Loading...
dk

Tesla ejere får skyld for meget | Tesla Forum

cth
cth Jan 9 '24

Denne gang er det en sneplovfører der udtaler:

laaaang artikel om dem der kører ud i snevejr på sommerdæk.. eller i det hele taget kører ud uanset dæk.

Men ved så ikke hvorfor han lige synes at Teslaer er værst:

---------------

og lad mig lige nævne de der Teslaer! De burde simpelthen sparkes ud til højre. De duer jo ikke til en pind i det her vejr, og Tesla-ejerne, de har slet ikke strøm nok til det, de kører rundt og laver, når det er så koldt. Og hvis du tror, at det er de unge bilister, der er problemer med i det her vejr, så tager du også fejl. De unge opfører sig forholdsvis godt. Nej, problemet er sgu sådan nogle 40 plus-årige it-mænd ude fra Lystrup og Stavtrup i store biler.«

------------------

Lugter lidt af en fossiltosse der skal lufte sin utilfredshed over at hans fossilverden er ved at være slut.

låst artikel:

https://jyllands-posten.dk/kultur/ECE16732156/her-er-typerne-der-koerer-fast-i-sneen/

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 9 '24
Bianco
Bianco Jan 10 '24
Quote from cth

...og Tesla-ejerne, de har slet ikke strøm nok til det, de kører rundt og laver,...

Der er vist en fest jeg er gået glip af ;-)

Arpe
Arpe Jan 10 '24

Hmm, husker ikke at jeg har overhalet en sneplov de sidste par dage... men har da været forbi en del andre der kørte 20-40 km/t på motorvejen! 

AgentP
AgentP Jan 10 '24

it-mænd fra Stavtrup. De værste. :-) 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 11 '24

Chatgbt kan byde ind dette i debatten Og hvad med Tesla-ejerne? De tror virkelig, de kører rundt i rumskibe på hjul. "Åh, se på mig, jeg har en Tesla, jeg er så miljøbevidst!" Men når vinteren rammer, er de pludselig strandede som et rumskib uden brændstof. Det er som om, elbilerne har en "kold skulder" i kulden, og Tesla-ejerne ender med at ligne panikramte astronauter uden forbindelse til Jordens strømnet.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 11 '24

Og nu som sang: 

Tesla-ejerne, Tesla-ejerne
De tror, de er så seje og smarte
De kører rundt i deres elbiler
Og tror, de redder verden fra ilden

Men de glemmer, at de bruger strøm
Som kommer fra kul og atom
Og når de skal lade op deres bil
De må vente i kø i timevis

De tror, de er så grønne og gode
De viser frem deres store skærme
Og tror, de har det bedste udstyr

Men de ved ikke, at de har fejl
Som gør, at de bremser og brænder
Og når de skal køre på motorvej
De må holde sig til højre vej

De tror, de er så rumagtige og vilde
De kører rundt i deres rumskibe
Og tror, de er de første i rækken

Men de opdager, at de er alene
Som ingen andre vil være med
Og når de skal parkere deres bil
De må lede efter en plads med stil

jramskov
jramskov Jan 11 '24

Jeg tror vi skal være lidt forstående overfor manden. Han har uden tvivl arbejdet temmelig mange timer på det seneste og der er uden tvivl også Tesla ejere der opfører sig tåbeligt i dette vejr, men selvfølgelig ikke nogen her i dette forum ;-)

Det er desuden en lille bid af artiklen, der er langt mere med JP bil anmelder der sidder fast i hans BMW i5.

Noogi
Noogi Jan 12 '24

Uanset bil er det ikke smart at køre på sommerdæk i det nuværende vejr. Måske har det været tilfældet med nogle af de fæle IT mænd fra Lystrup og Stavtrup :D Ellers morsomt med lidt galde fra sneplovsføreren. Ved ikke hvorfor jeg tænker han må hedde Bent eller Arne og stadig skruer på biler med karburatorer :) Al respekt til de gamle Alfa Romeoer der skulle karbureres lidt for at køre godt.

Spøg til side. Min gamle S 85D er og har altid været uovertruffen i sne og is. Selv med 21" Turbine fælge og lavprofilsvinterdæk. AWD er altid godt men især justerbar frihøjde med luftundervogn gør det til en leg at pløje igennem den høje sne på det seneste. 

I det hele taget plejer Teslaer at klare sig bedre end de fleste biler grundet effektivt traction system. Så at de skulle være værre end andre biler er nok lidt søgt.

Her er et par roller tests der viser Tesla AWD i aktion. Ikke på sne men god illustration af traction systemets effektivitet.

https://www.youtube.com/watch?v=1n_iyYqm2rQ

https://www.youtube.com/watch?v=gMD4ovHpwKg

Ice2EV
Ice2EV Jan 12 '24

Vi var 4 mand om at skubbe en Cayenne ud af en drive for et par år siden.

Han fattede ikke en meter af, at han 22 tommer sommerdæk ikke kunne stå fast når der var 4x4!

Jeg kørte lige derhen og videre med baghjultræk og vinterdæk.