Loading...
dk

Matrix LED | Tesla Forum

Floyd
Floyd Mar 21 '24

Fandt dette i et nyhedsbrev fra Schweiz

https://teslawissen.ch/alle-details-zum-tesla-matrix-led-scheinwerfer-software-update/#wie-erkennt-man-ob-ein-fahrzeug-matrix-faehige-scheinwerfer-eingebaut-hat

Angiveligt kommer der matrix-LED til mange Tesla'er pr. OTA!

Spændende!

jramskov
jramskov Mar 22 '24

Ja, en kollegas TM3 har fået det forleden. Der har i nogle uger været en række videoer om det på Youtube.

KimT
KimT Mar 22 '24

Synes ikke udrulninen er hurtig denne gang. Synes ellers jeg får opdateringer rimeligt hurtig

bskaarup
bskaarup Mar 22 '24
Quote from KimT

Synes ikke udrulninen er hurtig denne gang. Synes ellers jeg får opdateringer rimeligt hurtig

Jeg venter også stadig. Hvis man ser på teslafi var der mange der fik opdateringen 19/3, men derefter er der ikke mange der har fået den. Så måske har de opdaget en fejl som lige skal rettes før de sender den til alle. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 22 '24

Vi har fået adaptive headlights.

Må ud og prøve dem i mørket.

Arpe
Arpe Mar 23 '24
Jeg har bare fået større blinke ikoner på skærmen. Ærgerligt matrix lygterne først kom i 2021.
Forummets indlæg er redigeret af Arpe Mar 23 '24
Ice2EV
Ice2EV Mar 23 '24

Var afsted på job kl 03:30 i nat, det spiller i mine øjne.

Trods tidspunktet, mødte jeg alligevel 12-15 biler, ikke en eneste blinkede og jeg kunne se lygterne slukkede felter som bilerne kom imod.

Dog bemærkede jeg en flok unge mennesker der var til fods, måtte holde hånden op for lyset.

Ligesom den var lidt ubeslutsom ved vejarbejdet igennem AAL på E45. Hvor den tændte og slukkede en del efter hvilke refleks skilte der stod ved kanten.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 23 '24
MOS
MOS Mar 23 '24
Citat fra Ice2EV

Dog bemærkede jeg en flok unge mennesker der var til fods, måtte holde hånden op for lyset.

Mon ikke det er per design? Jeg vil tro, den har svært ved at genkende forlygterne på de pæne, unge mennesker. Og hvis den blændede ned, så ville man jo også selv have svært ved at se dem.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 23 '24

Kom matrix led sammen med forrige opdatering af m3 i midt 2021 sammen med det rige opdateringer såsom ratvarme mm?

Bianco
Bianco Mar 23 '24

Det er en del af version 2014.8.x. https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2024.8.4/release-notes

EDIT: Hov, du mener hardware... fisk.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Mar 23 '24
Arpe
Arpe Mar 24 '24
"Kom matrix led sammen med forrige opdatering af m3 i midt 2021 sammen med det rige opdateringer såsom ratvarme mm?" Så med alt hos Tesla var det ikke en blid overgang. Det kom i klumper fra slut 2020 på Performance modellerne og start 2021 på resten. Er rimelig sikker på du godt kan finde en Model 3 med matrix lygterne uden ratvarme.
Forummets indlæg er redigeret af Arpe Mar 24 '24
KimT
KimT Apr 1 '24

Det ser da ikke ud til Tesla er specielt heldige med de sidste versioner af FW. Venter stadig på matrix 2024.8.x

Først blev udrulningen af 2024.8.4 åbenbart stoppet, og nu ser det ud til at 2024.8.7 også lider samme skæbne iflg https://teslafi.com/firmware