Loading...
dk

Så kom den nye Model 3 Performance | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Ice2EV
Ice2EV Apr 27

@MOS Hvis vi sammenligner med en LR er det jo både en halv batteripakke plus en motor for.

Men hvis en RWD får 513km(554 km med 18") og en LR får 629 km(678 med 18"), så kunne man tro at der er en del forbedring på drivlinien ved kun RWD. 

Så kunne man forvente at en 60kWh RWD reduceret til 40 kWh giver (513/60)*40=342 uden forbedring ved vægttab.

Om salgstallene for en 40Kwh pakke bliver kæmpe, tvivler jeg på, men det udstiller konkurrenterne, eks Nissan Leaf 40 Tekna er opgivet til 270 km. Og hvis Short Range blev billig nok, så var der måske slet ikke behov for at udvikle en mindre og knap så meget billigere model.

Hvis man sammenligner med model Y, så ses det at reduktionen fra en LR AWD til en LR RWD giver 67 km forbedret. Det er da noget af en sjat.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 27
MOS
MOS Apr 27

@Ice2EV

Jeg tror, du skal tage de opgivne tal for rækkevidde med et gran salt.

For det første er jeg ikke sikker på, at de er helt sammenlignelige, da de kan være testet med nogle andre forskelle i bilerne, som vi ikke kender til, eller tallene kan være estimerede på baggrund af nogle andre hjul osv.

For det andet, så er WLTP lige til at lukke op og s.... i. Vi ved alle, at den testprotokol ikke har meget med virkelighedens verden at gøre. Nogle siger, at den så i det mindste kan bruges til at sammenligne mellem forskellige biler, da den måler lige forkert på alle biler. Det mener jeg heller ikke er rigtigt. Når man i WLTP kører meget langsomt sammenlignet med, hvad de fleste folk gør i praksis, så opnår en let bil en fordel i WLTP. Men i den virkelige verden, hvor man kører hurtigere og mere motorvej, vil en tungere og mere aerodynamisk bil ofte klare sig bedre.

Ice2EV
Ice2EV Apr 28

Vi er som sådan enig i at WLTP ikke er ideel.

Men når jeg tager raketten på en tur rundt Limfjorden uden nogen form for motorvej med 80/90 kmt og følger hastighedsgrænsen +3-5%, så kan jeg godt på en tørvejrsdag uden den lokal kendte kuling, ramme nede i 120'ernes Wh/km over 350-370 km(Den er opgivet til 137). Men rammer jeg motorvejen med 135 og kommer den en byge, så er det hurtigt noget skidt.

Sider: « 1 2