Loading...
dk

Tesla salg falder kraftigt i mange Europæiske lande | Tesla Forum

cth
cth Feb 6

Desværre er artikel låst.

https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/salget-af-tesla-er-raslet-ned-i-europa?b_source=borsen&b_medium=row_5&b_campaign=news_2

Europas største marked for elbiler er Tyskland, og her var tendensen den samme. I Tyskland blev der kun indregistreret 1277 nye teslaer. Det er en nedgang på 59 pct. Det sker, mens det samlede salg af elbiler i landet steg med 54 pct., skriver Bloomberg.

I Frankrig, der er Europas næststørste marked for elbiler, faldt salget med 63 pct. i årets første måned. Der blev solgt 1141 teslaer i januar.

I Storbritannien, der er det tredje største marked for elbiler i Europa, er salget faldet med 12 pct. Også i Danmark har tallene taget et dyk. I januar 2024 blev der solgt 763 teslaer, mens der i år er afsat 447 elbiler.

I de andre nordiske lande mister Tesla også store markedsandele – ifølge Reuters blev der i alt registreret 405 nye teslaer i Sverige i sidste måned, et fald på 44 pct. i forhold til januar 2024. Og i Norge faldt antallet af nye registreringer til 689, hvilket er et fald på 38 pct. i samme periode.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 6
jramskov
jramskov Feb 7

Det ville ikke gøre mig noget, tværtimod, men jeg tror man skal passe på med at læse for meget i den statistik. Ikke mindst fordi de lige har annonceret den nye TMY.

cth
cth Feb 7

Det var også min første tanke, at den nye Y jo ikke er med i den fortælling.

Men jeg tror man bliver skuffet hvis den nye model Y skal bringe Tesla tilbage til fordums tid.

Jeg tror der er kommet for mange konkurrenter, som kan noget bedre eller det samme.

Medmindre Tesla igen laver sådan et større priscut, hvilket deres regnskab siger de næppe har råd til.

Men jeg kan da sagtens tage fejl... Asien har jo ingen moralske tømmermænd over hvem der laver bilerne, hvor de kommer fra osv.

Så hvis Kina/asien/mellemøsten køber Teslaer i stor stil, så er Musk jo nok ligeglad med Europa, ligesom Trump er :-)

Tesla har et andet problem. De har ikke en bil i markedet under 300.000kr. mens de andre er under 200.000 kr. nu.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 7
jramskov
jramskov Feb 7

Ja, der er kommet langt mere konkurrence. Hvis jeg skulle ud og vælge ny bil i det segment tror jeg ikke det ville ende med en TMY, det ville nok ende med en Skoda Enyaq.

cth
cth Feb 7
Citat fra jramskov

Ja, der er kommet langt mere konkurrence. Hvis jeg skulle ud og vælge ny bil i det segment tror jeg ikke det ville ende med en TMY, det ville nok ende med en Skoda Enyaq.

Enig. Samme her.

Den eller måske en BMW hvis der var lidt flere penge.

Jeg har som mange andre nok fundet ud af, at jeg slet ikke bruger teslas software ret meget.

Det som jo på mange måder er deres fordel, men for mig mere et irritationsmoment, da det "fylder" meget.

Deres ladenetværk kan jeg jo stadig bruge, de få gange jeg bruger sådan noget.

KimT
KimT Feb 7
Citat fra jramskov

Vi havde jo allerede andre mærker vi kikkede på for 3 år siden. Men da havde stor set alle mærker en leveringstid på ½-1år, og prisen på de brugte fra Tyskland var højere end listeprisen på en ny.

Læste lige at Elon's bror og CFO'en havde solgt en hel del af deres aktier.

Nu er bestyrelse hos Tesla jo nærmest familiemedlemmer, men han burde sku afsættes som CEO hvis de skal gøre sig nogen forhåbning om at vende salget igen.

Det er jo ikke just Trump's kernevælgere der er kunde hos Tesla

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 7