Loading...
dk

Bredbil | Tesla Forum

Storgaard
Storgaard Dec 7 '13
Da jeg skulle i vaskehallen den anden dag, gik begge sider af hjulene på kanterne, hold da op bilen er bred.
Vasken gik godt og det er jo ingen sag at ramme midten af vaskehallen når der kun lige er plads til bilen. Se billede :)
Hookmaker
Hookmaker Dec 7 '13
Kan ikke se dit billede. Det var vel ikke en børste vask??
Storgaard
Storgaard Dec 7 '13

Det ser ikke ud til at jeg kan uploade fra mobilen, kommer senere.

Forummets indlæg er redigeret af Admin44 Dec 7 '13
Storgaard
Storgaard Dec 7 '13
Så kom det. Se ovenover!
Hookmaker
Hookmaker Dec 7 '13

UURK Storgaard, du vasker da ikke denne lækre vogn i en børstevask????

Raymond
Raymond Dec 7 '13

Jeg gav også min en børstevask i dag, selvom manualen siger man ikke skal, men den trængte og så fik den også en omgang voks.

Jeg mødte en anden Model S ejer i Tåstrup i går,  han ville pakke hele bilen ind i Folie for at beskytte lakken, er der nogen som har erfaring med det?

Storgaard
Storgaard Dec 7 '13
Jeg har haft flere nye biler og aldrig pakket dem ind i folie. Jeg vil nyde den som den er. Normalt har jeg EasyCarCare til at vaske bilen, men det er kun en gang pr. mdr, så den kan godt bruge en børstevask i ny og næ.
Jeg prøvede i dag at slå Traction Control fra - hold da op det var vildt!! Pas på pas på - hvis du prøver det!
Kiefer
Kiefer Dec 7 '13

Husk det er altid den første ridse der er værst ;-)

 

Har du valgt den smalleste vaskehal på vejen, eller?

 

Normalt benytter jeg en relativ ny vaskehal ved en Statoil her uden for Århus, hvor der ikke er problemer med at få en bil på ca. 2 meter ind i bredden. Tilgengæld har den Shell der ligger 10 meter ved siden af en vaskehal hvor jeg dårligt nok ville forsøge at køre en punto ind...

 

/Martin

Niels
Niels Dec 7 '13

jeg måtte da også bakke lidt frem og tilbage for at placere min S korrekt i den lokale q8 vask. Ikke noget større problem blot man er opmærksom på at den ikke kan smides ind.

 

børstevask er vel bedre end ingen vask

Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 7 '13
Kiefer
Kiefer Dec 8 '13

Hej.

 

De første 1.5-2 år min hustru havde sin helt nye Mercedes 4x4 blev den vasket i hånden i kildevand!

 

På et tidspunkt blev hun dog også træt af det, og nu bliver den også vasket i vaskehal...

 

/Martin

homer
homer Dec 8 '13
Jeg så en video fra youtube, af en amerikaner som beklagede sig over lakeringen var mere. Blød/sart end hvad han var vant til, selv på billige biler.
Tænkte om det ikke bare var fordi lakken skulle hærde lidt efter produktion.
Nogen nuværende ejere som har oplevet noget ift lakken?
Men under alle omstændigheder anbefales det så
Ikke at vente med at vaske sin bil (specielt med børste vask) til bilen er
Et par Mnd og lakken har hærdet op.
Eller er det bare gammel overtro?
Forummets indlæg er redigeret af homer Dec 8 '13
Kiefer
Kiefer Dec 8 '13

Husk på at når vi får bilerne i Europa, er de jo allerede 2-3 måneder gamle :-)

 

/Martin

homer
homer Dec 8 '13
Ah 5 uger mit tilfælde. Men sandt. Ikke en sprit nylakeret bil man får :)
Bluecoffee
Bluecoffee Dec 10 '13
Fin fisk;-)
Kiefer
Kiefer Dec 10 '13
Citat fra homer Ah 5 uger mit tilfælde. Men sandt. Ikke en sprit nylakeret bil man får :)

 

Har du fået din bil 5 uger efter produktionsdato?

 

/Martin

Niels
Niels Dec 10 '13

tror nu den har fuldt same holdbarhed som andre lakeringer - min har godt nok kun fået 1 tur i vaskehallen hos Q8, men ingen sport efter børster eller tilsvarende - bliver nok bare ved med at vaske i hal som jeg altid har gjort.

homer
homer Dec 11 '13

@Kiefer efter det i "mytesla" stod Produktion færdig

Er der gået fem uger til bilen leveres. Men status på "my tesla" skal nok tages med en gran salt.

@Niels amr. tesla forum har skrevet om at malingen er blødere end hvad man normalt ser (også ved biler produceret i fx. Detroit), da der er andre regler for "luft forurening" under malingen af bilerne i Californien.

Det skulle gælde i højrere grad for de mørke biler.

Men det er vel bare malingen. Ved ikke noget omkring klar lakken.

Storgaard
Storgaard Dec 11 '13
Har i dag været forbi Tesla for at få bilen poleret, sagde service manden hos Tesla at lakken var blød og tynd, i forhold til Mercedes og Toyota.. Min tur i vaskehallen har giver varig lidser. :(
Så nu overvejer jeg faktisk om den skal pakkes ind i folie.

homer
homer Dec 11 '13
Nok derfor de tilbyder "paint armor" på biler leveret i USA.
Hvad med blot en gang "opti coat"?
Kan det ikke give lidt ekstra beskyttelse? Synes det virker lidt voldsomt at pakke ind i folie.
Tror dog desværre ikke der er autoriserede opti coat steder i dk endnu
Kiefer
Kiefer Dec 11 '13

Hej.

 

Hvad koster det at få pakket bilen ind, hvordan vasker man efterfølgende en bil der er pakket ind i folie, og hvor længe holder det egentlig?

 

/Martin

Sider: 1 2 »