De skal bare ændre ladekurven - peak betyder ikke det store. En Skoda med 135kW lader hurtigere end en Y'er som peaker ved 250kW fra 10-80% fordi Skoda's ladekurve er jævn hele vejen. Og specielt når man kommer ind med høj SOC er Skodaen meget hurtigere. Y'er kommer vel under 135kW når SoC kommer over 40%
PS det er den nye Elroq der er blevet begrænset til 135kW, men med en flad ladekurve. Batteriet er vist skiftet.
Man må bare konstatere at Tesla er blevet overhalet. Der sker ikke meget nyt fra deres side. PT har de kun 2 modeller de sælger, og det er jo ikke sådan at menigmand kan se forskel på en Y SR og en Y performance. Så der er jo vitterligt kun 2 modeller. Selv deres billige model har de jo valgt at droppe, og "bare" bruge en skrabet Y'er. Det bliver bilen ikke lettere at parkere i byerne af.