Loading...
dk

Kia Cyberster | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Nov 3

Var lige ude at prøvesidde Cyberster....

Den er altså cool.

I de unge dage havde jeg 2 MGB'er, ikke at de kan sammenlignes. Den sidste blev solgt da jeg gik på barsel med nr 1 i 6 måneder. Hun er nu 19 og igang med kørekort, som driller en del. 

Frøkenen siger dog så i foråret at når hun får hendes kørekort kunne hun godt tænke sig en Miata........ Da der så faldt en ned fra himmelen i nabolaget, så købte vi sådan en 1991 NA'er forrige lørdag. Mega fed, men heller ikke i nærheden af Cyberster.

Tilbage til Cyberster, 3,2 sek til 100, er altså hurtigt, når du sidder ned på asfalten. 507 km range!, rigeligt. Dørene er mega fede. Forstår dog ikke at man har sat knapperne til åbn/luk et sted hvor man knap kan komme til når døren er lukket. 

Skærmene sidder lidt alternativt, med nav til venstre for display bag rattet. Men det er nok kun en tilvænning.

De bliver altså cool og tænker de kommet til at gå som varmt brød til os gamle fjolser.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 3
MOS
MOS Nov 3

Jeg vidste ikke, at KIA har lavet en Cyberster...

P85DK
P85DK Nov 3

Ja, det er en fin bil MG har lavet der. Prismæssigt skal den nok ned under de 400 for at blive en rigtig succes.

Når den unge frøken har fået sit kort (er det den ene rundkørsel som I har deroppe der driller?) og kørt rundt i sin MX5 og blevet træt af den, så inddrager du den lige igen og bruger den som donor til en Tipo 184 (https://tipo184.com/)

Ice2EV
Ice2EV Nov 3

Åh ja for dælen da. Det var jo fordi den lokale Kia Forhandler havde Kia EV3 og "MG" Cyberster med på standen.... Sorry.

Der er lidt issues med kravsafvisning, som der driller hovedet. Hun er til gengæld rimelig ferm (dog ikke pro level) med en computermus og et gamer tastetur. Den der Fiat er da fed. Men satser da på hun kan holde Miata'en ligeså pæn som den er.

Tænker da jeg overtager den som veteran raket, når hun vil have fast tag over hovedet!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 3
P85DK
P85DK Nov 3
Citat fra Ice2EV
Fiat er da fed.

Gammel smølf :-) Det går meget godt med bilmærkerne for dig i dag - Tipo 189 er en hyldest til en Alfa Romeo F1 bil fra efterkrigsårene Alfa Tipo 159

Den står pænt - husk at smid den på en 'klassik bil' forsikring, eller hvis datteren skal have den i eget navn, så kigger LB forsikring ikke på anciennitet

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 3
Ice2EV
Ice2EV Nov 3

Nej det halter da en del, det må være den fremskredne demens.

Skal man ikke være lærer eller sådan noget for at komme i LB? Klassisk så må en under 25 ikke køre den, siger de....... eller var det veteran forsikring? Jeg tænker hun kommer på som young driver, og tjener anciennitet den vej.

P85DK
P85DK Nov 3

Den med young driver på forsikringen var vi også på, men ancienniteten efter viste sig at der var det kun det selskab hvor han havde været young driver der ville anerkende det som anciennitet og de havde langtfra gode priser når han skulle have den i eget navn og adresse.

LB er blevet meget fleksible, hvis du fx har oplært en lærling eller afholdt et kursus, så er du inde.

Vores knægt fik en Audi TT Roadster 225 Quattro, fri kilometer, 3.000 kr. selvrisiko, kasko, friskade for 6.500 kr/året.

Ice2EV
Ice2EV Nov 3

Cool, jeg må kigge på LB.

Men har nu været meget godt behandlet der hvor vi er og har været i 25+ år. 

Ja der har af og til været muligt at spare 5-800 kr. Men der har aldrig været et kny de gange vi har haft behov. Så for 5-800 kr skifter jeg ikke til noget der er usikkert..... Men tænker også at forældrenes behov, kan være medvirkende til bedre forhold for børnene.

P85DK
P85DK Nov 4

Ja forsikring er en sjov ting. Den gamle med samle rabat gælder ikke altid i dag. Vi har vores biler i tre forskellige selskaber, resten i et fjerde selskab. Det har givet en rigtig god optimering af dækninger og priser.

Af en eller anden årsag, så er Coop Forsikring halv pris af alle andre på den ene af vores biler. GF via ældresagen er særdeles fordelagtig i forhold til værdigenstande som alene sparer os for et markant beløb

cth
cth Nov 4

Jeg er også meget forundret over det gedemarked.

Er selv i Sønderjyske med det hele, til trods for konens arbejde i andet forsikringsselskab.

Men selv med hendes store rabatter, så sparer vi mange tusinde i sønderjyske. Grotesk.

Specielt villa og bil er dem der boner ud.

Prøvede i øvrigt LB da jeg så en reklame. De stiller dog straks videre til Runa i samme koncern.

Men de slår ikke Sønderjyske (Forsia).