Loading...
dk

Vindstød nye vilkår og ændringer. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 9 '25

Jeg har fået sådan en info mail fra Vindstød for et stykke tid siden.

Fordi vi kortvarigt var over 20.000 kWh blev vi flyttet til Dansk vind på et tidspunkt i 2023. Efter årets formidable produktion og varme år, så er vi under 19.000 kWh seneste år.

Men nu er der kommet en lang og snørklet mail om ændringer til vilkår pga regeringens nedsatte afgifter..... Synes bare det er skrevet så snørklet at man ikke kan finde hoved og hale i noget som hlest.

Hvad siger I andre, der måtte have fået lignende mail?

KimT
KimT Dec 9 '25

Har du ikke aftale igennem elforbundet - de plejer da at kunne gøre det billigere (tillæg og ab.)

Bianco
Bianco Dec 9 '25
Citat fra KimT

Har du ikke aftale igennem elforbundet - de plejer da at kunne gøre det billigere (tillæg og ab.)

Man bliver smidt ud af elforbund aftalen hvis man rammer 20.000 kWh på et år, og bliver sat på en temmelig dyr "standard" aftale. Skynd dig at skifte til nogle andre. Kan anbefale APP'en "Min Strøm" som viser dit elforbrug hentet fra netselskabets data indberettet til staten. Og de prøver at beregne din slutpris afhængig af hvilket elselskab du har valgt. 

Ice2EV
Ice2EV Dec 9 '25

Dansk vind og elforbundet er meget tæt på hinanden. Vi snakker få øre.

Men jeg fatter ikke al form for el, skal være så totalt uoverskueligt, at man skal have en PHD for, at gennemskue hvad en regning dækker.

Vi fik et tilbud fra NORLYS uden abonnement i 2 år, både på køb og salg af sol-el. Men såvidt jeg kan se er det med tillæg af 9 øre pr kWh.

Nu lyder 9 øre jo ikke af alverden, men med 19.000 om året, så bliver det alligevel til en del.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 9 '25
NOELON
NOELON Dec 9 '25

I mailen fra Vindstød er der denne passage med et link hvor du kan få undersøgt bedre produkter end det de beskriver.

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan få et billigere produktvalg ud fra dine behov, så kan du trykke her og bestille en uforpligtende gennemgang.

Ved at gøre det fik jeg et nyt tilbud via mail, som jeg skulle svare JA på og fik så den nye aftale:

Abonnement til Vindstød er 0 kr. og dit tillæg til spotprisen er 0,00625 kr. pr. kWh (0,625 øre).
Oveni kommer naturligvis de obligatoriske skatter og afgifter, netydelser og spotprisen helt som normalt.

Den er jo noget bedre :)

Generelt tror jeg at de nu tilbyder eksisterende kunder at de kan få aftale direkte uden om Elforbundet - og det har jeg intet imod :)

PeterE
PeterE Dec 27 '25
Find en aftale uden tillæg - og det er svært, men Jysk Energi er et bud. Koster 20,- i abonnement om måneden for FDM medlemmer, og 40,- for andre.
Ice2EV
Ice2EV Dec 28 '25
Det endte med en ny omgang Elforbundet hos Vindstød. Jysk enengi var også acceptabelt, virker til at være kommet fra gamle elselskaber. Men jeg orker helt klart ikke opkomlinger med mystiske navne og uden historik.
PeterE
PeterE Dec 28 '25
Elforbundet er gode og vindstød er ok, indtil man krydser grænsen ved 20000 kWh - så river de tøjet af en; rent røveri.  

Derfor valgte vi fast abonnement hos flest Altid Energi, og da de blev for grådige nu hos Jysk Energi og FDM.
Ice2EV
Ice2EV Dec 29 '25

Det har været et fabelagtigt år. 

Kørsel er faldet fra 45-46.000 om året, til fremover 30-32.000. Den mindste har fået kørekort og kører nu selv til skolen i Frederikshavn, og vi kører ikke begge veje 2 gange om ugen). Det slår først fuldt igennem næste år. Men hun har kørt selv siden sommer, bortset fra da hun gik på krykker i 4 uger.

Dertil har solen velsignet os med godt 3.000 kWh mere i år end sidste år.

Og sidst men ikke mindst, så føler jeg vinteren hidtil har været varmere end sidste år.

Men det kan være du har ret med hensyn til Vindstød og 20k grænsen. Vi oplever at elregningen er steget væsentlig over de sidste par år. Men når man slå Dansk Vind op, så skulle der ikke være nogen sønderlig forskel på Elforbundet og Dansk vind hos Vindstød. JEg kan bare ikke gennemskue elregningen, med aconto for næste periode, aconto betalt for 6 måneder siden, faktureret forbrug, noget med afgift, andet med nedsat afgift. Men opgørelsen er en gennemsnits elpris. Kuk kuk Betina. 

PeterE
PeterE Dec 29 '25
Husk at læse det med småt; jeg fik en venlig mail fra Vindstød, har vist smidt en kopi herind på et tidspunkt, som gjorde mig opmærksom på at jeg havde overskredet grænsen på 20000 kWh - og at vi kunne fortsætte vores ægteskab for sølle 9 øre på kWh for alle mine 27500 kWh :))) 

Ok, jeg slog op med Vindstød for små 247.500 øre - nok bare mig der ikke så værdien i at blive…

(skal nævne at Vindstød var 100% i deres ret til at opkræve de 9 øre per kWh)
PeterE
PeterE Dec 29 '25
Hov, jeg fandt mit eget indlæg om Vindstød frem og virkeligheden var endnu værre: 

Kære Peter Lykke

Du er tilmeldt Vindstød på adressen  (redigeret…) 3060 Espergærde på aftalen SpotVind (Elforbundet)

Denne aftale er kun gældende for kunder med et årligt forbrug på under 20.000 kWh (typiske villaer bruger 4-8.000 kWh).

Vi kan se, at dit forbrug er på 27558 kWh årligt, hvorfor vi ikke længere kan tilbyde dig denne aftale. 

Jf. dine leveringsbetingelser ("Punkt 4. Pris, betaling og fakturering"), kan Vindstød ændre din aftale uden varsel, såfremt dit forbrug overstiger et helårligt forbrug på 20.000 kWh.

Din aftale ændres dermed til SpotVind pr. d. 01/05/2024. SpotVind har et fast tillæg til spotprisen på 39 øre/kWh inkl. moms og 29 kr./md. inkl. moms i abonnement.

Priser og betingelser kan desuden findes via vores hjemmeside. Vindstød benytter ikke binding. 

Skriv endelig hvis du har spørgsmål.

God Weekend

Vh
Vindstød.dk”
Ice2EV
Ice2EV Dec 29 '25

Damn, den eer da vild 39 øre på 27500 kWh, altså rundt 13k kr.

Sådan nogen labaner.

cth
cth Dec 30 '25

Har lige bestilt vindstød via elforbund (igen) efetr at have været væk nogle år.

Men bruger også kun 12.000 kWh om året.

Ladeabo opsagt og Monta fjernes fra min teslalader.

Tilbage til basic :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 30 '25
PeterE
PeterE Dec 31 '25
Faktisk vildt nok at reklamerne og fællesskabs ‘buying power’ kan drive elforbundet; hatten af for det. 

Bliver spændende at følge de forskellige udbyderne - både af ladepakker og strømpakker - her når elafgiften bortfalder.
Ice2EV
Ice2EV Dec 31 '25

På et tidspunkt kommer de nok til at hæve grænsen på 20.000 kWh, eftersom flere og flere kommer over på elbil.

Holder der 2 af dem i garagen og man har lidt pendler kørsel, så kommer man godt derop af.

Har man så også varmepumpe, så er grænsen nået.

MOS
MOS Dec 31 '25

Det virker mærkværdigt at have en max. grænse på, hvor meget de vil sælge til deres kunder. Er de ikke interesserede i en høj omsætning? Hvis det er fordi det er en underskudsforretning for dem at sælge over 20.000 kWh, så taber de vel også på det, hvis de sælger mindre? Jeg tror ikke helt, jeg forstår deres forretningsmodel.

cth
cth Jan 2
Quote from PeterE Faktisk vildt nok at reklamerne og fællesskabs ‘buying power’ kan drive elforbundet; hatten af for det.    Bliver spændende at følge de forskellige udbyderne - både af ladepakker og strømpakker - her når elafgiften bortfalder.

Ja i dag ved man godt at en lignende pakke kan købes direkte fra Vindstød for ganske få ører i spotpristillæg.

Tror måske at mange gerne vil støtte initiativet til at samle sig og presse prisen, selvom besparelsen i dag er lav.

Kan godt lide tanken om at det bare virker og der ikke er skjulte gebyrer. Bare man husker at forny. Det bliver man dog mindet om mange gange sidst på året.

De er jo fortsat med billige mobilabo.

Hvad kan det næste blive...

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 2
PeterE
PeterE Jan 2
Quote from cth
Quote from PeterE Faktisk vildt nok at reklamerne og fællesskabs ‘buying power’ kan drive elforbundet; hatten af for det.    Bliver spændende at følge de forskellige udbyderne - både af ladepakker og strømpakker - her når elafgiften bortfalder.

Ja i dag ved man godt at en lignende pakke kan købes direkte fra Vindstød for ganske få ører i spotpristillæg.

Tror måske at mange gerne vil støtte initiativet til at samle sig og presse prisen, selvom besparelsen i dag er lav.

Kan godt lide tanken om at det bare virker og der ikke er skjulte gebyrer. Bare man husker at forny. Det bliver man dog mindet om mange gange sidst på året.

De er jo fortsat med billige mobilabo.

Hvad kan det næste blive...

Ja, det er fint hvis man husker det - bare man holder sig under 20000 kWh :)
Ice2EV
Ice2EV Jan 5

https://elpris.dk/#/results

Hvis man kigger på elpris.dk.

Så står elforbundet aftale til ikke at have begrænsningen 20.000.

Hvorimod hvis man kigger på de andre tilbud fra Vindstød, så har de 20.000 kWh i begrænsning

Bianco
Bianco Jan 5

elpris.dk viser kun det som elselskaberne selv husker at sætte ind, og jeg tænker ikke at de 20.000 kWh er en begrænsning som elforbundet føler er deres... så den er glemt/udeladet.

Sider: 1 2 »