Halløj
Er det kun mig der synes at en XPENG G6 forfra og skråt forfra ligner en Celica GT, altså den model fra start 90'erne.
Bare i en "CROSS" version, lidt højere, der aldrig har været på markedet før.
Halløj
Er det kun mig der synes at en XPENG G6 forfra og skråt forfra ligner en Celica GT, altså den model fra start 90'erne.
Bare i en "CROSS" version, lidt højere, der aldrig har været på markedet før.
Ved ikke... men hvis man skal tro JP bilradios oplevelser, så er det ikke en anbefalesværdig bil.
Jeg synes nu den ligner model Y meget, men det er jo også meningen.
Kønsløs, uinspirerende, elendigt styrtøj og komfort.
Fantastisk ladehastighed, godt samlet og god garanti på vist 7 år.
Men som de siger så skal den nok sælge og vist allerede bestilt 2000.
En af de tre i FDM's Frigear podcast har vist købt én.
@cth: Ja, JP bilradio havde ikke udfordringer med at finde negative ting ved bilen, desværre.
Kineserbiler kæmper med månedsvis ventetid på reservedele.
Desværre låst artikel.
https://jyllands-posten.dk/biler/ECE17452583/ejere-af-nye-kinesiske-elbiler-maa-vente-ekstremt-laenge-paa-reservedele/
FDM siger lidt det samme som JP bilradio
https://fdm.dk/motor/biltest/xpeng-g6-velbygget-kinesisk-elbil-men-kan-den-slaa-tesla
Lidt svært at se hvorfor man skulle vælge G6 kontra Y, medmindre man bare vil have noget der ikke findes meget af eller nogle minutters hurtigere ladetid.
Men vente på den nye Y er nok en god ide.
Mobilsiden har dog en anden mening:
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede-biler/test-af-elbiler/xpeng-g6-eller-tesla-model-y-hvilken-elbil-er-bedst/
Det er lidt underholdende at der ikke er en eneste artikel om elbiler, der sammenligner driveline effektiviteter.
Jeg mener ikke umiddelbart at der findes nogen på markedet der er lige så effektive som Tesla.
Eks Y vs G6
455 km på 57,5 kWh batteri = 7,9 km/kWh
Vs
435 på 66 kWh batteri = 6,5 km/kWh.
Det er nærmest det samme på alt andet man sammenligner effektiviteten.
Så kan det godt være man kan lade lidt hurtigere på 800V system, men hvis man er 15% mindre effektiv, så ender det nok nærmest i samme tidsforbrug ved langture.
Assistentsystemer der er ringere end Teslas er bare et no go for mig.
Ja de er sgu' ringe nok i forvejen, så G6 må da være helt vildt dårlige :-)
@Ice2EV
Jeg skulle lige til at skrive det samme. Det kan godt være, at G6 kan lade lidt hurtigere end Model Y (målt i kW eller hvor hurtigt den kan tømme din pengepung ved ladestanderen). Men når det kommer til antal km rækkevidde, der fyldes i tanken, så er det en anden sag.
TeslaBjørn har lavet en video hvor han beskriver hvordan de kinesiske mærker snyder med gns. forbrug (har ikke set meget af den) : https://www.youtube.com/watch?v=jAPAinJ52uA
Jeg så de første 13 min... så gav jeg nok lidt op som jeg plejer med hans lange videoer.
Han går lidt for meget i detaljer synes jeg.
Men hvis han har ret er det pinligt...
Synes bare det sker for tit, som i altid med journalisters test af el biler.
Lang range godkendt, men nul kritisk syne på spild af ressourser, når man bruger 10% mere batteri, for at noget der ligner det samme eller fortsat mindre.
Det er som oftest ganske udtalt når det kommer til kineserne. Kæmpe batterier og range lyder også lang, men er den nu også det når man lige regner det efter og sætter i perspektiv i forhold til effektivitetten.
Ja, TeslaBjørn laver for lange videoer, men lige præcis hans 1000km test er fremragende til at forholde sig til hvad effektivitet og ladehastighed kombineret betyder i praksis. Her ligger Tesla nemlig ganske fornuftigt til trods for lille batteri og begrænsede ladekurver. Fx er Model 3 Rwd lige så hurtig over 1000 km som G6 Performance.
Synes bare det sker for tit, som i altid med journalisters test af el biler.
Lang range godkendt, men nul kritisk syne på spild af ressourser, når man bruger 10% mere batteri, for at noget der ligner det samme eller fortsat mindre.
journalister ved hvad km/L er, men kWh/km - km/wh el.lign. det er fremmedsprog.
så hellere holde sig til data alle kan forstå.
når de endeligt skriver om forbrug, afslører de deres uvidenhed om prefix og enheder.
En Model S 90D fra 2015 med 410.000 km er næsten lige så effektiv som en Audi Q6 e-tron ....
Ja, Schacht brugte noget tid på at lede efter vejbaneassistenten, indtil han fandt ud af at bilen ikke havde den feature. Skuffende at en bil til langt over en halv million ikke har det som standard.