Loading...
dk

Cirkus Tesla | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
Cubic
Cubic Jun 26

Så har jeg afhentet MY Juniper i Vamdrup, og alt  var i orden, de første 3 km...., men så var der ingen forbindelse til bilen. Da jeg kom hjem til mit Wifi, virkede det igen, men kun via wifi. En sag blev oprettet, men ingen gider at reagere, og bilen skal ned og have folie på, og vi skal på ferie i øst Europa. Skrev med supporten, og de ville kigge på det om 2 uger.... Dooooh, jeg skal ikke til øst Europa, uden forbindelse til min nye bil. Så nu overvejer jeg, at ikke godkende den, og levere den tilbage.

HrMogensen
HrMogensen Jun 28

Er det 4G nettet der er nede i bilen eller "kun" forbindelsen til mobilen (app)? 

Mon ikke du allerede mere end 1x har prøvet genstart?

Om du kun prøvet genstart via rattet (som vist blot genstarter touchskærm) kan du eventuelt prøve den store tur hvor "hele bilen" genstarter. Her ses fra Teslas egen Model Y manual:

1) Skift til Park.

2) Tryk på Betjeningsknapper > Sikkerhed > Sluk bilen på touchskærmen.

3) Vent mindst et par minutter uden at interagere med bilen. Du må ikke åbne dørene, røre bremsepedalen, trykke på touchskærmen osv.

4) Efter to minutter kan du træde på bremsepedalen eller åbne døren for at aktivere bilen. 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jun 28
Cubic
Cubic Jun 29
Det er bilens 4/5G forbindelse der fejler, så ingen kontakt via mobilen, heller ingen kort/vej materiale at se på skærmen.
Alt er prøvet, mange gange.
Efter 3 timer kom jeg i kontakt med Tesla, via et helt andet nummer til Vamdrup direkte, og de samme procedure er gået igennem, sammen med dem.
De havdealdrig set den fejl før
Ice2EV
Ice2EV Jun 29

@Cubic "De havde aldrig set den fejl før" Er vist et standard svar, når de:

1) Ikke ønsker at indrømme fejl

2) Ikke aner hvad de skal.

3) Når the Mothership har sagt de skal sige det.

4) Når der er shortage på reservedele.

5)......

Cubic
Cubic Jun 29
Du har sikkert ret, oplevede det med Hyundai, men de kendte udmærket til dårlige koblinger.
Nå men efter jeg meddelte at de får bilen i nakken igen, kunne de godt “vækkes”