Loading...
dk

Service aftale | Tesla Forum

Ninus
Ninus Dec 30 '14

Hej - er der nogen som kan hjælpe med en kopi af service aftale, "4 år og ubegrænset Ranger besøg" ?

kajakaj
kajakaj Dec 30 '14

Serviceplan og serviceaftale. Jeg har tegnet en 4 årig uden ranger. Passer præcis med de 20.000 km vi kører årligt, så vi får fuld udnyttelsen af den i 4 år og 80.000 km.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 30 '14
Hookmaker
Hookmaker Dec 30 '14
Interessant, husker lige at serviceaftalen fortabes hvis man sælger til en forhandler...;-)
T3S7A
T3S7A Dec 30 '14
Skifter de virkelig bremser for hver 40K km? De bliver jo næsten ikke brugt / slidte!
kajakaj
kajakaj Dec 30 '14

Sikkert ikke nødvendigt. I vores ICE kørte vi 180.000 km inden bremseskiveskift på forhjulene. De bageste er ikke skiftet endnu. Så jeg forventer at de holder meget meget længe på Teslaen.

Larsen
Larsen Dec 30 '14
Der står vel ingen steder, at de skifter dem. Der står v for visuel kontrol, og r for udskiftning, men selvfølgelig kun hvis den visuelle kontrol siger det er nødvendigt. Det er forøvrigt ikke meget man får for pengene, hvis man tegner en service kontrakt. Det kan vist ikke betale sig.
kajakaj
kajakaj Dec 30 '14

Du har sikkert ret, men hvis man får lavet service 1 gang om året til 6.100 kr. er det trods alt billigere, hvis man kører omkring 20.000 km årligt. Ulempen er så at pengene er tabt hvis man sælger bilen til en forhandler eller den bliver totalskadet.

Larsen
Larsen Dec 30 '14
Jeg har aldrig prøvet at bruge autoriserede værksteder længere end til garantien løb ud. Samtidig har jeg altid selv købt og medleveret motorolien, og har så aldrig haft et service på over 2000 kr. Alt hvad der hedder bremser osv. har jeg altid selv udført. Værkstederne gør alt hvad de kan for at omtale udskiftning af bremsedele som noget svært og kompliceret, men der er ikke noget så simpelt som bremser. Det kan man meget let gøre selv, da det er ren stenalder teknologi. Prøv at tænke sig at vi fortsat efter 100 års bil-evolution stadig bremser en bil ved hjælp af noget så simpelt som at klemme hårdt om en skive af jern.
kajakaj
kajakaj Dec 30 '14

6.100 kr. er også dyrt for et eftersyn, når man tænker på hvor lidt der kan slides. Ville nok heller ikke vælge serviceaftale hvis jeg købte en Tesla i dag. Den har jo nu kørt problemfrit i næsten et år, men da vi fik udleveret nr. 169 her i landet var der stadig ikke meget erfaring at trække på dengang.

MrCoffee
MrCoffee Dec 30 '14
Jeg var egentlig imod en serviceaftale, men efter nærmere overvejelse tog jeg den alligevel. Dels fordi at jeg kan tegne yderligere 4 år til samme pris iflg. Tesla, hvilket jeg tænker er et smart move når jeg skal af med dytten en dag, meget svært at forestille sig, men mon ikke ham Mosk er kommet op med en raketdrevet P95D+ til den tid, ydermere er jeg også for nærig til at betale kr. 6100 for et tjek. Da jeg også har soltag og luftundervogn mm tænker jeg meget kan slå en krølle ad åre, selvom der er garanti på de vigtigste dele.
Ninus
Ninus Jan 9 '15

Kajakaj - tak for udskrifterne, har aldrig fået dem af Tesla, hvilket har været årsag til en del misforståelser.

Larsen
Larsen Jan 13 '15
Har nu i et forsøg på at få mine bagerste bremseskiver pæne igen, sat regenerering på low. De bagerste skiver ser absolut ikke pæne ud mere, da de bliver anvendt alt for lidt, så jeg håber i løbet af nogle uger, at de bliver pæne igen. Prøv selv at sammenligne jeres forreste skiver med de bagerste.
T3S7A
T3S7A Jan 13 '15

Du bakker for lidt Larsen :-)

EVfan
EVfan Jan 13 '15
Vedr. Serviceaftale ud over garanti perioden.
Hvis "varmepumpen", luftkompressoren eller f.eks 12 volt batteriet går i stykker efter garanti perioden på de 4 år. Vil en udvidelse af servicenaftalen på ydeligere 4 år dække for disse defekter ?
/Jens
Hookmaker
Hookmaker Jan 13 '15

Jens, det regner jeg bestemt med, det var derfor jeg valgte serviceaftalen - mulighed for at udvide med yderligere 4 år og hermed dækning af ALLE dele der måtte/skulle udskiftes, udover dæk.

MEN når det så er sagt, så er der mega meget tvivl om denne aftale - så jeg ville aldrig vælge den igen!

EVfan
EVfan Jan 13 '15

Ja, jeg syntes det er noget rod, når man forsøger at læse om det på siden. De nævnte ting og sikkert mange andet er jeg sikker står af på et eller andet tidspunkt. Selvom Tesla ikke ønsker tjene på reservedele, syntes jeg alligevel "accessories" er rimeligt peberet. Jeg havde i første omgang tænkt mig at beholde bilen, ja grundet "få" sliddele, ingen rustproblemer m.m. Men nu tænker jeg lidt på at skifte den ud lige som min Iphone, når der kommer en ny model, ud med den gamle og køb en ny, så satse på at  afgiftsniveauet aldrig når op ICE niveauet.

EVfan
EVfan Jan 13 '15

@Hookmaker, jeg fandt dette på det norske forum

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18224.0.html


Sv: Serviceavtale ja eller nei?

« Svar #60 på: I dag kl. 12:30 »

 

at den dekker alle slitedeler virker å være en myte. Jeg har hatt en skikkelig oppgang med Tesla ang. serviceavtalen nå. jeg spurte om følgende punkter var dekket av serviceavtalen:

-foringer og endeledd i hjuloppheng/motoroppheng
-bremseskiver
-fjærer/støtdempere/luftfjæringsputer/kompressor
-Pumper for kjøling/oppvarming av batteri, motor, interiør etc
-12 v batterier

De bekrefter at alle slitedelene som nevnt vil dekkes i fem år av service og garantien. Etter fem år så vil ikke slitedelene dekkes, da er det kun bremseklosser og vindusviskere som vil skiftes.

Det ser ud til de 6Tkr. kun gælder væske, bremseklodser og vinduesviskere??

/Jens

 

Kiefer
Kiefer Jan 13 '15

Man skal huske på at en serviceaftale ikke er at sidestille med en garantiforlængelse. Det tror jeg mange misfortolker.

/Martin

EVfan
EVfan Jan 13 '15

@Kiefer, jeg tænke at det måske lignede Porsche Approved, mener også Mercedes har noget, hvor alt er inkl. når aftalen blev indgået for, som her 4 år ad gangen.

/Jens

 

Kiefer
Kiefer Jan 13 '15

Jens7700: Mercedes har kun 2 års reklamationsret på deres biler, hvilket jeg i flere omgange har været pænt træt af. F.eks. har jeg endnu ikke oplevet en luftaffjedringskompressor på en Mercedes holde længere en 26 måneder...

Og tegne en 4 års serviceaftale på en Mercedes, så kunne man efter min mening lige så godt købe en ny bil hvert andet år. Jeg gav et sted mellem 700 og 1000 kroner om måneden for serviceaftalen og forventningen var at jeg kun skulle til service en gang om året med bilen. Og Hessel (MB forhandler) sagde direkte til mig at, når jeg ikke leasede bilen, kunne en serviceaftale slet ikke betale sig.

/Martin