Loading...
dk

Nye helårsdæk CC3 sport | Tesla Forum

cth
cth Feb 24

På min TMS 2020/21 har jeg nu eftr 55.000 km skiftet mine conti all season contact2 ud med Michelin cross climate 3 sport, her ved 160.000 km.

Spændt på hvordan det går. pt. er de fantastiske og støj er lavere. Men de er jo også nye modsat contierne.

Jeg har været super tilfreds med mine conti 2 dæk.

Før det havde jeg Michelin cross climate 2, som blev skiftet efter 65.000 km.

Dog ikke på grund af for lidt mønster, men på grund af hæl og tå og karkasseslid

Men tror faktisk det var bilens skyld dengang på grund af dårlig sporing.

Tilsidst vil jeg endnu engang påstå, at det er ikke grip der skal afgøre om man vil køre vinter eller helårsdæk.

Når jeg tænker på hvor godt jeg stod fast på mine nedslidte conti dæk i den sidste måneds vejr, så kan jeg slet ikke forestille mig hvad jeg skulle med vinterdæk (sådan har jeg haft det siden mine CC2).

Sommerdæk er noget andet... man vil da nok få en mere federe kørsel i kurver. Men vi må se... CC3 skulle kunne en del.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 24
P85DK
P85DK Feb 24
Citat fra cth

Sommerdæk er noget andet... man vil da nok få en mere federe kørsel i kurver. 

Man kommer ikke udenom at det er en 2.5 ton amerikansk færge, så fed kørsel i kurver bliver det aldrig ;-)

Som du siger nye dæk er bare federe end slidte dæk ... de burde være billigere. Jeg har altid hadet Continental, men må sige at jeg er imponeret over de 21" All Season Contact2 jeg fik sat på for et par måneder siden. 

Er faktisk lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre med hensyn til sommer sutter. Skal jeg bare få smidt de samme Conti på sommerfælgene og så sælge vinterfælgene, da de så vil have samme dæk på?

cth
cth Feb 24

Jeg er den magelige type som elsker at vide at jeg de næste 3 år ikke skal rode med mine hjul.

Så er den forkerte at spørge :-)

Nogen siger de skal roteres. Det kan man jo så få gjort hvis man er på værksted i anden anledning.

Gjorde det dog ikke med mine conti 2.