Loading...
dk

Tesla tøser | Tesla Forum

Busimiss
Busimiss Jan 2 '15
Vi er meget tæt på at bestille en Tesla, og jeg har fået Tesla-feber. Manden mener, at jeg er ved at blive mærkelig. Jeg vil derfor lige høre, hvor mange "mærkelige" Tesla tøser vi egentlig er herinde?
kajakaj
kajakaj Jan 3 '15

Hej Busimiss: Fruen i huset bruger faktisk Teslaen mere end mig, og følger også med på Teslaforum. Hun er dog ikke selv medlem.

Derudover er der Egernmus, Ida Kiefer (kommende model X), MrsLarsen, Marlin og TeslaP85D

vh Kaj

Louise
Louise Jan 13 '15

Og mig :)

Men vi har jo skrevet sammen :)

Busimiss
Busimiss Jan 13 '15
Dejligt med flere Tesla-tøser ;-) jeg håber snart vi kan bestille. Skal lige have finanserne helt på plads.
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jan 13 '15

Her hos os er min kone helt elektrisk. Det siger sig selv at jeg elsker tesla, men havde ikke regnet med at min kone skulle plage mig med at ompriotere hus anskaffelse med tesla anskaffelse

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 14 '15
Okay, når sandheden skal frem: Vi kredsede i et par måneder om bilen og endte med at bestille. Jeg havde det skidt med den for os uhørte ekstravagance og afbestilte i sikker forvisning om, at fruen nok havde det på samme måde. Men hendes fælt skuffede ansigtsudtryk og stille "øv" sagde det hele. Så der blev genbestilt. Det har vi ikke fortrudt.
MrCoffee
MrCoffee Jan 14 '15
Min kone har altid været helt græsk/katolsk omkring hvad hun kørte i, mit eneste resterende domæne har altid været garagen :) men efter der landede en P85 er hun så småt ved at konvertere, selvom hun kritiserer manglende bagrudevisker - siger hun bare skal tænde kameraet.
Genild
Genild Jan 14 '15

MrCoffee: Vil det sige at du ikke engang har toilettet for dig selv mere? Der er jeg mere heldig, for når jeg først entre det allerhelligste sammen med et godt bilblad er der dømt fred og ro :-)

Jeg har det lidt skidt ved at skulle flashe mine feminine sider, men jeg ærgrer mig nu også ofte over en manglende bagrudevisker. At skulle køre med elbagrude bare fordi man kører i byen og mangler at fjerne dug etc. fra "von hinten" virker lidt fjollet, især når et enkelt svirp med en bagrudevisker kunne klare opgaven. Mig bekendt havde selv en gammel Opel Ascona hatchback fra de glade firsere en bagrudevisker.(til ære for jer der ikke kender denne unikke tid, findes der en hel boks til Trivial Pursuit om firserne - så kan I lære det).

/Lars - med 50 kvadratmeter garage fyldt med motorcykler som second domane :-)

KS
KS Jan 15 '15

Hookmaker har også en TMS - så en mere til samlingen :-)  - eller snart 2..

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 15 '15
MrCoffee
MrCoffee Jan 15 '15
He he. Jo toilettet havde jeg glemt, der er også pease, love and harmonie :) Kom fra en Audi A5 som heller ikke havde visker, hvilket også ville smadre designet fuldstændigt, ligesom Teslaen. Men praktisk er det ikke. Eller også skal man køre så stærkt at vandet flyver af pga. vinden. Duggen burde kunne fjernes med en slange fra A stolpen :)
Genild
Genild Jan 15 '15
Lyder som en super ide og helt tilfældigt har jeg noget gammelt flexslange fra en tørretumbler til overs - det passer oven i købet i farven :-)

Da jeg passerer to skoler på vej på jobbet vil jeg nok ikke ligefrem modtage julekort fra forældre estyrelserne hvis jeg annektere "kør stærkt løsningen".
Kiefer
Kiefer Jan 16 '15

Eller kan man også give alle udvendige dele af ruderne en omgang bilrudepleje der kan fjerne dug og vand når man kører ca. 80km/t, så forsvinder behovet for en bagrudevisker, hvis eneste opgave er at ridse bagruden med  de småsten der bliver kaster op på ruden...

Forøvrigt, Elon Musk har udtalt at over 50% af alle reservationer på Model X kommer fra kvinder!

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 16 '15
MrCoffee
MrCoffee Jan 16 '15

Shit, skal lige tjekke konen ikke har lånt dankortet igen....

Larsen
Larsen Jan 17 '15
Er det en feminin bil, eller er det kun ejerne der er feminine? :-)
MrCoffee
MrCoffee Jan 17 '15
Man skal have lidt kontakt med sin feminine side :)
Busimiss
Busimiss Jan 17 '15
Nu må lige have tøserne tilbage i denne tråd :-)
Så er Teslaen bestilt.

S85D, mørkegrå metallik, Tech-pakke

Så har vi lige 14 dage, hvor vi bliver i tvivl om valgene. Vi valgte panoramatag fra, da vi nok ikke får brug for tagbøjler. Endvidere kan sådan et tag jo blive utæt. Vi valgte vinterdæk fra, da de efterfølgende kan tilkøbes (men ved ikke, om prisen er bedst her).
Leth
Leth Jan 17 '15
Citat fra Busimiss Nu må lige have tøserne tilbage i denne tråd :-)
Så er Teslaen bestilt.

S85D, mørkegrå metallik, Tech-pakke

Så har vi lige 14 dage, hvor vi bliver i tvivl om valgene. Vi valgte panoramatag fra, da vi nok ikke får brug for tagbøjler. Endvidere kan sådan et tag jo blive utæt. Vi valgte vinterdæk fra, da de efterfølgende kan tilkøbes (men ved ikke, om prisen er bedst her).

Nu skal man jo købe bil til sig selv - men evt. passagerer som er over 180cm vil være taknemmelige for panorama. Jeg er selv 188, og hårtoppen snitter lige i en S85 MED pano. 

Louise
Louise Jan 17 '15

Hej Busimiss

Tillykke med at I nu endelig har fået bestilt bilen. Det er så fedt for jer :)

Nu er det ikke for at gnide salt i såret ;o) for det er virkelig en fed model/bil I nu har bestilt, men husk lige at tjekke op på forsikringen med den P85D, for I kan godt risikere at A enten vil forsikringsselskabet ikke forsikre den eller B også forlanger de ekstra GPS tracker på. Med den model i nu har bestilt er der rigtig meget "hestekraft" i og det er der altså nogle forsikringsselskaber der går på bagbenene over :)

Hvis i får problemer med jeres nuværende selskab så forhør dig hos Købestædernes Forsikring. Spørg efter Allan Nielsen.

Det Leth han siger med hensyn til Panoramatag er rigtig nok. Jeg har fået panoramatag i min bil og det er jeg super glad for, for havde jeg ikke fået det havde min mand haft problemer med at sidde i bilen og han er 189.

Jeg bestilte heller ikke vinterdæk på min bil, men havde købt nogle Michelin Alpin dæk på nettet til levering hos en mekaniker, så den dag jeg hentede bilen kørte jeg direkte ud og fik dækkene skiftet til rigtige vinterdæk og til sommer vil jeg så købe nogle fede 20" fælge med sommerdæk til.

Min mekaniker købte så de standarddæk der sad på bilen, så dem slap jeg for at tage med hjem igen :) Win Win. De helårsdæk der hører med som standard er ikke værd at køre med om vinteren :(

Busimiss
Busimiss Jan 17 '15
Hej Louise
Mange tak :-) Vi har dog ikke købt en P men en S med dual engine. Panoramataget overvejer vi stadig.
Hookmaker
Hookmaker Jan 18 '15

@Busimiss - tillykke  med bestillingen. Enig i din betragtning om at soltaget KAN blive utæt, - men jeg ville aldrig købe den uden, det er fantastisk at kunne køre bilen med det, den er jo næsten 1/2 Cab!

Sider: 1 2 »