Loading...
dk

Pludselig opstået lakskade, 3 år efter omlakering | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Jan 22

Da jeg vaskede min hvide bil her forleden, opdagede jeg nogle underlige ringe bag på bilens bagklap.

Jeg fik i september 2020, omlakeret bagklappen AF Tesla Servicecenter, under garantien fordi lakken ikke var lavet ordentligt dengang. Nu opdager jeg så disse "ringe", og har kontaktet Tesla igen, og det eneste de siger er at det ikke er dækket af garantien.

Er der nogen andre som har oplevet disse ringe og har en ide om hvad det er? Det ligner ikke rust bobler...

Jeg regner med at køre forbi en autolakerer, og se hvad han skal have for at lave det. Jeg ville bare høre om andre har oplevet det samme? Og kan det virkelig passe at lakken på en Tesla ikke skal holde mere end 3 år?

Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jan 22
P67
P67 Jan 24

Hvis man forstørrer billedet op så ligner det at sprøjtepistolen har stået stille medens der stadig bliver tilført lak/farve. Typisk fejl man selv kan opleve som uøvet når man bruger en spraymaling, men her vil ringen typisk være meget kraftigere. Så for mig ligner det en lakeringsfejl da man foretog reparationen. Dit besøg til en autolakerer vil helt sikkert afklare dette.

Vildgut
Vildgut Jan 24
Hej, tak for input.

Det er bare mystisk fejlen først kommer nu... Jeg har tjekket det efter udførslen og der var intet i 2020.... 

Derudover vasker jeg bilen i hånden så ville have valgt mærke til det før. Jeg så det først ved senste vask... Det er det som undrer mig!