Loading...
dk

Supercharge på flere biler og brugere? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 12 '24

Hej

Hvis nu (i fremtiden)man havde:

2 biler i egen stald.

3 firmabiler som der har 10-12 forskellige piloter.

Hvordan vil man så kunne administrere supercharging. 

Vores egne skal betales privat. De andre skal betales via firma.

Og hvad så hvis nogen af de ansatte, har deres egen Tesla eller bare et Tesla konto/abonnement til at lade deres elbil på Supercharger til enten fuld pris eller abonnement prisen??

Hypotetisk spørgsmål, men kunne blive aktuelt.

P85DK
P85DK Jan 12 '24

Hvordan ser du dit hypotetiske spørgsmål er anderledes end hvis det ICE biler og tankstationer?

Ice2EV
Ice2EV Jan 13 '24

Det ser jeg sådan et ICE bliver tanket på et firma kort eller privat kort.

Hvis jeg har 6 Tesla'er på min konto, hvoraf 2 skal betales med mit kort og 4 skal betales med firmakort.

Men samtidig har jeg 10 mand der kører i firmabilerne og skal have en tesla APP med tilhørende konto, samt hvis de eks selv har en privat Tesla, eller en, gud forbyde det, VW som de også benytter deres Tesla app til at lade ved lejlighed enten med abonnement eller via pay as you go.

Så er det vel fair nok at spørge om hvordan man adskiller "tankningerne" mine privat/firma såvel som ansattes private/firma ladninger.

Tesla tilbyder jo ikke chip betaling, så man bare kunne lade en chip(shellkort som i "gamle" dage) ligge i bilen.

Det betyder jo man skal blande måske 12-14 forskellige konti ind på APP og biler? 

MOS
MOS Jan 13 '24

Jeg ved ikke, om jeg har ret, men her er et gæt på, hvordan det måske kunne fungere:

Hvis du har nogle Teslaer, så tror jeg, hver enkelt Tesla kan sættes op til betaling med hver sit betalingskort/konto. Så Sætter du bare dine 2 private Teslaer op til at blive betalt med dit eget private kort, og de 4 firma-Teslaer sættes op til at blive betalt med firmakontoen. Chaufførerne skal ikke tænke over noget, men bare sætte kablet i, når de supercharger. Jeg tror ikke engang, de behøver at have en Tesla-app på mobilen, fordi det kører helt automatisk Plug & Play.

Problemet opstår nok snarere, hvis du har en firmaflåde af f.eks. VW elbiler. Hvis chaufføren skal supercharge hos Tesla, så skal Tesla-appen frem og man skal vælge stall osv., før man får strøm ud af kablet. Så skal man nok lige være spids på, om man er logget ind i Tesla-appen med sin private brugerprofil (hvis man også har sådan en) eller en firmaprofil. Firmaprofilen til alle firmaets biler skal vel i princippet også være tilgængelig for alle ansatte chauffører.

Et andet problem er, hvis man f.eks. låner sin private Tesla ud til en nabo eller lejer den ud på GoMore. Hvis naboen eller lejeren så supercharger, så er det stadig dig, der bliver bonget for det. Nogle vil sikkert synes, det er OK, mens andre skal ud i at lave en udregning i, hvor meget naboen eller lejeren skylder for supercharging.

Ice2EV
Ice2EV Jan 13 '24

@MOS Åh ja, at bilerne er på vores firmakort/app gør jo ikke at de skal have app'en frem for at lade...... lidt tung er jeg da vist.

Det fjerner jo hovedparten af problemet.

Hvor mange piloter kan være tilføjet et køretøj? Eller kan der tilføjes flere piloter på samme nøglekort(det til model 3 og Y og måske model 2.

Ps iøvrigt tror jeg den kommer til at hedde model 2, og de næste modeller kommer til at hedde model 4 og model U. Så kan der istedet for SEXY stå 2SEXY4U

jramskov
jramskov Jan 13 '24

Vi har en TMY firmabil på arbejdet. Det er blot kortet der bruges som nøgle og dertil er der en Clever brik til ladning.