Fedt for dem der har bestilt (og får) Next gen bagsæder - det må da bliver "collectors item" - så mange kan de da ikke have nået at lave med dem i.
Men i mine øjne ville jeg ikke længere bestille Next Gen. Forsæder og bagsæder der ikke passer sammen ser altså mærkeligt ud... Håber de kommer med en mere harmonisk løsning snart.
Tesla gør jo pt. det som er helt rigtigt - I Danmark ringer de til deres kunder inden leveringen og spørger om de vil ændre bestillingen således at man kan få "new classic" bagsæder frem for "next gen" - så kan kunden vælge inden levering.
mht. pris har jeg hele tiden undret mig over at der var en prisforskel - mellem classic læder og next gen læder - der er blot mønsteret på syninger som er anderledes + en smule ekstra skum - de har samme justerings mulighedder og varme zoner - hvorfor skal det koste så meget extra.
Bsalt set koster classic bagsæde og next gen bagsæder nok tæt på det samme at producere, hvorfor der er svært for Tesla at give et afslag hvis man istedet vælger "new classic seats"
som jeg ser der skal man enten beholde sin next gen konfiguration på både for og bagsædder eller alternativ vælge "new classic" sædder på både for og bag - disse 2 valg giver samme synings mønstre på både for og bag. - classic sædder er så billigere og vil udløse en mindre reduktion i prisen.
at mikse classic og next gen kan selvfølgelig godt lade sig gøre, så forskelige er de ikke, de fleste vil nok ikke tænke over det, mens kendere vil ser det.
mht. højde på hoved støtter er de stort set ens mellem "new classic" og "next gen" - begge har højere hovedstøtter end de "original classic/performance" sædder. højden på hovedstøtter ville kun blive lavere hvis man fik mulighed for at vælge "original classic/performance" sædder - men det er hvis ikke tilfældet. - i øvrigt ikke noget stort problem, da man ser meget bedre ud af wide angle bagkamera.
EDIT: fjernet min tekst om kvalitet da det er/var rene spekulationer - fortrød jeg skrev det, lad os holde os til fakta.
Ang. kvaliteten på Next Generation, håber jeg godt nok ikke du har ret. Hvis jeg betaler 27.000 for opgradering af sæder, og så kvaliteten bliver dårligere. Går jeg AMOK.
Har set billeder at tidlige produceret Teslaén hvor sæderne efter et år, allerede ligner en udkørt taxa´s med 1.200.000 km på tælleren!
Claus8930: To børnesæder med ISOFIX beslag og to små unger, det slider pænt meget på sæderne...
/Martin
:) det er jo en bil der skal bruges :) mine er slet ikke slidte.. men den er jo heller ikke så gammel :) synes det er rigtig fedt Tesla prøver forskellige løsninger, og med det samme de finder ud af det ikke er optimalt, så ændre de dem..
Next. gen. passer jo nok bedst til nogen der ikke skal have isofix på bagsæderne.. eller?
Insight, great. Assistance, awesome. Constructive problem solving, check. Data collection, cool. Humor, yes please! But no whining!
Havde bestilt next generation sæder men i sidste sekund mulighed for at ændre til executive seats. Har ikke fortrudt et sekund. Stadig rigtig god plads i trunken. Fedt layout. Færdig produceret om en uge :-) Glæder mig til at møde Tessi P85D med opgradering til 6.1, auto tech og vinterpakke. Vi ses derude!
Et lille PS: Der snakkes en del om prisforskel på den ene kombination sml. med den anden. Min konfiguration ændrede sig med executive seats og ændret vinterpakke, som bød på varme i rattet således, at totalprisen steg "bare" ca. kr 2500
@nicom. Ja, men bemærk så lige også, at der ikke er forskel på de bagsæder der vises, uanset om du vælger "standard" eller Next generation" sæder. Kun forsæderne ændrer sig, nås du skifter indenfor samme farve.
Og de kan kun vælges som et tilkøb til P85D
Ja JL, nu har jeg trykket på refresh oppe i browserens adressefelt.
Nu gør den det også her hos mig. Både nye bag og forsæder, ved skiftet. Edb er noget underligt noget.
Beklager.
Det er sgu ikke til at finde ud af.... Hvorfor er NextGen bagsæderne tilbage? Og bliver de mon fjernet igen?
Bestilte min P85D i sidste uge med NextGen forsæder. Mon den så kan blive leveret med NextGen bagsæder også?
Er der nogen der ved, om der er plads til et barnesæde med isofix på NextGen bagsæderne?
Henrik_dk: Det gør den nok ikke. Det har du jo ikke bestilt. Især, hvis prisen har været anderedes for dit Next Generation forsædevalg, i forhold til den nuværende mulighed.
Men ring eller skriv til Tesla og spørg. Hvis du da vil have de bagsæder med. Men vær opmærksom på, om du skal afregne hele bilen til ny pris, hvis du laver ændringer. Og ikke kun betale forskellen på de 2 pakker.
DeaconWP: Jeg kan så bekræfte, at det godt kan lade sig gøre, at ændre bestillingen til NextGen bagsæderne. Det har jeg gjort i dag efter aftale med min Tesla kontaktperson.
Og hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? Prisen var jo den samme før og efter, at bagsæderne blev fjernet fra hjemmesiden.
Hej Henrik_dk. Dejligt at høre, at du kunne få det, som du helst vil. Det er super. Jeg har lige kigget på dit spørgsmål igen, og jeg kan se, jeg svarede lidt ved siden af. Undskyld for den misforståelse. Jeg læste det som: om den så automatisk kom med bagsæderne. Uden ændring. Jo selvfølgelig skulle det da kunne lade sig gøre at ændre sin bestilling så kort tid efter den oprindelige. Det opfordrede jeg dig også til at prøve på. Og alt andet ville være lidt for dårlig service, når nu en bedre konfigurations mulighed dukker på så hurtigt.
Glædeligt, at du får dit ønske med. Jeg var ikke klar over, at Next gen pakken kostede det samme, både med og uden bagsædet. Lidt uretfærdigt synes jeg, for Jer der gerne vil have next gen. Godt det blev ændret.
Jeg var mest bange for, at hvis det krævede en ny bestilling/bekræftelse, at du så havde krydset den store kurs stigning, og skulle betale den nye bil pris. Men alt er jo i den skønneste orden. :-)
Er det nyt at man nu kan bestille Next Gen sæder til både S60 og S85 og S85D? Eller har jeg bare ikke fulgt ordentligt med?
/Jesper
Hvor i processen vælger man om man vil have standardsæder eller next-gen sæder, og hvad er merprisen for next-gen?
Jeg synes ikke der nævnes noget om sædevalg (udover execute, som jeg går ud fra er noget andet) på denne side: http://my.teslamotors.com/da_DK/models/design
UPDATE: Jeg fandt det, under "Interiør" i toppen :)
Men som Henrik også spurgte, er der mon iso-fix på next-gen bagsæderne?