Loading...
dk

Komfort blink forsvundet? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jul 17 '25

Hej

Vores komfort blink(3 blink og stop) er bortkommet.

 

Er det noget andre oplever, hvis det er, så dukker det nok op igen med næste opdatering.

 

Er det ikke, så tænker jeg blinkarmen skal skiftes.

 

Har prøvet reset med begge knapper. 

Cubic
Cubic Jul 17 '25
Har du prøvet at slukke bilen helt, og vente i 20 min til hovedrelæet afbryder?
Ice2EV
Ice2EV Jul 19 '25

Har opdaget at det virker på motorvej og slår fra når man har skiftet vognbane.

 

Det er nok bare min dårlige vane med kun at benytte komfortblink når man eks holder ind til siden, men ikke skifter vognbane. Så bliver den ved.

 

Cubic
Cubic Jul 19 '25

TiHi Ice, det er også de satens opdateringer ;),

Er ved at gøre klar, til at rulle til sydspanien inden længe. Den første service er lavet (65000 km), og en undervognsbehandling.

Ice2EV
Ice2EV Jul 19 '25

@Cubic God tur. 

Hvor langt sydspanien snakker vi? 

Overnatter i på vejen, eller er din bedre halvdel klar på en maratonkørsel?(min er ikke, skal vi syd for Hamburg, så overnatter vi på vejen :-). )

Cubic
Cubic Jul 20 '25
Turen går til San Pedro del Pinatar, lidt syd for Torrevieja. Fruen flyver ;) med de små, men vores store søn og hans kærste ryger i bagagerummet, og så skiftes sønnen og jeg til at køre, men vi skal have et par overnatninger. Grunden til at vi køre, er at svigerdatteren ikke kan trykudligne i ørene. Jeg tænker at overnatte i det sydlige Tyskland første gang. Vi skal være der i 2 måneder :)
Ice2EV
Ice2EV Jul 21 '25

Har bekendte der tager turen med en overnatning ved Mulhouse. MEN de skal også 2 timer kortere, altså 2 timer længer nord på. til gengæld kører de fra Hirtshals.

Det skal så siges at de er i 80'erne og det er kun ham der kører.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 21 '25
Cubic
Cubic Jul 21 '25
Citat fra Ice2EV

Har bekendte der tager turen med en overnatning ved Mulhouse. MEN de skal også 2 timer kortere, altså 2 timer længer nord på. til gengæld kører de fra Hirtshals.

Det skal så siges at de er i 80'erne og det er kun ham der kører.

Jeg vil gætte på at de køre ikke i en Tesla :).

Det er udfra ruten, at jeg gætter på det.

Ice2EV
Ice2EV Jul 22 '25

Nej de har forrige år skiftet en gammel Avensis ud med en ny Camry hybrid.

 

Prøvede lige Tesla route planner og den laver ruten over Luxemborg, ligesom da vi kørte sydover selv i 2020.

Men synes Tesla er hyper defensiv på opladning. Altså vi plejer at kunne nå enten Busdorf eller Neumünster når vi kører hjemmefra og sydover. Men Tesla foreslår Rødekro...... Hvorfor så ikke i det mindste foreslå Kiplev med 250kW ladere?

 

Jeg er rimelig sikker på vi kun ladede 9 gange på vejen. Men Tesla siger 12 ladestop.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 22 '25
Cubic
Cubic Jul 22 '25

Tesla foreslår igennem Luxemborg, ABRP foreslår igennem Mulhouse, og jeg er lidt i tvivl pga de priser der er på de Franske veje

cth
cth Jul 22 '25

Sad lige og lagde rute til Hønevoss i Norge som er 607 km

Tager 1 time mere med Tesla rute plan i forhold til ABR.

har sat lidt samme settings ind.

100% ved start.

10% ved ankomst

 

Forstår ikke helt hvorfor tesla vil lade 2 x 25 min.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 22 '25
Ice2EV
Ice2EV Jul 22 '25

Ruten igennem Luxemburg giver et stræk på noget landevej, godtnok benævnt 100 kmt. Men findes der veje i Tysk'lande der ikke er 100 kmt, selvom der er vejtræer for hver 5 meter der har stået der siden hestevognens tid.

 

På vejen hjem kørte vi via Kaiserslautern. Der var dog også et stykke omkring fransk tysk grænse, der virkede lidt mindre egnet til 130 kmt. Men tror måske at huske der var vejarbejde.

Cubic
Cubic Jul 23 '25
Citat fra cth

Sad lige og lagde rute til Hønevoss i Norge som er 607 km

Tager 1 time mere med Tesla rute plan i forhold til ABR.

har sat lidt samme settings ind.

100% ved start.

10% ved ankomst

 

Forstår ikke helt hvorfor tesla vil lade 2 x 25 min.

Tror at det er fordi Tesla kender din kørestil, som dog kun giver mening hvis du køre friskt.