Loading...
dk

I en Xpeng skal man huske nøglen. | Tesla Forum

cth
cth Oct 12

Ved et it nedbrud i Xpengs system kan man ikke starte sin bil.

Om det kan ske ved Tesla eller der er indbygget en feature der klarer det, ved jeg ikke.

Bruger selv altid nøgle.

Artikel nok låst.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE17484352/elbilmaerke-ramt-af-itnedbrud-christian-eriksen-kunne-ikke-komme-af-faergen/?st=1

jramskov
jramskov Oct 12

Godt spørgsmål om det samme gælder Tesla. Jeg bruger altid mobilen, har i mine mere end fem års ejerskab ikke oplevet det. Nu hvor jeg har skrevet det, sker det nok i næste uge :D

KimT
KimT Oct 12

Øhhh dvs. det samme sker når bilen er uden mobildækning ?

I S/X har man for mange år siden hørt om folk der har glemt deres nøgle, og bare regnede med at de kunne bruge mobil. Men hvis de var uden for mobildækning, gik den ikke. Men det er vel afhjulpet ved at mobil er en bluetooth/NFC nøgle nu

jramskov
jramskov Oct 12

Hrm...fra artiklen: "Tesla oplevede et lignende nedbrud i 2021, hvor bilister over hele verden ikke kunne få adgang til deres biler". 

Jeg mener da at mobilen forbinder direkte til bilen når man er i nærheden af den, dvs. det går ikke via internettet, men jeg kan tage fejl.

Bianco
Bianco Oct 12

Mobilapp nøglefunktion er bluetooth og går direkte mobil <---> bil. Alle andre funktioner skal via Californien (nu Texas?)

cth
cth Oct 12
Citat fra Bianco

Mobilapp nøglefunktion er bluetooth og går direkte mobil <---> bil. Alle andre funktioner skal via Californien (nu Texas?)

Så Xpeng er bare lidt bagefter ...også på det punkt? 

jramskov
jramskov Oct 19

Noter til seneste Tesla app opdatering på min iPhone: "Command can now be executed offline when in proximity to the vehicle. Requires vehicle software version 2024.38+"

Vores TM3 fra 2019 har pt. 2024.32.7.