Loading...
dk

Vindstød | Tesla Forum

cth
cth Jan 18 '24

Jeg undrer mig stadig hvad de tjener penge på?

Produkt Elforbundet fællesaftale Kundeservice Tel 50559914 Abonnement 0,00 kr/md inkl. moms, 0,00 kr/md ekskl. moms Tillæg 0,00 øre/kWh inkl. moms, 0,00 øre/kWh ekskl. moms Udregning af pris Vi ønsker at give dig sikkerhed for, at dit kWh-forbrug altid er bundet til elmarkedets pris, nemlig prisen på Nord Pool spot. Dette sker ved, at vi afregner dit forbrug til vores kostpris med et fast tillæg til spotprisen og et fast, månedligt abonnement. Derfor udregnes din maksimale elpris som vores faktiske omkostninger til: At indkøbe din el på børsen. Indkøbsprisen opgøres som den gennemsnitlige indkøbspris, vi rent faktisk har haft på den nordiske elbørs (Nord Pool), med tillæg af vores faktiske balance- og handelsomkostninger til Energinet.dk og Nord Pool Spot. For skabelonafregnede kunder opgøres den gennemsnitlige indkøbspris for hver måned, mens den gennemsnitlige indkøbspris for timeaflæste kunder opgøres pr. time. At indkøbe oprindelsescertifikater fra vindmøller (”GoOs” dækkende det indkøbte elforbrug) med tillæg af et fast, månedligt abonnement på 0,00 kr. ekskl. moms svarende til kun 0,00 kr. inkl. moms, og et fast tillæg på 0,00 øre pr. kWh ekskl. moms svarende til 0,00 øre pr. kWh inkl. moms. Vi giver af og til rabatter på dette produkt, men vi kan ikke love omfang eller hyppighed. Rabatter vil automatisk blive fratrukket din pris. Priserne opdateres løbende på Vindstøds hjemmeside, jf. din kontrakt.

KimT
KimT Jan 18 '24

Nu når renten er steget igen : alle de aconto indbetalinger de får.....

I '23 betalte vi 0kr til vindstød for strøm da vi havde betalt for meget i '22. Da vi skiftede til Clever Power pr. 1/11 fik vi udbetalt de resterende tilgodehavende på knap 4.100,-

Så med et faktureret forbrug i '23 på knap 22.600,- og tilbagebetaling på knap 4.100,- så har de i '22 opkrævet knap 26.700,- for meget i strøm hos os

MOS
MOS Jan 18 '24

Med et fast, månedligt abonnement på 0,00 kr. ekskl. moms svarende til kun 0,00 kr. inkl. moms, og et fast tillæg på 0,00 øre pr. kWh ekskl. moms svarende til 0,00 øre pr. kWh inkl. moms, så er jeg da lidt spændt på, hvor mange procents rabat de kan give og hvor ofte. Det må da løbe op... :-S

jramskov
jramskov Jan 18 '24

Vi er netop skiftet til en aftale med månedsbetaling bagud. Ikke fordi det er billigere end vores tidligere abonnement, prisen vil være cirka det samme, men det bliver nemmere at overskue.

PeterE
PeterE Jan 19 '24

Tjah, det er vist rimeligt simpelt - og beklager gentagelsen: 

Hvis noget ser ud til at være gratis, så er du produktet. 

Elforbundet tjener deres penge på fx deres online marketing aktiviteter, dvs på dine tilmelding til og køb via nyhedsbrevene. En helt ok forretningsmodel hvis du spørger mig.  

P85DK
P85DK Jan 19 '24
Citat fra PeterE

Tjah, det er vist rimeligt simpelt - og beklager gentagelsen: 

Hvis noget ser ud til at være gratis, så er du produktet. 

Elforbundet tjener deres penge på fx deres online marketing aktiviteter, dvs på dine tilmelding til og køb via nyhedsbrevene. En helt ok forretningsmodel hvis du spørger mig. 

Spørgsmålet går nok på hvordan Vindstød tjener penge mere end hvordan Elforbundet gør :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 19 '24
cth
cth Jan 19 '24

Jeg har været tilmeldt elforbund aftale i flere år...

Det eneste jeg får fra dem er i november når aftale skal fornyes.

Men.. ja det var nu vindstød jeg spurgte på :-)

Mend en med renterne er jo en rimelig indtjening.

Hvad de så tjenete på i 2020, hvor der ingen rente var, det ved jeg ikke.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 19 '24
Ice2EV
Ice2EV Jan 19 '24

Mon ikke deres indtægt består af at du betaler forud.

Når de så har dine penge på kontoen, så skal de ikke bruge helt så mange penge fra Banken til at handle el.

Og hvis du ser el-handel som forretningsområde, så er der altså nogen der er rigtig dygtige til at indkøbe billige futures og sælge dem dyrt.

Dertil så har de sikkert en del kunder, der ikke har fået fornyet deres aftale og derfor betaler gebyr/tillæg etc pr kWh.

Kan se de omsatte for 2,8 milliarder i 22'. Tænker ikke det er elforbundets kunder der spøtter det i kassen. Der er nok en del fra handel.

jramskov
jramskov Jan 19 '24

"Og hvis du ser el-handel som forretningsområde, så er der altså nogen der er rigtig dygtige til at indkøbe billige futures og sælge dem dyrt."

Det tror jeg ikke Vindstød gør i?