Jeg har luret herinde længe og nu endelig oprettet en bruger. Jeg syntes det er befriende at læse alle de gode og venlige inlæg fra jer alle og jeg bliver kun mere og mere bekræftet i, at jeg skal have en Tesla.
Jeg har det sidste år gået og forberedt mig og jeg har bevidst ladet tiden gå lidt for at sikre mig, at det ikke bare var en overgangsfase jeg skulle over... så jeg var taktisk og bestilte solceller, de blev leveret i december under ny ordning jovist men stadig til en nettobesparelse når de endelig producere og vi bruger trods alt små 18.000 kWh.
I midt december overtalte jeg så konen til en prøvetur, vi tog til Kastup en lørdag (det stod i bekræftelsen) for så at blive sendt videre til Bredgade (deres fejl) men nøøøøj en køreglæde! Fuldkommen stilhed og som en concorde i acceleration. Overdreven luxus, besparelse på brændstof og en hensynstagen til miljøet (og jo... lige præcis den del betyder noget for mig) for en i %&#$ en bil og vi prøvede bare en standard S85'er med Tech-pakken og panorama tag som det eneste ekstra udstyr, det er lige præcis den jeg vil have (og med det udstyr).
Kan man forlange mere? Hvad får almindelige billister til at vælge en god benzin dreven Sedan til 450.000 kr. når man kan bestille en Tesla for lidt mere og få SÅ meget mere oven i prisen? Det forstår jeg simpelthen ikke. Måske er det mangel på anhængertræk (det tæller meget ned) eller uvidenheden om, hvorvidt batterierne holder om 4-5 år det er ihvertfald min egen bekymring, men det skulle også kun være det.
Skal / skal ikke:
1. Hvis jeg nu køber en bil privat i Norge, skal jeg så betale moms og told ved indførsel, hvis den er over 6 måneder gammel og har kørt 6000 km?
2. Vi har en Up og en Passat fra 2004, da vi købte Up'en fra ny stod den til 25 km/l det holder absolut ingen steder, jeg kan max få den op på 18-19 stykker literen. Hvad er det faktiske forbrug / kørelængde for Teslaen i forhold til det de lover?
3. Hvis du nu stod og skulle købe en Tesla på ny, førstegangskøber, som jeg, hvad ville du så vælge til eller fra og hvad ville du ønske du have vidst på forhånd?
På forhånd tak til jer som vælger at svare...
Mvh. Søren H.