Loading...
dk

4 hjuls udmåling | Tesla Forum

cth
cth Jun 20

Fik lige nye dæk monteret og fik lidt en overraskelse.

De gamle var fuldstændig slidt på højre side på alle 4 dæk

Nå men jeg må jo have en 4 hjuls udmåling igen (fik en for 2 år siden).

Kontaktede SDS.dk som kører et tilbud til 595 kr.

Men finder så tilfældigvis ud af at hvis de skal rette baghjul, så skal de bruge en halv time ekstra.

De har sat en halv time af og måler ud og retter forhjul.

Men baghjul er 30 min ekstra :-)

Så ikke meget værd det tilbud.

bare til info og jeg vil lede videre efter noget udmåling :-)

PeterE
PeterE Jun 20
Du har stadigvæk både en TMS og en TM3? På hvilken en af dem er problemet så stort? Vildt ærgerligt at skulle bruge penge på, du har godt nok været uheldig. 
P85DK
P85DK Jun 21
Citat fra cth

Var alle 4 dæk slidt på højre side af dækket? Altså på indersiden af de to på venstre side og ydersiden på de to højre side? 

Ice2EV
Ice2EV Jun 21

Angående slidtage på dækkene.

Synes også som P85DK at det lyder undeligt med kun slidstage på samme side på både højre og venster hjul...... Mon ikke det er fordi du har taget dækkene af og stilt dem ens, altså med den pæne side ud, og så ser de er alle er slidte på inder eller ydersiden.

Jeg talte med en dækmand, der kun laver dæk.

Han sagde problemet er, at vi ønsker køreglade biler.

Dækproducenterne laver "bløde" dæk fordi vi ikke gider høre på dem.

Bil producenten laver bilen til at køre godt. For at bilen kører godt, så spidser man hjulene således begge sider kører ind imod midten. Så bliver bilen retningsstabil og letkørt.

I modsætning til hvis du kigger en gammel Morten Korch film, hvor tankbilen" som regel med i de film" der sidder de og drejer på rattet konstant. Det gør de (overdrevet) fordi i gamle dage, der var for og baghjul justeret til at stå lige ud. og derfor var bilen mere nervøs.

Man kan godt justere på toe in(tror jeg det var. Men man skal passe på med at justere den for meget, fordi så bliver bilen mindre kursstabil og du bliver irriteret over den ikke kører godt og let, som den plejer.

Han frarådede at få raspet dækkene. Det ville koste 2 mm, og så skulle hjulene afbalanceres igen, og inden du så dig om så var det halvdyrt.

Hvortil jeg svarede"Jamen der er jo for dælen 7 mm slidbane tilbage på et dæk når man bliver træt af det".

cth
cth Jun 21
Citat fra P85DK
Citat fra cth

Var alle 4 dæk slidt på højre side af dækket? Altså på indersiden af de to på venstre side og ydersiden på de to højre side? 

Yes... i følge værkstedet.

jeg har set dækkene og de havde skrevet hvilket hjørne de kom fra.

Så medmindre de har skrevet forkert :-) 

cth
cth Jun 21
Citat fra PeterE Du har stadigvæk både en TMS og en TM3? På hvilken en af dem er problemet så stort? Vildt ærgerligt at skulle bruge penge på, du har godt nok været uheldig. 

Jeg har kun en TMS.

Dæk skulle snart skiftes alligevel.

Men ja irreterende at have kunnet høre / mærke det de sidste 10.000km. 

Men nu er det så dejligt fredfuldt med de nye dæk.

men skal have fikset det hurtigt så de nye ikke ødelægges.

P85DK
P85DK Jun 22
Citat fra cth
Citat fra P85DK
Citat fra cth

Yes... i følge værkstedet.

jeg har set dækkene og de havde skrevet hvilket hjørne de kom fra.

Så medmindre de har skrevet forkert :-)

Det lyder meget mærkeligt, så skulle dine hjul på venstre side have negativ camber og være slidt på indersiden og dine hjul på højre side have positiv camber og slidt på ydersiden. Og det var på alle fire dæk?

Var det Continental dæk?

Ice2EV
Ice2EV Jun 22

Vil umiddelbart mene at er de slidt som beskrevet, så burde bilen ikke have kørt lige ud men konstant trukket til en side.

MOS
MOS Jun 22

cth har bare kørt 10.000 km i en rundkørsel, inden han fandt den rigtige vej at dreje ud af :-D

P85DK
P85DK Jun 22
Citat fra MOS

cth har bare kørt 10.000 km i en rundkørsel, inden han fandt den rigtige vej at dreje ud af :-D

Godt bud, bortset fra at det ikke ville slide venstre hjulsæt særligt meget :-)

cth
cth Jun 24

Michelin CC 2 dæk...

Ja lyder mærkligt og jeg har kun værkstedets ord for at billeder passer, hvor han har noteret hvor dæk sad.

Forhjul er der ikke beskrevet hvor de sad.

her er billede af 2 fordæk.

2 bagdæk:

Kører nu på continental all season 2

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 24
P85DK
P85DK Jun 24

Han har skrevet eller fortalt dig forkert. Som du kan se på mønstret, så alle 4 hjul slidt på ydersiden, altså venstre for venstre side og højre for højre side eller alle fire på indersiden. Det virker også mere rigtigt.

cth
cth Jun 24

Du har da fuldstændig ret... Tak..

beklager...kan jeg jo godt selv se... :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 24