Har også fået en lækker revne I ruden ! :-(
Min forrude er også revnet. Det er i midten nedefra og 20 cm op :-(
Startede som et lille stenslag som jeg ikke så, da det var helt ude ved kanten. En morgen var der bare en revne, måske på grund af spænding/frost.
Opdatering, Autoskadestuen er svaret på den her slags udfordringer.
Jeg fandt som sagt min 20-25cms revne i forrude mandag formiddag. Fik fat på forsikringen og dernæst Henrik fra Autoskadestuen også mandag formiddag. Henrik fik en ny original rude hjem, og skiftede den allerede igår tirsdag - og jeg er igen den glade ejer af en næsten ny bil med en helt ny forrude.
Tak Autoskadestuen!
Det ved jeg desværre ikke, min udvidede dækning hos KF dækkede også en ny forrude.
Jeg talte med en Carglass mand i vores firma P-kælder som var ved at skifte en forrude på en TMS. Jeg mener han sagde den kostede 4,5K - ved ikke om det var ex/inkl. moms.
Jeg har haft meget få stenslag på mine biler og aldrig flækket en rude. Men i mine 2 Teslaer har jeg de sidste knap 2 år haft en 5-6 stenslag, hvoraf 2 var i reparationsstørrelsen (dog ingen flækkede). Jeg tror mest det har noget med vejene at gøre, der er simpelthen så mange vejarbejder og jeg har lagt mærke til at der er ret store mængder sand/sten på vejene ved disse. TMS's forrude er ca 20% større end en A6 forrude, så det øger vel også chancen...;-)
Der er kæmpe forskel på hårdheden af glas. Desuden kan spændingen have en stor betydning, altså hvor meget forruden er en del af den bærende konstruktion. Om det er det ene eller andet er jeg svar skyldig :)
Jeg har lige haft besøg af CarGlass, som har udskiftet frontruden, som leveres med dags varsel - vist nok fra Holland - og udskiftningen sker på bestilt tid på min adresse. Det er 4. gang over 10 år, jeg har haft stenslag, sidste gang lige før jeg solgte min Mercedes for at købe en P85D. Allerede efter 7000 på klokken får jeg et stenslag på forruden til stor skuffelse. Stenslaget er tydeligt og en opringning til forsikringen klarer resten for en selvrisiko på kr. 1700. Monteringen og servicen fra CarGlass har været fremragende og de får 10 stjerner af mig på en 0-10 skala. Du sikrer dig en snak med medarbejderen, der ved noget om sit job og ansvar og som har indhøstede erfaringer med Tesla. Spørg bare efter Martin Gregersen. Og husk så den glasforsikring. Det betaler sig.
Jeg fik mit første stenslag lavet i dag, det kom efter kun 2000 km, det kunne heldigvis laves med lim.
@Kristian70k,
lidt priser:
Original rude: 5077 kr. (dette er med autopilot, uden vinterpakke - prisen kan variere)
Andre materialer: 500 kr.
Montering: 1250 kr.
Samlet pris: 6.827 kr
Det er ikke forsvarligt at montere disse ude i det fri på denne årstid, da rudelim ikke kan hærde, hvis det er under 5 grader udenfor. Derfor anbefaler vi at bilen står inde i varmen i nogle timer, efter at ruden er monteret.
Henrik (vores Tesla uddannede pladesmed) har igennem årene skiftet 50+ forruder på Tesla Model S, så han har om nogen erfaring med denne opgave.
Der findes også uoriginale ruder, som er lidt billigere.
Vi monterer OEM rude inkl. varme for 3.995,- vi skal have bilen på vores værksted en hel dag af hensyn til hærdning.
https://www.facebook.com/HinnerupAuto
Er bilen gået kold - så ring 86 112 112 :-)
@JeppeB, det kan jeg ikke få til at hænge sammen. En original rude koster 5077 kr, som nævnt. Er det en rude fra Pilkington e.l. du henviser til?
Ruden er fra vores normale reservedelsleverandør, det er IKKE en original rude
JeppeB, der er forskel på forruder til Tesla. Der er de originale og kopivarer. Og ikke mindst vigtigt: Forskellige modeller har forskellige typer forruder. Til eksempel er min forrude (P85D) med el-opvarmning (sidder monteret i bunden af ruden) og med laminat (metallisk) mellem de 2 glaslag, der har til formål at afbøje solstråler og sænke kabinevarmen for at beskytte batteriet. Jeg forestiller mig ikke, at kopivarerne kan møde alle kvalitetskrav. Min ringe erfaring og viden stammer fra en udskiftning af min forrude foretaget af CarGlass i går. Udskiftningen tog ca. 2 timer. Limen der anvendes kan bruges ned til -12 grader under tørre forhold.
Alle vores monterede dele er OE/OEM godkendt til reparation inden for garantiperioden. Dette gælder sliddele og alle andre dele vi monterer, der ydes 3 års garanti på alle dele.
Den nævnte rude er med tråde i bunden til opvarmning. Vi anbefaler altid montering og hærdning indenfor uanset model vi monterer på.