Loading...
dk

Aktiveret kabine kamera? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 5 '24

Nu har jeg ikke FSD idet jeg finder det dyrt i forhold til hvad man får.

Men jeg er rimelig sikker på at Tesla'en ikke trækker ud over en fuldtoptrukket linje for at overhale en cyklist, så sætter den hellere farten ned og venter på der ikke er fuldt optrukket linje. Den er nemlig ikke utålmodig som os dummernikker. :-)

Ganske ligesom færdselsloven foreskriver.

Hvad vi manuelt gør i hverdagen er så en anden sag.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 5 '24
Joe73
Joe73 Jan 5 '24
Jeg har FSD og det kan godt være FSD kan overhale cyklister i USA, men den gør det ikke i Danmark.
Den ser dem fint, og tager fint farten af bilen og bliver bag cyklisten, indtil man selv tager over og kører uden om.
Kegler på motorvejen der snævre 2 baner ind til 1 bane, der skal man ikke regne med at FSD kan finde ud af at gøre det rigtig. Der tager jeg over.
Kasser der ligger siden af vejbanen, har jeg ikke prøvet.
Den feature jeg elsker mest ved FSD er at den selv tager farten af hen mod rundkørsler. (Gør biler uden FSD det?, det ved jeg ikke???)
MOS
MOS Jan 5 '24
Citat fra Joe73 
Den feature jeg elsker mest ved FSD er at den selv tager farten af hen mod rundkørsler. (Gør biler uden FSD det?, det ved jeg ikke???)

Jeg har en ældre Model S med AP1 og den vil gerne prøve at tage en rundkørsel med 80 km/h, hvis ikke nogen forhindrer den i det. Jeg har indtil videre ikke turdet at lade stå til for at se, om den klarer at overvinde de fysiske naturlove omhandlende eksempelvis friktion, centripetalacceleration m.m.

Ice2EV
Ice2EV Jan 5 '24

Med AP tager den farten af til langt de fleste rundkørsler, men du skal selv styre igennem.

Ligesom ved motorvejsafkørsler, du skal selv dreje af. Men den tager farten af gradvist til du er ved stoplinjen. Den funktion plejer jeg dog at slå fra og lade den holde på noget længere, inden jeg slipper pedalen. Så har jeg en tommelfingerregel, at ved 150 meters skiltet der skal den være på 90 kmt eller derunder. Er den over, så skal jeg bremse hårdere op end kun de sidste 5 meter.

Mindst en gang på hver tur jeg kører bruger jeg den til at rengøre bremserne.

Ps der er enkelt afkørsler der er så korte at 150 meters skiltet slet ikke er der. Der skal man enten slå regen til straks efter afkørsel eller vente og rengøre bremser.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 5 '24
MOS
MOS Jan 5 '24

@Ice2EV

Lyder nærmest som om du har en helt anden bil end min. Den kan ikke regen overhovedet i disse lave temperaturer, som i slet ikke. Heller ikke efter en halv time på motorvej. Hvis jeg slipper speederen 1 km før afkørslen, ruller den frit og så skal jeg alligevel over på bremsepedalen, når jeg rammer afkørslesrampen.

#ChargeGate Model S

Ice2EV
Ice2EV Jan 6 '24

Umiddelbart har vi regen rimelig hurtigt, hvis ikke straks. Specielt hvis vi har forvarmet kabinen i 10-15 minutter.

MOS
MOS Jan 6 '24

Forvarmning hjælper helt klart. Prøvede det i dag, da jeg ikke orkede at komme ud til en iskold bil og skulle skrabe ruder fri for is. På turen til arbejde kunne den ikke regenerere, men på hjemturen en time senere kunne den til sidst regenerere med 5-10 kW - lige netop nok til, at man opdager, at den ikke triller frit. 

P85DK
P85DK Jan 6 '24

De her dage er det vel mere et spørgsmål om man kan komme ind i bilen og hvis man kan om vinduet er rullet lidt ned så man kan lukke døren igen. Fuck hvor er jeg træt af de vinduer

Vildgut
Vildgut Jan 7 '24
Citat fra P85DK

De her dage er det vel mere et spørgsmål om man kan komme ind i bilen og hvis man kan om vinduet er rullet lidt ned så man kan lukke døren igen. Fuck hvor er jeg træt af de vinduer

Hahaha, og kan skal også kunne åbne ladeporten... 
MOS
MOS Jan 7 '24

Det med at ladeporten fryser til, kan nemt løses ved at tørre evt. fugt af magneten med en finger, før man lukker ladeporten. Jeg har også hørt, at andre har haft succes med at sætte et stykke alm. tape på magneten, så den ikke sidder så hårdt fast.

Nej, det med dørene er faktisk lidt af et problem. Efter ca. 15 min. forvarmning på max. lykkedes det mig at få førerdøren op. Men forreste dør i passagersiden bandt stadig helt vildt efter 30 min. Der skulle en del vold til at åbne den. Så vil nogen nok sige, gummilisterne bare skal have noget silikone. Og ja, det har de fået - men lige lidt hjælper det.

CanEl
CanEl Jan 7 '24

jeg har brugt en lille vandkande, med varmt vand fra hanen, som akuthjælp, for at løsne glasset fra listen foroven i døren. det virker hurtigt, fordi det er en tynd stråle, som når at afgiver varme, inden det løber af.
giv den lidt isfjerner bagefter, så det ikke fryser fast igen, lige bagefter.

Sider: « 1 2