Loading...
dk

Elbil som lejebil i udlandet | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jan 30 '24

Jeg har indtil nu altid undgået at leje en elbil når jeg er ude og rejse, simpelthen fordi jeg ikke har gidet bruge tiden på at sætte mig ind i lokale lademuligheder, betaling etc.

Jeg skal et smut til Nice/Villefranche og der smed de nærmest en Volvo EX30 i nakken på mig, så jeg tænkte det må så være nu det skal prøves.

Indtil nu har jeg faktisk kun benyttet mig af Tesla SuC på udlandsture, så spørgsmålet er om der er nogle som har nogle erfaringer med lademuligheder/betalingsmuligheder i det område? Har I brugt et specielt kort/medlemsskab?

Jeg ved ikke hvad AVIS tilbyder af ladekort etc, men jeg kan ikke tro det er det mest fordelagtige :-)

bskaarup
bskaarup Jan 30 '24

Nice Supercharger 10 km. fra lufthavnen er åben for alle.

jramskov
jramskov Jan 30 '24

Er det vigtigste ikke om du har adgang til at lade der hvor du skal bo?

Nikola
Nikola Jan 30 '24

Havde også leje-ellert i udlandet for nylig, brugte primært SuC og Monta app.
Monta virkede ok, havde dog én problemladning, hvor jeg ikke kunne afbryde ladning via app'en....

P85DK
P85DK Jan 30 '24

Nice er en fin backup, vi skal være øst for Nice og ved kysten

Desværre ikke muligt at lade ved lejligheden

Jeg vil tjekke Monta app'en ud

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 30 '24
HrMogensen
HrMogensen Feb 17 '24

Skal også til Nice men dog først midt i sommerferie perioden.

Var godt igang med at kigge på lejebil, men er, af en af fruens veninder der har været om området adskillige gange, blevet kraftigt anbefalet at droppe bil og tage toget rundt. Dette især hvis man hovedsageligt alligevel primært besøger de større byer (Nice, Monaco osv). 

Veninden siger at der er grotesk mange biler i området om sommeren - at man hurtigt bruger længere tid på at holde i kø og ikke mindst finde P-plads. Toget skulle vist alligevel køre langs kysten, så man får set lidt mere end med metroen i kbh :) 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Feb 17 '24
MichaelS
MichaelS Feb 17 '24

Uber virkede også supergodt sidste jeg var i området incl. ude ved Villefrance (hvis man vil undgå at leje bil og evt kombinere med tog)

HrMogensen
HrMogensen Feb 17 '24

Citat fra MichaelS

Uber virkede også supergodt sidste jeg var i området incl. ude ved Villefrance (hvis man vil undgå at leje bil og evt kombinere med tog)

Tak for tippet :)  

P85DK
P85DK Feb 17 '24

Vi har lejlighed dernede og det er mange år siden vi er stoppet med at komme i sommerferien. Vi foretrækker forår og efterår nu. Deres tog er blevet rigtig godt nu, så det kan bestemt anbefales og uber er også fint.

Lige denne gang har vi brug for bil og det bliver en elbil, der skal jo være en første gang for alt.

webercarbmann
webercarbmann Feb 18 '24

Kan bekræfte at toget langs med kysten fungerer godt og er rimeligt billigt.