Loading...
dk

Så er der konkurrence til model Y | Tesla Forum

P85DK
P85DK May 7
Citat fra Arpe

Jeg tror mest af alt han kommer med en video hvor han igen nægter at det kan lade sig gøre at reparere et Tesla-batteri og så viser han kun et udvalg af kommentarer hvor folk er i tvivl om det er muligt.

Men der er jo et par ting der er relevante at tage med når man taler om at reparere et batteri

1: og måske det vigtigste, at dit batteri nu er nul kr. værd i indbytning hos Tesla hvis du ønsker et nyt. En information der også bør gives videre hvis man sælger

2: der er mange forskellige former for reparation, er det fugt/sikring/bms fejl, så kan det laves og holde, men er det modul/celle, så er det lidt som at pisse bukserne for at holde varmen

3: priser for rep vs køb af brugt og måske større eller bedre pakke

cth
cth May 8

Jeg går ud fra at det han mener er at de andre bilmærker har en form for autoriseret rep. mulighed af batterier. Jeg ved ikke om det er tilfældet?

Mens Tesla jo dømmer hele batteriet dødt og tager 100k for et refurbished og 150k for et nyt (mener jeg).

PeterE
PeterE May 8
Der må være så mange penge - læs: profit - i at renovere eller udskifte batteripakkerne i Tesla, så hvad er grunden til at der ikke er massiv konkurrence netop der? 

Og jaja, der er selvfølgelig en håndfuld mindre virksomheder drevet af ildsjæle.  

Er den triste og helt åbentlyse virkelighed den at kun Tesla konstruerer batterier til Tesla? 
cth
cth May 8

Det vælter frem med nye elbiler og flere synes at være bedre end Tesla.

Xpeng, Polestar, Renault, Peugeot o.s.v.

På pairet ser det umiddelbart lidt sort ud for Teslas fremtidige salgstal.

Men hvordan kan man egentlig købe f.eks. en ellers velsamlet og lækker udført Xpeng G9 og G6 og leve med elendig navigation og selvkørende funktioner.

Lever folk med det og håber på en opdatering?

Forummets indlæg er redigeret af cth May 8
Ice2EV
Ice2EV May 8

Min Broder kiggede på en Xpeng, men sprang på en iX3. 

Bla. pga den der dame der konstant snakker til dig i Xpeng.

Han er mega glad for BMW'en, men synes den går kort på en ladning. Han har dog smidt 20" helårsdæk på, så deri ligger der nok 50-70 km tabt range på en landing. Til gengæld er det kun når han tager turen fra Hellerup til møøøøørke Nordjylland, at han mærker kort range. De 5-600 km om måneden i staden genere jo ikke på ranges som sådan.

jpx
jpx May 9
Citat fra cth

...leve med elendig navigation og selvkørende funktioner.

Det tror jeg i høj grad folk gør; især på nye biler. Sådan var det vel også med ID-serien, og da jeg var ude at køre i en EQC troede softwaren også, at vi var i Århusbugten. "Bare rolig, der er kommet en opdatering", var svaret fra sælgeren dengang. Jeg var også ude i en EX30, og dens lane-assist fik mig til at føle som en bordtennisbold. "Det er version 1.0 bilen har, nyeste er 1.3" forklarede sælgeren. Det er et mysterie hvorfor demo-bilerne ikke er på nyeste version, men det er måske ikke så nemt at opdatere, som vi forvent med.

Og det er nøgagtigt samme historie med den Polestar 4 jeg var ude at se i weekenden. Den havde også beta-software i følge sælgeren. Det var nu også det eneste der trak ned, for det er dælme en lækker vogn jeg nemt kunne se mig selv i, når vores 3'er fra 20 skal skiftes.. God plads, lækre materialer, automatisk krog, headup display.... 

PeterE
PeterE May 10
Citat fra cth

Det vælter frem med nye elbiler og flere synes at være bedre end Tesla.

Xpeng, Polestar, Renault, Peugeot o.s.v.

På pairet ser det umiddelbart lidt sort ud for Teslas fremtidige salgstal.

Men hvordan kan man egentlig købe f.eks. en ellers velsamlet og lækker udført Xpeng G9 og G6 og leve med elendig navigation og selvkørende funktioner.

Tjah, kan du huske hvor god din Tesla var i 2015? 
Skærmen skulle genstartes ugentligt og vi sprang på enhver sw-opdatering. Min fob åbnede alle ladedækslerne på bilerne i en p-kælder. P-bremsen satte sig fast. Navigationen var ubrugelig. Udskiftning af driveunits. Udskiftning af MCU. Recall på styrebolte, sikkerhedsseler og lukning af frunk.
Osv osv… 

Men det var fedt :)))))
Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 10
cth
cth May 10

Var det så slemt? :-)

Det husker jeg ikke.

Driveunits og håndtag var det eneste jeg kæmpede med.

P85DK
P85DK May 10
Citat fra Ice2EV

Han har dog smidt 20" helårsdæk på, så deri ligger der nok 50-70 km tabt range på en landing.

Argghh 50-70 km er nok liiiige i overkanten, så meget koster 21" på en Model S ikke engang

Citat fra jpx

Jeg var også ude i en EX30, og dens lane-assist fik mig til at føle som en bordtennisbold. "Det er version 1.0 bilen har, nyeste er 1.3" forklarede sælgeren. Det er et mysterie hvorfor demo-bilerne ikke er på nyeste version, men det er måske ikke så nemt at opdatere, som vi forvent med.

Jeg havde en EX30 i en uge. Dejlig bil, kører godt, de dårligste sæder jeg har prøvet i rigtig mange år. Mange bugs i SW, blandt andet at den default startede AC opladning med 6A, så man skulle gå ind sætte begrænsning på hver gang og skrue den helt op. Radioen havde sit eget liv og når man slog one-pedal drivning til, så var det fuldstændigt vilkårligt om creep funktionen var på eller ej. Så fx. var creep slået fra, men når du så satte den i bakgear, så var der creep på - nogen gange - det skabte lige et par situationer. Man skulle slå lane assist og speed warning fra HVER gang.

I det hele taget en masse små ting, men fin og velkørende bil med rigtig ringe sæder

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 10
Sider: « 1 2