Loading...
dk

Kineserne kan ikke helt finde ud af det | Tesla Forum

cth
cth Jan 17

Kina biler er billige og godt samlet (nogen af dem) og har meget udstyr, som bl.a JP bilradio har nævnt mange gange.

Men de skal jo også fungere i hverdagen.

Reservedele er svære at få fat i

De bruger meget strøm

Styretøj er lidt slasket

Deres fartpiloter er ringere end Teslas :-)

og nu dette:

De danske ejergrupper på sociale medier gløder af frustration i disse uger.

I fora for mærker som BYD og XPENG er »duggede ruder« og »temperaturkaos« de absolutte topscorere i debatten.

Flere ejere beskriver, hvordan bilens software automatisk slår over på recirkulation for at spare på strømmen, hvilket øjeblikkeligt forvandler kabinen til en uigennemsigtig glasklokke af dug.

»Jeg må opgive ›auto‹-indstillingen og køre med blæseren på fuld drøn og maksimal støj bare for at kunne se ud af forruden,« lyder en af de mange meldinger.

Låst link...

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE18925902/flere-helt-nye-elbiler-kaemper-med-daarlige-klimaanlaeg/

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 17
jramskov
jramskov Jan 18

JP Bilradio podcast har i et godt stykke tid snakket om netop problemer med klimaanlægget i kinesiske biler generelt. 

Noget andet er at praktisk taget ingen kinesiske biler har active matrix / avancerede lygter. Det er ikke tillladt i Kina, fik jeg at vide af en repræsentant da jeg var til elbilsmessen i Herning sidste år.

PeterE
PeterE Jan 22

Ja, og i den nuværende sikkerhedspolitiske 'situation', så kan man vel spørge sig selv om det er fornuftigt at købe andet end europæisk?

jramskov
jramskov Jan 22

Held og lykke med at undgå kinesiske produkter og det samme gælder amerikanske. 

cth
cth Jan 22
Quote from jramskov

Held og lykke med at undgå kinesiske produkter og det samme gælder amerikanske. 

Det er vel ikke så svært.

Renault og VW laver fine elbiler, som i øvrigt går igennem 1. syn efter 4 år uden problemer :-)

Korea kan også.

Ja ja der er kinesiske dele i alt.

Men profitten bliver i EU og i størstedelen også arb. pladserne.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 22
jramskov
jramskov Jan 25

Jeg tænkte ikke kun på biler.