Loading...
dk

Michelin cross climate 3 standard eller sport | Tesla Forum

cth
cth Sep 11 '25

Ja nu fås det som sport :-)

Lyder som et rimelig godt dæk, som jeg vil overveje når jeg skal skifte til efteråret.

https:///...-Sport-VS-Rivals.htm

HrMogensen
HrMogensen Sep 12 '25
Vi har lige fået Model 3 Highland. Købt et par fede uoriginale  (og vinteregnede) 19” som jeg tænkte skulle være til sommerhjul. Havde bestilt sommerdækket Goodyear Eagle F1 Asymetric EV+SCT (dvs EV forbedret og med skum) - klarer sig godt i tests og er A+A+70dB rated. Skide daekleader.dk leverer så den forkerte variant og kan igennem en hel uges support ikke svare på om de kan skaffe korrekt variant. 
Skal jeg betale 500 mere pr Goodyear dæk hos andre så nærmer jeg mig alligevel prisen for de CrossClimate 3 Sport… 
Har i tidl Model 3 kørt 4 vintre med CrossClimate og det var perfekt til DK vintre. Mon ikke CrossClimate 3 Sport er mindre “for bløde” til en dansk sommer end de tidligere varianter? 
HrMogensen
HrMogensen Sep 12 '25

Hvad med Hankook iON Evo? Der er en "AS" variant til helårs? 

Forvirrende nok har Hankook også et Flexiclimate dæk til helårs.

Er lige gået op for mig at CrossClimate 3 Sport slet ikke fås i den størrelse jeg vil have => 235/40-R19. 

Hankook iON Evo (sommerudgave) skulle være fantastisk men dog dyrt. Det er bare mærkelig nok rated til kun B+C+72dB i min størrelse.

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Sep 12 '25