Det var på tide:
Kinesiske Sunwoda har præsenteret et teknologisk gennembrud. Deres nye generation af LFP-batterier kan elbiler nu lades op på under 10 minutter.
Det var på tide:
Kinesiske Sunwoda har præsenteret et teknologisk gennembrud. Deres nye generation af LFP-batterier kan elbiler nu lades op på under 10 minutter.
Tesla er bare ved at falde bagud. Deres udrulning af deres 4680 batterier gør det bare mere tydeligt at de med den satsning jo ligefrem er ca. 5år efter konkurrenterne. Der sker jo intet på batterifront fra deres side mere
Nej de forsøger at øge profitten. 4680 lader langsommere og giver kortere rækkevidde
Nej de forsøger at øge profitten. 4680 lader langsommere og giver kortere rækkevidde
Jeg er nu ret sikker på at det er for at følge med på batteri fronten, og ja de skal have indtægter det er det de lever af, præcist som du og jeg. ;)
@Gustavsfar. Sjovt du nævner langsommere ladning.
Har lige været på Supercharger med vores Highland LR ...... Den starter med at sige 55 minutter fra 4- 80%.
Ved 22% siger den fortsat 40 minutter.
Er Tesla ved at lave en S85 på Highland?
Det er ikke utænkeligt. Hvis batteriet er varmt/forvarmet og du ikke deler lader og det er en 250kw så bør den vel lade hurtigere? Anyway mener dog ikke tesla bruger 4680 bat i highland…
Den lader da med 188kW ved 20%SoC, så det er vel tidsestimatet der er helt væk. Ved SoC på 20% er min Y'er allerde nede under 150kW
Det bør være et LG batteri der ligger i din Highland. Jeg håber ikke, at det bliver samme lade kurve i den M Y AWD, som er på vej til mig.
De nye batterier fra der kommer fra Kina lyder virkeligt imponerende og det gælder både BYD, CATL og bla. det firma som VW har investeret en del i. Det er batterier der med rette ladestander lover ladetider på under 10 minutter for 10-80. Dertil er der sodium batterierne der ikke har helt så høj energitæthed, men til gengæld ser ud til at blive meget billigere, så forvent bla. langt flere gridscale batteri installationer fremover.