Loading...
dk

EON boks R.I.P. | Tesla Forum

PeterE
PeterE Oct 2
Nåh, så afgår vores gamle EON bokse vist ved døden. Hvad gør I andre? 

Jeg kører de der 35000 km/år og oplader også på forudbetalt/‘gratis’ SuC ind imellem. Har ikke behov for refusionen men sætter pris på at kunne finde parkering og oplade samtidig. 

Fra EON:

PeterE
PeterE Oct 2

.
Ice2EV
Ice2EV Oct 2

Hvad er det for en type installation du har? Bare nysgerrig.....

PeterE
PeterE Oct 2
Egen gruppe på målertavlen, 3 16 amp faser og den første EON boks, som sidder med et CEE stik ude i carporten. Kabeltykkelsen aner jeg ikke.
KimT
KimT Oct 3

Da EON for 1 år siden indførte spærreafgift på deres 11kW ladere efter 3 timer (det har de fjernet igen), og da vores forbrug på deres lyngladere var begrænset til 40kWh pr måned i deres All-inclusive ab. valgte jeg at droppe dem. Clever kørte tilbud på opsætning af ladeboks på eksisterende installation til 499,- Så den hoppede vi på. EON boksen fik jeg af dem, og den blev solgt på DBA til 1.000,-

På det tidspunkt kunne vi også bare se at det var ikke EON der var aktive med at få udbygget deres ladenetværk - ikke der hvor jeg havde brug for det. De er godt nok begyndt at få sat lyn lader op rundt omkring, men hvad nytter det når man er begrænset til kun at få 40kWh med i ens ab. hver måned.

Mht. parkering og opladning, så er det vel kun EON og Clever der tilbyder et "ude og hjemme" ab. Det er jo ikke noget OK/EWII/Nordlys - eller andre der har lader stående i det offentlige rum der gør.

Ice2EV
Ice2EV Oct 3

Mon ikke det er CEE stikket de hænger sig i.

PeterE
PeterE Oct 3
Citat fra Ice2EV

Mon ikke det er CEE stikket de hænger sig i.

Jo, det er det helt sikkert. 

RobertJ
RobertJ Oct 10

Har som dig haft Abb hos Eon siden midt 10erne. Jeg er siden første installation flyttet, men da det var en mobil lader var det intet problem, jeg tog den bare med i flyttebilen.

Min boks blev skiftet sidste år. Jeg havde i det nye hus lagt 6mm2 kabel fra tavle til det røde CEE.
Der kom en installatør og smed boksen direkte på kablet og afmonterede CEE stikket.

Er pokkers glad for mit all incl. 'max750kwh'.