Loading...
dk

I en Xpeng skal man huske nøglen. | Tesla Forum

cth
cth Oct 12 '24

Ved et it nedbrud i Xpengs system kan man ikke starte sin bil.

Om det kan ske ved Tesla eller der er indbygget en feature der klarer det, ved jeg ikke.

Bruger selv altid nøgle.

Artikel nok låst.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE17484352/elbilmaerke-ramt-af-itnedbrud-christian-eriksen-kunne-ikke-komme-af-faergen/?st=1

jramskov
jramskov Oct 12 '24

Godt spørgsmål om det samme gælder Tesla. Jeg bruger altid mobilen, har i mine mere end fem års ejerskab ikke oplevet det. Nu hvor jeg har skrevet det, sker det nok i næste uge :D

KimT
KimT Oct 12 '24

Øhhh dvs. det samme sker når bilen er uden mobildækning ?

I S/X har man for mange år siden hørt om folk der har glemt deres nøgle, og bare regnede med at de kunne bruge mobil. Men hvis de var uden for mobildækning, gik den ikke. Men det er vel afhjulpet ved at mobil er en bluetooth/NFC nøgle nu

jramskov
jramskov Oct 12 '24

Hrm...fra artiklen: "Tesla oplevede et lignende nedbrud i 2021, hvor bilister over hele verden ikke kunne få adgang til deres biler". 

Jeg mener da at mobilen forbinder direkte til bilen når man er i nærheden af den, dvs. det går ikke via internettet, men jeg kan tage fejl.

Bianco
Bianco Oct 12 '24

Mobilapp nøglefunktion er bluetooth og går direkte mobil <---> bil. Alle andre funktioner skal via Californien (nu Texas?)

cth
cth Oct 12 '24
Citat fra Bianco

Mobilapp nøglefunktion er bluetooth og går direkte mobil <---> bil. Alle andre funktioner skal via Californien (nu Texas?)

Så Xpeng er bare lidt bagefter ...også på det punkt? 

jramskov
jramskov Oct 19 '24

Noter til seneste Tesla app opdatering på min iPhone: "Command can now be executed offline when in proximity to the vehicle. Requires vehicle software version 2024.38+"

Vores TM3 fra 2019 har pt. 2024.32.7.

mbk
mbk Nov 10 '24

Har købt en Fisker Ocean, der er der også kun en nøgle og ingen phone/cloud adgang, men man er nok lidt mere selv ude om det :D

Men har nu bestilt ekstra nøgle og NFC kort og der er en plan om at clouden bliver overtaget af en brugergruppe 1/1. 

cth
cth Nov 11 '24
Citat fra mbk

Har købt en Fisker Ocean, der er der også kun en nøgle og ingen phone/cloud adgang, men man er nok lidt mere selv ude om det :D

Men har nu bestilt ekstra nøgle og NFC kort og der er en plan om at clouden bliver overtaget af en brugergruppe 1/1. 

Har du købt sådan en? :-)

Man sender altid et medlidenhedsblik når man møder en Fisker.

Men nogen har jo som dig købt den "billigt" og med den rigtige viden før køb, så er det jo helt fint. 

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 11 '24
Ice2EV
Ice2EV Nov 11 '24

@cth Er det ikke mere et beundrende blik?

Det må enten være en modig mand eller en der er rig nok til at være ligeglad med risikoen.

KimT
KimT Nov 12 '24
Citat fra Ice2EV

Det må enten være en modig mand eller en der er rig nok til at være ligeglad med risikoen.

Der ligger faktisk en ganske udemærket video her om en dansk ejer der har styr på hvad der sker omkring software, reservedele, nøgler m.m. til Fisker biler https://www.youtube.com/watch?v=yz_0MiMddh4 ;

P85DK
P85DK Nov 12 '24
Citat fra KimT
Citat fra Ice2EV

Der ligger faktisk en ganske udemærket video her om en dansk ejer der har styr på hvad der sker omkring software, reservedele, nøgler m.m. til Fisker biler https://www.youtube.com/watch?v=yz_0MiMddh4

En dansk ejer, ja, men ikke en helt almindelig og tilfældig dansk ejer. Allan er bestyrelsesformand for Lindholm Biler som har en del Fisker Ocean til salg.

Ice2EV
Ice2EV Nov 13 '24

Var Fisker ikke gået rabundus, kunne der have været et ret stort marked for folk ,der hellere vil noget andet end Elon's kirke.