været i Spanien og Kroatien flere gange i 85d. Du ved nok den lader sygt langsomt og ifølge abrp er turen til timer kortere i en nyere Tesla. hver vej. Bare sæt dig ind i bilen og lad navien gøre arbejdet. Jeg har fundet mine ferie destinationer inden for cirka halvtreds kilometer fra en super lader og så bare sikr dig at du kan mormor lade på destinationen. Så er du good to go.