Loading...
dk

FSD i Danmark - gode råd :) | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Sep 10

Efter en tur til Spanien tirsdg/onsdag, kan jeg så sige at når du passerer grænser, så kan den ikke køre FSD. Det stopper straks ved passagen.

MEN du får så muligheden for EAP, altså hvor den skifter vognbanen når du blinker og der er plads til det.

Vil klart foretrække FSD. Men synes det er for dyrt. 

Hvis man antager at en bil holder 15 år, så er samlede pris på FSD, væsentlig over de tidligere 60.000 det kostede.

Min kone har aldrig brudt sig om AP, det var ustabilt og havde mystiske opbremsninger og hastighedændringer der var helt hen i vejret.  Hun har nærmest aldrig brugt det af samme grund.

MEN FSD bruger hun dagligt, som i al form for kørerture. Dog overtager hun på snævre parkeringspladser og i parkeringshuse, eks Salling i AAL.

Kører nordover igen fredag 8 dage.

HrMogensen
HrMogensen Sep 10
Citat fra MichaelS

Min største bekymring omkr FSD er, at den ikke kan falde tilbage på god gammeldags lane-assist + adaptiv fartpilot, når den ikke må virke i et land. Det bliver tungt at køre ned igennem Tyskland og Frankrig og selv skulle styre rattet, når man i over 10 år har været vant til blot at overvåge trafikken og sikre at man var placeret bedst muligt i vognbanerne, og så lade Auto Piloten (AP)  klare resten.

4. oktober er der efter sigende et møde i EU om godkendelse af FSD i hele EU, men hvis det falder på gulvet (tænk: tyske og franske bilfabrikkers interesser...), risikere vi også at midste DK, Holland og Belgien i lang tid. Så står man med en ny Model 3 eller Y, der er dårligere end tilsvarende andre bilmærker, der efter 10 år har efterlignet AP.

Som ICE2EV er inde på…

Du kan til hverken tid i indland og udland vælge at skifte retur til den gamle EU version af TACC/AP/EAP/FSD afhængig af hvad du havde før Supervised-FSD. 

Jeg har fuld betalt FSD så mine valgmuligheder er: TACC, EU-FSD og Supervised-FSD. 

BEMÆRK at man altså kun kan skifte mellem versionerne i PARK. Så krydser du grænsen til et land uden godkendt FSD, så skal du lige i PARK er sted for at få fx din AP på. 

Når jeg sætter trailer på skal jeg huske at skifte til TACC. Ellers har jeg ikke engang fartpilot da Supervised naturligvis ikke vil aktivere med trailer. 
Ice2EV
Ice2EV Sep 11

Korrekt som HrMogensen skriver. Man skal lige holde i park for at skifte, så har man det gammeldags kendte med mærkellige opbremsninger og forskrækkelser tilbage.

Ufatteligt at man kan lave det så godt og så ringe i samme bil. Hvordan F.ck kan det være den bare ikke kan læse hastighedsskilte på den gamle, men godt kan på FSD. Det er ren Dr. Jekyl og Mr Hyde.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 11
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 11

Glæder mig til at fsd supervised bliver gratis når fsd unsupervised lanceres men der går nok et stykke tid endnu 

HrMogensen
HrMogensen Sep 12
Citat fra Ice2EV

Korrekt som HrMogensen skriver. Man skal lige holde i park for at skifte, så har man det gammeldags kendte med mærkellige opbremsninger og forskrækkelser tilbage.

Ufatteligt at man kan lave det så godt og så ringe i samme bil. Hvordan F.ck kan det være den bare ikke kan læse hastighedsskilte på den gamle, men godt kan på FSD. Det er ren Dr. Jekyl og Mr Hyde.

Første tur med traileren på TACC (efter et have kørt med Supervised) der sad jeg og råbte “Neeeeejjjjj”, da Teslaen lavede klassikeren med at sætte hastigheden op igen 5 meter efter hastighedstavlen der regulerede ned. 

Ice2EV
Ice2EV Igår, 22:14

Det kan man altså undgå ved lige at scroole 1 ned, når den sætter til eks 70. Så scrooler du til 69, og så stiger den ikke igen straks.

Sider: « 1 2 3 4