Hej
Hvilke autostol modeller bruger i? Jeg tænkte vi måske kunne lave en liste med dem der fungerer med de nye nakkestøtter.
Fungerer godt:
Römer Baby-Safe Plus II (op til 9 kg)
Fungerer ikke så godt:
Cybex Solution X-FIX (4 år)
Hej
Hvilke autostol modeller bruger i? Jeg tænkte vi måske kunne lave en liste med dem der fungerer med de nye nakkestøtter.
Fungerer godt:
Römer Baby-Safe Plus II (op til 9 kg)
Fungerer ikke så godt:
Cybex Solution X-FIX (4 år)
Får TMS slut næste måned. Har 2 kidfix børnestole og har tidligere efterspurgt brugeres erfaringer med disse i kombination med de nye nakkestøtter. Synes derfor det er et godt initiativ med input om netop dette.
gw: Nej, nakkestøtterne er blevet helt faste, så de kan hverken rykkes eller tages af. Og så går de lidt fremad, så en skidt kombination med en autostol.
Römer Baby-Safe Plus II virker fint på bagsædet. Det skal så også siges at det er til de helt små. op til 9kg, så den er ikke så høj at nakkestøtterne kan være et problem.
Jeg har testet uden Isofix basen. Selen kan akkurat nå rundt uden seleforlængere.
Nogen som har nogen gode anbefalinger op til 36kg (6 år)?
Jeg har prøvet Römer KidFix XP Sect, som dog giver udfordringer pga. nakkestøtterne presser stolen fremad, så det bliver en meget ret stilling og ikke behagelig.
Bruger i andre selepuder istedet til de største, eller hvilke mærker bruger i?
Her er hvad FDM skriver om selepuder:
FDM fraråder, at børn placeres i selepuder uden ryg-og sidestøtte som sælges i mange supermarkeder. Test viser, at disse selepuder kan være livsfarlige for barnet i tilfældet af en kollision. Når barnet er over 135 cm, må det bruge bilens sikkerhedsseler uden autostol eller selepude
Jeg vil aldrig bruge en selepude til andet en nødstilfælde hvor barnet skal være i en bil hvor der ikke er børnesæder i forvejen. Jeg vil holde mig til FDMs råd og sige, at så længe barnet er under 135cm skal det sidde i en barnestol, er det over, ja så er hverken selepude eller barnestol nødvendig.
Forøvrigt er 135cm også makshøjden for børn på de bagudvendte sæder i Teslaen.
/Martin