Angående slidtage på dækkene.
Synes også som P85DK at det lyder undeligt med kun slidstage på samme side på både højre og venster hjul...... Mon ikke det er fordi du har taget dækkene af og stilt dem ens, altså med den pæne side ud, og så ser de er alle er slidte på inder eller ydersiden.
Jeg talte med en dækmand, der kun laver dæk.
Han sagde problemet er, at vi ønsker køreglade biler.
Dækproducenterne laver "bløde" dæk fordi vi ikke gider høre på dem.
Bil producenten laver bilen til at køre godt. For at bilen kører godt, så spidser man hjulene således begge sider kører ind imod midten. Så bliver bilen retningsstabil og letkørt.
I modsætning til hvis du kigger en gammel Morten Korch film, hvor tankbilen" som regel med i de film" der sidder de og drejer på rattet konstant. Det gør de (overdrevet) fordi i gamle dage, der var for og baghjul justeret til at stå lige ud. og derfor var bilen mere nervøs.
Man kan godt justere på toe in(tror jeg det var. Men man skal passe på med at justere den for meget, fordi så bliver bilen mindre kursstabil og du bliver irriteret over den ikke kører godt og let, som den plejer.
Han frarådede at få raspet dækkene. Det ville koste 2 mm, og så skulle hjulene afbalanceres igen, og inden du så dig om så var det halvdyrt.
Hvortil jeg svarede"Jamen der er jo for dælen 7 mm slidbane tilbage på et dæk når man bliver træt af det".