Loading...
dk

400kw ladning Mercedes og BMW. Hvor er Tesla? | Tesla Forum

cth
cth Sep 9 '25

Personligt er det egentlig ikke så vigtigt for mig.

Min kan helelr ikke komme over 150 og kommr aldrig til det :-)

Men undrer mig alligevel over at tesla ikke rigtig rykker på den front.

Teslaer kan lade med op til 250kw men er ikke særligt gode til det og til at holde peak.

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 9 '25
KimT
KimT Sep 9 '25

De skal bare ændre ladekurven - peak betyder ikke det store. En Skoda med 135kW lader hurtigere end en Y'er som peaker ved 250kW fra 10-80% fordi Skoda's ladekurve er jævn hele vejen. Og specielt når man kommer ind med høj SOC er Skodaen meget hurtigere. Y'er kommer vel under 135kW når SoC kommer over 40%

PS det er den nye Elroq der er blevet begrænset til 135kW, men med en flad ladekurve. Batteriet er vist skiftet.

Man må bare konstatere at Tesla er blevet overhalet. Der sker ikke meget nyt fra deres side. PT har de kun 2 modeller de sælger, og det er jo ikke sådan at menigmand kan se forskel på en Y SR og en Y performance. Så der er jo vitterligt kun 2 modeller. Selv deres billige model har de jo valgt at droppe, og "bare" bruge en skrabet Y'er. Det bliver bilen ikke lettere at parkere i byerne af. 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 9 '25
cth
cth Sep 10 '25

ja det halter hos Tesla 4 år og kun 80.000 km garanti er også ved at være "gammeldags"

Kineserne kan jo også:

Xpeng G6 ladeeffekten på 381 kW med det lille batteri og voldsomme 451 kW med det store. Det er nok til at klare en opladning fra 10-80 pct. på ned til 12 minutter, hvilket er blandt det hurtigste på markedet.

Aktuelt er det kun storebror Xpeng G9 og konkurrenten Zeekr 7X, der kan lade med en højere effekt; de kraftigste lynladere i Danmark lader lige nu med maksimale 500 kW, men kraftigere ladere er på vej. G6 fås med 66 kWh batteri med op til 440 km rækkevidde og 87,5 kWh med op til 525 km (WLTP).

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 10 '25