Loading...
dk

Kommende prisstigning i DK? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 26 '15

Så må vi ikke håbe for dig at SuC i Køge på et tidspunkt udvider med yderligere ladestandere da du i så fald bliver nødt til at investere i en større køleboks... ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 26 '15
MarkC
MarkC Aug 10 '15

Hej alle,

Jeg er helt ny på forummet, og er i gang med at købe en Tesla.

Bl.a. i dag talte jeg med David og Sebastian hos Tesla Bredgade, der orienterede mig om, at prisen på bilerne i Danmark stiger med 3% fra på tirsdag den 18. august 2015. Årsagen er, at Tesla bilerne skal koste det samme i alle lande, og derfor reguleres grundprisen.

Denne prisstigning, sammenlagt med regeringens overvejelser om afgiftspålæggelse af el-biler, til sammen gør, at jeg gennemfører en bestilling inden ugen er omme.

Skat meddeler også at det er først når bilen står på gaden, registrerings klar, at afgiftsreglerne gælder fra. Det vil sige, at hvis man ønsker at bestille en el drevet bil - og skal garanteres en afgiftsfrihed - skal både bestilling OG levering finde sted inden, regeringen iværksætter evt. lovændringer.

Så, nu finder jeg finanseringen frem, og det bliver givetvis gennem Tesla direkte.

Jeg glæder mig meget til at få min Tesla, og jeg ser frem til at møde mange af jer derude på vejene og til forskellige arrangementer. Jeg glæder mig også til at bidrage til forummet her.

De bedste hilsner

Mark

P85DK
P85DK Aug 10 '15

@Mark - tak for heads-up

Glem ikke dine 10.000 kr i rabat ved at få en henvisning fra en eksisterende Tesla ejer. Hvis du ikke allerede har en, så kunne du spørge Ken som har oprettet dette forum og lagt mange timer i det og i diverse træf og som gerne hjælper med diverse spørgsmål når du skal til at lave ting på din egen bil.

Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

@P85DK 1+

@ Mark... til lykke med beslutningen... jeg venter med at sige tillykke med bestillingen...

Spørg endelig hvis du har spørgsmål mht udstyr, drift, opladning etc....

Vi er mange der har været det hele igennem...

 

Torben_E

MarkC
MarkC Aug 10 '15

@P85DK - det anede jeg intet om. Jeg har et spørgsmål til funktionen af forummet, og nu også til rabatten. Er der nogen, der har et link til Kens profil? Eller, hans mail? :-)

@Torben_E:  Mange tak skal du have - jeg har fået mange af mine spg besvaret, udelukkende ved grundigt at læse jeres posts igennem. Måske kan du allerede hjælpe mig med dette spørgsmål; Hvis nu jeg har spørgsmål der strækker sig over flere emner - typisk newbie problem - skal jeg stille mine mange spg over forskellige tråd (medfører mange posts) eller skal jeg samle mine spørgsmål til en lang post (medfører jeg ikke rammer den rigtige inddeling)? 

Mange fora online har en lav tolerance overfor newbie's fodfejl evt. etikken i forummet, og da jeg kommer til at være "her" i mange år, vil jeg gerne ramme tonen rigtigt fra dag 1. :-)

På forhånd tak!

P85DK
P85DK Aug 10 '15

@Mark - bare kør løs med dine spørgsmål, de skal nok blive besvaret

Du finder Ken her: http://teslaforum.dk/user/KenSeitzberg, send ham en pm og bed om hans henvisnings link. Hvis Ken mod forventning allerede har opbrugt sine 10 henvisninger eller holder på dem af anden grund, så er du selvfølgelig velkommen til at benytte mit link: 

"Fjernet af admin"

Det vigtigste er at du får købt så du kan komme ud på vejene i en Tesla!

Forummets indlæg er redigeret af KS Aug 11 '15
Torben_E
Torben_E Aug 10 '15

Hej igen Mark...

 

Ja det er altid lidt af en balance gang med at åbne nye tråde, på den anden side er min erfaring at der kun redigeres (fra webmaster Ken) hvis det er for åbenlyst at det er beskrevet eller tingene begynder at blive useriøse / personlige.

 

Så jeg er enig med P85DK, kast dig bare ud i det...

 

Torben_E

 

Hookmaker
Hookmaker Aug 10 '15

Bekræfter Marks udsagn:  3% op d. 18/8.

P85DK
P85DK Aug 11 '15

@Mark og andre - Ken har sat et link i menuen til hans henvisningslink for at spare 10.000,-

@Ken - kunne være du skulle sætte det i neon, så det er det første man ser :-)

krabbe
krabbe Nov 30 '15
Kan se at der i Sverige er kommet lidt prisstigninger

Min konfig er gået fra 1.181.000 til 1.210.200,- har ikke lige fundet ud af om der er "standard bilerne" der er steget og tilbehør der er gået fri. !

kan dog bla se at 19" original med Sotozero kostede i går 23.000 nu 29.000
Lidt en voldsom stigning.
Forummets indlæg er redigeret af krabbe Nov 30 '15
DavidS90D
DavidS90D Nov 30 '15
Priserne på Tesla DK er også steget. Især vinterhjul som de alligevel ikke har på lager.
US dollar har jo også været for opadgående det sidste stykke tid så det måtte jo komme.
T3S7A
T3S7A Nov 30 '15

Det er da fordi så mange Tesla ejer har tesla kredit de skal have brugt i 2016. Derfor priserne på tilbehør som vinterdæk mm. er steget så meget. 

Samt at så mange Tesla ejer har bestilt vinterdæk. Nu hvor Tesla ikke kan levere, så vil mange måske annullere, og købe andet sted. Ved at sætte prisen op, vil mange måske beholder ordren, da de jo har "lavet en god handel", nu hvor de er meget dyre.  ;-)

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Nov 30 '15
Thor
Thor Nov 30 '15

Priserne er også steget 5% i norge jf. den norske Tesla FB side. Så det er i flere lande, lader det til.

Forummets indlæg er redigeret af Thor Nov 30 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 30 '15

Hmm ja ser ud til det er prisstigningerne på hele linjen. Både på selve bilen og på udstyr. Min egen er steget med 14.500 kr.

Klaus_
Klaus_ Nov 30 '15

Nå, 19" vinterdæk på originale fælge koster nu 24.000 kr i DK.  Gad vide hvornår de steg fra 18.000 kr?

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Nov 30 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 30 '15

Det må være den 3. prisstigning det sidste års tid i alt ca. 16-17 %. Ser ud til at den sidste fra i dag ligger på ca. 2 %.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 30 '15
Michael72
Michael72 Nov 30 '15

Er det sammen stigning på 21" ?

Michael72
Michael72 Nov 30 '15

Er det sammen stigning på 21" ?

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 30 '15

Michael72 du kan selv se på teslas hjemmeside. Men nej 21" holder prisen på 41.000 kr.

Sider: « 1 2 3