https://finans.dk/erhverv/ECE16714184/tesla-goer-klar-til-at-producere-ny-version-af-danskernes-favoritbil/?st=1
Endelig..så må vi se om det er en succes som model 3 vedr. undervogn, kvalitet og støj.
https://finans.dk/erhverv/ECE16714184/tesla-goer-klar-til-at-producere-ny-version-af-danskernes-favoritbil/?st=1
Endelig..så må vi se om det er en succes som model 3 vedr. undervogn, kvalitet og støj.
Spændende.
Men så nu hellere de fik skudt model 2 igang, og gerne i den høje model Y/X slags vs S/3.
Jeg mener også at de er nød til at få udvidet deres model program hvis de vil konkurrere med kineserner. Det vælter jo frem med nye kinesiske modeller fra ukendte producenter
Klart at en model 2 skal på banen, når nu kinesere og franskmænd spytter billige elbiler ud på markedet.
Kineserne tror jeg nu bliver ramt af EU told på et tidspkt., hvis de bliver ved med at statsstøtte deres bilindustri.
Kineserne presser alle, ikke mindst VW der også er på vej med deres lille elbil, men den kommer vist først i 2026 - det er der godt nok lang tid til.
Model 3 Highland virker til at være rigtig lækker, så hvis Model Y snart bliver opdateret i stil med det, skal den nok blive populær. Det rygtes endda at den modsat Model 3 vil få nye, bedre batterier der skulle give længere rækkevidde.
I forhold til ny Model Y er jeg sikker på Blomberg udelukkende deler nyheden for at håbe på at Tesla ikke kan sælge deres nuværende biler.
??? Hvad skulle Blombergs interesse være i det? Tror du Blomberg er gået short i Tesla eller lang i BYD?
*Leaks' og spionbilleder af kommende modeller var faktisk også en ting før Tesla startede med at lave biler.
:-D
Når man spreder top hemmelige informationer som Tesla aldrig ville have givet dem hvis de selv kunne vælge. Så har man en dagsorden. Bloomberg er ofte dem som spreder disse "nyheder/rygter" fra "pålidelige kilder". Med denne slags nyheder i det offentlige er det muligt at nogle vil vente med at købe en Tesla og det kan være et problem. Med rygterne ved Bloomberg stadig ikke om det er Q1,Q2 eller meget senere den nye Model Y er klar men det er gode rygter for dem som håber på at Tesla kommer til at sælge færre biler i Q1.
Hvis man spreder denne slags på X, Facebook eller lignende så bliver kontoen slettet men Bloomberg tjener penge på hemmelige oplysninger. Ligesom de pålidelige kilder også ville blive fyret på stedet hvis Tesla kendte ophavet til dem.
:-D
Når man spreder top hemmelige informationer som Tesla aldrig ville have givet dem hvis de selv kunne vælge. Så har man en dagsorden. Bloomberg er ofte dem som spreder disse "nyheder/rygter" fra "pålidelige kilder". Med denne slags nyheder i det offentlige er det muligt at nogle vil vente med at købe en Tesla og det kan være et problem. Med rygterne ved Bloomberg stadig ikke om det er Q1,Q2 eller meget senere den nye Model Y er klar men det er gode rygter for dem som håber på at Tesla kommer til at sælge færre biler i Q1.
Hvis man spreder denne slags på X, Facebook eller lignende så bliver kontoen slettet men Bloomberg tjener penge på hemmelige oplysninger. Ligesom de pålidelige kilder også ville blive fyret på stedet hvis Tesla kendte ophavet til dem.
Seriøst? Du tror virkelig det kun er Tesla som er udsat for dette og det er Blomberg som er den store mastermind?
Og du tror virkelig ikke at et normalt tænkende menneske kan tænke sig til at der nok snart kommer en opdateret Model Y, nu når Model 3 er blevet opdateret?
Hvad er det forresten du mener der er blevet spredt på X og Facebook som gør at man får slettet sin konto? At nogle har sagt der kommer en ny Model Y?
https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/dansker-jager-hemmelige-biler/5518461
:-D
Når man spreder top hemmelige informationer som Tesla aldrig ville have givet dem hvis de selv kunne vælge. Så har man en dagsorden. Bloomberg er ofte dem som spreder disse "nyheder/rygter" fra "pålidelige kilder". Med denne slags nyheder i det offentlige er det muligt at nogle vil vente med at købe en Tesla og det kan være et problem. Med rygterne ved Bloomberg stadig ikke om det er Q1,Q2 eller meget senere den nye Model Y er klar men det er gode rygter for dem som håber på at Tesla kommer til at sælge færre biler i Q1.
Hvis man spreder denne slags på X, Facebook eller lignende så bliver kontoen slettet men Bloomberg tjener penge på hemmelige oplysninger. Ligesom de pålidelige kilder også ville blive fyret på stedet hvis Tesla kendte ophavet til dem.
Det er altså forskel på rygter og informationer, og ja - ind imellem så er forskellen kun et spørgsmål om timing. Lad nu det ligge.
Jeg køber altså ikke udgangspunktet om at Bloomberg skulle være værre eller mere kritiske overfor Tesla eller overfor alle andre producenter. Ja, nogle nyhedstjenester og analysehuse kan have en lad os kalde det 'nationalitetsbias' og enter fortrække deres hjemmemarked og deres hjemmelige producenter eller det modsatte.
Jeg vil også gætte med: Jeg er sikker på at der kommer en ny/facelifted Model Y. Ligesom vi så det med M3 og MS. Kommer der også en ny/facelifted MX? Det ved jeg ikke, men hvis der gør så forsvinder de fancy døre vist... Og den nye(ste) Roadster? hvem ved :)
Fortsætter priskrigen og kommer vi til at se flere prisfald på Tesla? Ja (!)
(disclaimer: Synspunkter og gætterier er helt for egen regning, jeg er ikke professionel investor og jeg ejer ikke Tesla aktier)
Jeg tror ikke X kommer i en opdateret model med andre døre end de nuværende. Det vil være en gennemgående designændring på ret store dele hvis de skal laves om.
Men så igen, det vil nok ikke være en dum idé eftersom dørenes hængsler ikke kan holde over tid. De er ganske simpelt ikke stærke nok og slides ned så man risikerer at døren falder af...
Og angående overenskomst, hvis man ser på antallet af solgte biler i Norden, så står i samlet set for ca. 5-7% af Teslas samlede salg. Så det er ret mange biler de ville skulle undvære hvis de forlod det skandinaviske marked.
Alternativt kan de jo bare bygge et forhandlernet op i stedet. Men så kommer de vist til at ligne alle andre bilforhandlere, og den går nok heller ikke :)
så det vel en kold beregning, fra Teslas side, hvad vil det koste dem at lave overenskomster i Norden, og vil det sprede sig kontra at undvære 5-7% af omsætningen.
Jeg tror ikke X kommer i en opdateret model med andre døre end de nuværende. Det vil være en gennemgående designændring på ret store dele hvis de skal laves om.
Men så igen, det vil nok ikke være en dum idé eftersom dørenes hængsler ikke kan holde over tid. De er ganske simpelt ikke stærke nok og slides ned så man risikerer at døren falder af...
Og angående overenskomst, hvis man ser på antallet af solgte biler i Norden, så står i samlet set for ca. 5-7% af Teslas samlede salg. Så det er ret mange biler de ville skulle undvære hvis de forlod det skandinaviske marked.
Alternativt kan de jo bare bygge et forhandlernet op i stedet. Men så kommer de vist til at ligne alle andre bilforhandlere, og den går nok heller ikke :)
så det vel en kold beregning, fra Teslas side, hvad vil det koste dem at lave overenskomster i Norden, og vil det sprede sig kontra at undvære 5-7% af omsætningen.
Hvis vi spørger Bloomberg, så har de nok en deep, deep undercover kilde som vil mene at tegningerne allerede ligger klar i skuffen - altså med nogle andre døre, og kynikere vil nok mene at den ny X blot er en Y med nogle andre dimensioner :)
Overenskomst eller ej, det væddemål tør jeg faktisk godt tage. Elon kan være så stædig han vil, og de nordisk fagbevægelser har tidligere vist en stamina der overgår det meste...
Tesla har i fjerde kvartal leveret 484.507 elbiler, hvilket altså er færre end de 526.409 elbiler, som Byd har solgt.
Primært fordi de har små biler.
Tesla er nødt til at få model 2 på markedet hvis de vil følge med.