Loading...
dk

Lys i frunk /trunk | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jan 13 '15

Overvejer at montere sådan en fætter (se vedhæftede) i frunk/trunk som ekstra lys. Den består af 10 stk. leds som er styret af en pirsensor. Den bruger 4 stk AAA batterier og har dobbeltklæbende tape på bagsiden. Fungerer det er jeg fri for at trække kabler osv... Hvad mener I?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Jan 13 '15
kajakaj
kajakaj Jan 13 '15

Udmærket ide at undgå indgreb i bilens elsystem. Den selvklæbende tape på mine LED-bånd holdt kun en uge og kender andre der har erfaret det samme. Har nu fæstnet dem med en specialklæber - det holder.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jan 13 '15

Ja men så får de en omgang montagelim :-)

Niels
Niels Jan 13 '15

Efter sigene findes der stik i trunk som du blot kan montere en ekstra led lyskilde til - den tænder automatisk når der åbnes og slukker igen når der lukkes.

skulle være lige bag beklædningen i højre side

Comeback
Comeback Jan 13 '15

den findes i både venstre og højre side :) 

supergaard
supergaard Jan 14 '15

Jep, kan anbefale den batteridrevne version til de dovne (som mig selv) der ikke gider pille paneler fra hinanden og lege med ledninger. Købte en meget lig denne i Bauhaus og den hænger fint fast under plastikken i hver side og i frunk med selvklæbende puder og man kan ikke se lyskilden men nemt nå den manuelle kontakt, skulle man få brug for det. PIR sensoren fanger kun bevægelser fra væsener, så ligger der noget dødt bagi og rykker sig vil de ikke tænde og slukke konstant :) 

http://www.bauhaus.dk/led-lys-led-stixx-batteridrevet-osram.html

T3S7A
T3S7A Jan 14 '15

Eller denne:

http://www.dx.com/p/8-led-infrared-sensor-motion-activated-white-light-2-aa-45809#.VLY3KSuG_Gk

Knap så flot som den i Bauhaus, men denne er med sensor, så den tænder selv, når trunk/frunk åbnes. 

Prisen er incl. fragt til DK. Der kommer ikke yderligere moms/told på, så længe man holder sig under 80kr

Så skal der bestilles flere, så køb den enkeltvis. 

Claus8930
Claus8930 Jan 15 '15

For jer der har installeret ekstra lys. Har i lys i bagklappen og bunden som man kan se på denne P85D?

Forummets indlæg er redigeret af Claus8930 Jan 15 '15
supergaard
supergaard Jan 15 '15
Jep, har alle 3. Ik heeelt nok lys de giver :)
KS
KS Jan 15 '15

Lyspakke+:

kajakaj
kajakaj Jan 16 '15

Jeg havde kun lys i bagklappen, men ledningerne var ført frem til dem i bunden.

krogsgaard
krogsgaard Jan 16 '15

Nogen der ved hvor man kan finde en guide til at pille tæppe mv ud af trunk så man kan sætte lys mv i? Aner ikke hvor jeg skal starte eller om man bare prøver sig frem.

FrederikC
FrederikC Jan 16 '15

Krogsgaard, du skal starte i "toppen".

Hattehylden af.

Under de 2 holdere som holder hattehylden sidder 1 skrue i hver.

Resten af trunken er kun samlet med clips.

krogsgaard
krogsgaard Jan 16 '15

ok, kan man bare "ringe" og bestille flere klips hvis de går i stykker? Min er nok også lidt mere besværlig, da jeg har barnesæder.

FrederikC
FrederikC Jan 16 '15

Dem henter du bare hos Tesla, men de går IKKE i stykker.

kajakaj
kajakaj Jan 16 '15

Vejledning til trunk-belysning

http://www.teslafied.eu/trunk-lightning/