Loading...
dk

LED Forlygte Pæresæt for model s | Tesla Forum

PS05
PS05 Nov 15 '24

Hej alle sammen 
Til dem der uinteresseret, det har været stor efterspørgsel om bedre lys på alle Tesla model s med xenonpærer.
Jeg har lige fået sat ny LED pærer på min Tesla fra 2015 .Pæren har indbygget elektronik, der sikrer fuld kompatibilitet med canbus-systemet,Billen viser  ikke fejl og det fungerer optimal med det eksisterende ballast.

D8S LED Forlygte Pæresæt Lumalux Xenon Konvertering Canbus - Premium
Vare nr:82791
Det kan købes hos Astina.dk

PS05
PS05 Nov 15 '24

Mener dem dar er intereseret 

PeterE
PeterE Nov 16 '24
Spændende, og hvor meget koster det så at få dem skiftet? Og hvad koster pærerne? 
PS05
PS05 Nov 16 '24
De koster 999 kr Du skal regne med 1 time på værkstedet, eventuelt kan man selv gøre det,der findes video på nettet. Jeg fik monteret min i går hos Automester og det fungerer super godt,bilen viser ikke fejl eller noget.
CanEl
CanEl Nov 16 '24

hvordan er lyset så i forhold til før?

MichaelS
MichaelS Nov 16 '24

Bemærkede, at der er mekanisk blæser i LED pæreren. Er der også det i vores alm Xenon eller er det et ekstra fejlpunkt? (blæser = uundgåelig fejl :-)

PS05
PS05 Nov 17 '24

Det lyser meget bedre, jeg vil mene mindst dobelt så stærkt,det er lige så godt som Led på de nye Tesla.
Det er ikke blæser i xenon pærer

Ice2EV
Ice2EV Nov 18 '24

@PS05 tænker du ikke noget af forskellen på de gamle og nye pærer er, at de gamle har mistet styrken over tid.

Såvidt jeg husker, så bliver XENON svagere over tid for til sidst, at skifte farve til lyserør eller lila inden de går helt døde.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 18 '24
P85DK
P85DK Nov 18 '24

@Ice2EV - hvis man skal tro data, så er de LED markant lysere med en styrke på 22.000 lm, mens en Osram og Philips 25W D8S Xenon pære er omkring 2000 lm

Ledsager
Ledsager Nov 18 '24

I følge specifikationerne bruger LED sættet som omtalt ovenfor 110W og Xenon 25W, så det tærer vel så også mere på batteriet. Eller hvad?

PS05
PS05 Nov 18 '24

Det er rigtigt at de mister styrken, min gjorde efter 4år,det har været en debat om det her før, men det har ikke været noget bedre på markedet, undtaget xenon på 35w fra Norsk firma.