Loading...
dk

Fossil kø og Tesla NAV. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jul 28 '24

På vejen hjem igår eftermiddags fra det tyske.

Først fik vi stillet en hurtigere vej som mulighed ved at dreje af ved Hannover imod Bremen(tror jeg det var) istedet for A7..... Kiggede på skærmen og tænkte er den fuld eller hvad, det er da en væsentlig længere vej, men tidsmæssigt ville den være 40 minutter kortere...Nå vi tog den vej.

20 minutter efter hører vi så i radioen "12 km stop and go an A7 Hannover richtung hamburg. ein stunde längere fahren"

Fossil kø. Vi tænkte ok der er risiko for der kan være kø ved grænsen pga store rejsedag. Så vi driblede af ved Busdorf for lige at slå en streg..... Var kun på rastepladsen overfor laderne. Der holde 16 fossiller i kø til at tanke.

Det synes jeg ikke der er nogen der nævner, når de "tanker" på 3 minuter og kører 1000 km i mellem tankningerne.

Der var kun 2 ladere ledige. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 28 '24
MOS
MOS Aug 6 '24

Jeg er lige kommet hjem fra bilferie i Schweiz. Fik software og navigation opdateret lige inden ferien. Min oplevelse er, at navigationen er blevet fuldstændig upålidelig. Navigationsdamen siger, at man skal dreje til højre, når man skal dreje til venstre og omvendt. Hun påstår, man skal tage første vej i rundkørslen, når den rigtige vej er 3. vej. Hun siger, at jeg skal dreje ned ad en sidevej nu (hvilket jeg så fejlagtigt gjorde), selvom det rigtige vejkryds først er 100 m længere fremme. Hun påstår også, at destinationen vil ligge på min højre side, når den reelt er til venstre osv. Det er ikke konsekvent forkert, men virker fuldstændig random. Jeg var ved at blive sindssyg af at blive ledt på afveje hele tiden. Det er specielt frustrerende, når man ved en fejl bliver ledt ud på en motorvej i stedet for en landevej eller omvendt og ikke har mulighed for at vende om.

Jeg ved ikke, om det kun er i udlandet, den ikke kan finde ud af det, eller om den også vil drille her hjemme i Danmark. Det må jeg se i løbet af de kommende dage.

Jeg plejer kun sjældent at have slået stemmenavigation til, men gjorde det på bilferien, fordi det skulle have været en hjælp, hvilket det så absolut ikke var - tværtimod! Jeg er lidt i tvivl, om problemerne er kommet med opdateringerne af software og/eller navigation, eller om det faktisk har været der længe.

Er der andre, der har oplevet noget lignende?

KimT
KimT Aug 6 '24

VI kører ikke med lyd, men opålevede at navi opførste sig mærkeligt mht. Kaltenkirchen og Neumünster. På vejen ned havde vi masser af strøm til at nå til Kaltenkirchen. Da vi kørte hjemmefra meldte den at der var SuC der var ude af drift på vores rute. Det var over halvdelen af Neumünster der var ude af drift. Men den insisterede på at vi skulle lade der i stedet for Kaltenkirchen. Så meget, at selv da vi kørte fra mortorvejen ved Kaltenkirchen mente den at vi skulle vende bilen og køre de 30km tilbage i stedet for ind på P-pladsen. Da vi kørte hjem havde vi Neumünster som "næste stop" da vi hold og "tankede" ved Lohne SuC. Da den mente den havde nok strøm til at nå til Neumünster sagde bilen vi skulle fortsætte (ville ankomme med 11% strøm). Men det var helt galt. Vi kørte max 120kmh, og i løbet af kort tid sagde den at vi ikke kunne nå Neumünster. Så satte Kaltenkirchen ind. Her sagde den så vi ville ankomme med 17%, men det blev med kun 9% vi ankom.

Ud af de 6 SuC vi havde på ruten ned/hjem fra Normandiet var det de eneste 2 vi havde problemer med (ud over at skulle køre 600km med fejl på ABS sensor). Resten ramte den rimeligt præcis

Ice2EV
Ice2EV Aug 7 '24

@KimT vi havde lidt den samme oplevelse på vejen hjem. Ladede ved Kiplev som først sagde vi ville komme hjem med 17%. Så hev stikket ud og kørte hjem over med 130 kmt. 17% er jo masser og med vejarbejde syd for Århus og til nord for Århus, så måtte der alt andet lige være tons vis af elektroner i overskud.

I løbet af kort tid sagde den så 11% for at ende på 2%, så vi måtte 3 minutter af ved Haverslev.

Det var eneste gang på AAL/München og retur det ikke spillede.

cth
cth Aug 7 '24

Det med at tage første vej i rundkørsel når man skal ud af anden.

Det har jeg haft længe ved en bestemt rundkørsel.

Men elelrs oplever jeg ikke nogen fejl.