Loading...
dk

service i kastrup | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 22 '15

MrCoffee: De punkter du nævner, det er godt nok ikke noget jeg ville forvente at skulle være nød til at skulle betale 4 års service for, det er derimod ting jeg forventer bliver løst på garanti, og ikke noget jeg skal betale 19.000 for at få lavet.

Nu gætter jeg lidt, men er der ikke noget med at de 4 års service følger personen der har købt, og ikke bilen?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 22 '15
MrCoffee
MrCoffee Feb 22 '15
Min pointe er at hvis du køber en bil til kr 800.000 så lad være at spare 1000 kr hvis den mindste tvivl skulle opstå.
Kiefer
Kiefer Feb 22 '15

MrCoffe: Prøv og se på serviceafkrydsningsarket fra Tesla, der står helt præcist hvad der skal laves ved hvert enkelt serviceeftersyn. Der er et dørhåndtag ikke på listen ;-)

/Martin

henrik_dk
henrik_dk Feb 22 '15

Det er vel en del mere end 1000 kr.

Venter man med service til 60.000 km, så har man jo sparet 2 x service af 6500 kr.

henrik_dk
henrik_dk Feb 22 '15

Hm de to nederste er vel med allerede og bremseklodser skulle da gerne holde 60-80k.

• Årligt eftersyn (eller efter hver 20.000 kilometer)
  • Erstatningsdele som bremseklodser og vinduesviskere (undtagen dæk)
  • Systemovervågning
  • Fjerndiagnostik
  • Softwareopdateringer
  • Nye funktioner
SimonHN
SimonHN Feb 22 '15

Mrs Larsen.:

et lille udklip fra: Begrænset nybilsgaranti - Begrænset garanti på batteri og drivenhed

Skader, som skyldes forsætlige handlinger (herunder bevidst misbrug eller ødelæggelse af køretøjet eller ignorering af aktive advarsler i køretøjet), en kollision eller ulykke (bortset fra batteribrand som angivet ovenfor) eller åbning eller servicering af batteriet eller drivenheden, der udføres af andre end Teslas autoriserede teknikere, er ikke dækket af den begrænsede garanti på batteri og drivenhed.

Kiefer
Kiefer Feb 22 '15

De differencierer jo ikke på systemovervågning, fjerndiagnostik, softwareopdateringer og nye funkioner på om man har købt 4 års service eller ej.

Havde de sat prisen til et serviceeftersyn til f.eks. 3000,- så havde vi sikkert ikke diskuteret dette, men med de 6K har de nok ramt for højt over målet, på hvad mange er villige til at betale?

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 22 '15

SimonHN: Den tekst er en direkte oversættelse Tesla har lavet fra USA, og kan på ingen måde være gyldig i EU jf. de regler der er omkring servicering af biler og uafhængige værksteder, så jeg vil ikke være nervøs for at sende bilen til et uafhængigt værksted for at få lavet service i forhold til garantien.

/Martin

SimonHN
SimonHN Feb 22 '15

Det er rigtig vi har en EU lovgivning på de områder. Ved dog ikke med et batteri. Det skulle jo gerne være nogle der ved hvad de laver. :)

Jeg gør også bare opmærksom på at Tesla skriver det. Så må det jo være optil hver enkelt om man vil servicere bilen ved en anden partner.

Bare træls hvis man skal igang med en masser af tovtrækkeri med Tesla, hvis det skulle ende galt. Jeg vil bare ikke servicere batteriet ved andre end Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Feb 22 '15
SimonHN
SimonHN Feb 22 '15

https://my.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/touchscreen_6.0_model_s_new_vehicle_limited_warranty_eu_danish_r20141024_da_dk.pdf

muller
muller Feb 22 '15

Som jeg husker den amerikanske tekst fra 2013, så fraskrev den også "...an act of God..." som værende Teslas ansvar. Så er den vel ikke længere?

Larsen
Larsen Feb 22 '15
Man kan vel også bruge Tesla værkstedet som egentligt værksted, uden der er tale om et egentligt bestilt service til fantasi priser, men i stedet betale for den time de måske bruger på det man gerne vil have udført, som f.eks. udskiftning af bremsevædske og kontrol af kølevædsken til batteriet. Bortset fra det, så er fejl på håndtag, soltag osv. jo dækket af garantien, og har intet med service at gøre.
Kiefer
Kiefer Feb 22 '15

Larsen: Jeg læste på et tidspunkt her på forum at de tager 1300,- i timen hos Tesla, jeg ved ikke om det stadig er gældende?

/Martin

Larsen
Larsen Feb 22 '15
Ja, Kiefer, det er vel næsten på niveau med det I software mennesker tager i timen. Synes måske det er lidt voldsomt for en mekaniker. :-)
Hookmaker
Hookmaker Feb 22 '15
@kiefer, serviceaftale følger bilen.
Kiefer
Kiefer Feb 22 '15

Hookmaker: Ok, jeg var bare lidt usikker på om det var tilfældet.

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 22 '15

Nu fik jeg endelig lejlighed til at læse det linkede PDF. Jeg er egentlig ikke så nervøs hvad angår garanti og service:

"
Tesla kræver ikke, at al service og alle reparationer udføres på et Tesla-servicecenter eller på et af Tesla autoriseret værksted, men forkert vedligeholdelse, service eller reparation kan medføre bortfald af denne begrænsede nybilsgaranti. Tesla-servicecentre og Teslas autoriserede værksteder har de nødvendige kvalifikationer og ekspertise samt de nødvendige værktøjer og forbrugsvarer til at udføre service på dit køretøj. Selvom denne begrænsede nybilsgaranti muligvis dækker vedligeholdelse, service eller reparation, som udføres på et selvstændigt værksted, i henhold til vilkårene og betingelserne i garantien, anbefaler Tesla kraftigt, at du indleverer køretøjet på et Tesla-servicecenter eller et af Tesla autoriseret værksted i forbindelse med enhver vedligeholdelse, service og reparation på køretøjet.
"

Så man må godt få lavet service hos et uafhængigt værksted uden at man mister garantien.

/Martin

Sider: « 1 2 3