Satte en software opdatering i gang der fejlede med denne besked. Det er en TM3 fra marts 2019. Min gæt og min søgning på nettet siger mig det er 12v batteriet der skal skiftes, lyder det plausibelt/korrekt?
Lyder plausibelt. Min forståelse er, at hvis 12 V-batteriet er næsten færdigt, så nægter den at opdatere, fordi den ikke lader på 12 V-batteriet, mens den opdaterer. Den ville risikere at dræne 12 V-batteriet, inden den er færdig med at opdatere og så ville der gå helt kludder i det.
Jeg har haft et tilsvarende issue på min Model S. Fik skiftet 12 V-batteriet og kunne derefter opdatere uden problemer.
Det er så åbenbart lykkedes den at opdatere den forgangne nat...men som jeg forstår det, har 12v batteriene også en begrænset levetid, 3-6 år er hvad jeg kan søge mig frem til. Da vores bil snart er 7 år gammel må det vist være tid til at skifte den...
Jeg har fået skiftet 12v batteriet. Jeg er i tvivl om det kom lige efter eller det er vejret der er årsagen, men bilen melder jævnligt “park assist unavailable”. Jeg hælder til at det er batteri skiftet der er årsagen da jeg synes sensorerne ikke er dækket til af is eller lignende. Nogen der har oplevet det?
@jramskov Den park asssist fejl får vi også lige i tiden. Jeg har vasket den med varm højtrykrenser og renset sensorer. Den var dælme også mere end almindelig måget. Men fejlen bliver ved med at komme.
Har søgt på fejlen og der kommer adskillelige links og forslag. Jeg har prøvet de fleste. Men ikke den med recalibrering af kameraer. Warning, han er lidt skeløjet.
https://www.youtube.com/watch?v=46SRVGAKgd8
Warning, han er lidt skeløjet.
:-) er det han højre øje som stå for det perifere syn i venstre side og vice versa ?
Mit værksted har tjekket og den sensor der vises på billedet skal skiftes. Tesla havde selvfølgelig ikke en på lager.
Jeg har ikke fået taget mig sammen til at lave testen.
Men jeg kørte tæt på af begge sider, forleden, og der gav den rød signal på skærmen på begge sider og i begge ender.
Så det bør ikke være den yderste i hvert hjørne der fejler.
Uha..... Først blev jeg helt forskrækket over alle de fejl!.
Men så kunne jeg se den sagde sensor 12, altså den yderste til venstre bag. og gik tilbage på sensor siden og kiggede?
Og idag forsvinder fejlen hvis jeg sætter til Tesla Vision istedet for gammeldags sensor. Men jeg undre mig, fordi da jeg foretog testen forleden ved at kører tæt på forhindring, der gav den rød vifte ved bagende også ligesom ved forenden???
Derudover har jeg jo så aldrig leget i service menuen før, så bekymre det mig da lidt at der er så uhyggeligt mange alarmer med skruenøgle. Der er dælme mange hvis man scroller ned.