Loading...
dk

Ringe loftshøjde og dårlig udsyn? | Tesla Forum

henrik_dk
henrik_dk Jan 8 '15

Hej, jeg overvejer meget at bestille en P85D og var forbi Tesla i Århus i går. Her var jeg inde og sidde i deres to udstillingsmodeller (en med alt i udsyr og en "skrabet"). Da jeg rigtig gerne vil have glastaget, så overraskede det mig, at der var meget lidt plads fra mit hoved op til taget (er 185 cm høj). Desuden så synes jeg, at A-stolpen var stor og klodset. Udsynet skråt til venstre var dårlig.

Begge dele var bedre i bilen uden glastaget, men stadigvæk så er lofthøjden og udsynet dårlig i forhold til min BMW 535d (også med glastag).

Hvad er jeres erfaring med loftshøjden og udsynet? Er det ok?

Er der nogen, der ved om de nye sportssæder er lavere?

Hilsen Henrik

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jan 8 '15
KS
KS Jan 8 '15

Hej Henrik,

Som du selv skriver, så fylder a-stolpen en del, men det vænner man sig til. Mht højden, så har jeg ingen problemer. Har også pano-roof og er selv 194 cm høj. Sædehøjden er den samme, ny eller gammel.

/Ken

FrederikC
FrederikC Jan 9 '15

Det eneste sted jeg ser lofthøjden som en udfordring er på bagsædet. Jeg er selv 190cm.

Til at starte med syntes jeg også at jeg sad helt oppe i "himlen", men man kan justere sædet en del, og nu syntes jeg faktisk det er ok.

Hejgaard
Hejgaard Jan 9 '15
188 her. Ingen problemer. :-)
gw
gw Jan 9 '15
Synker sæddet ikke også lidt med tiden?
gw
gw Jan 9 '15
Jeg er 200cm BTW
Kristian70k
Kristian70k Jan 9 '15

179 ingen problemer :) er der huller i osten :)? klasse bil bliver mere og mere glad for den hver dag.. 6.1 jeg glæder mig.. :) ny dag ny bil.. hvor sker det ellers i denne verden?