Super god idé. Jeg tvivler dog på at du ser Tesla ladestandere på disse pladser - men mon ikke EON kunne finde på at melde sig på banen.
Er der forresten nogen som har info på de ladestandere som er sat op i Ikea? I Ikea Aarhus er der opsat 3 stk. Type 2 standere, men jeg er ikke klar over om man skal aktivere dem med kort fra butikken og om det er 11 eller 22 kW
Leth, Jeg tror du kan finde information på leverandørens hjemmeside vedr. Type kw. Det er helt fint, at man kan lade ved IKEA - bor lige i nærheden. Har pt. ikke nogen hjemmelader...
De er ikke mærket med leverandør ;) Må ud og hive bilen på i morgen for at se hvor meget der kan suges.
SimonHN: Helt enig, jeg er overbevist om at, den anden halvdel af de danske el-bil ejere som ikke har en Tesla ville blive godt mopsede hvis det offentlige lavede ladepladser forbeholdt et enkelt bilmærke...
/Martin
Jeg synes det er en god tanke, at prøve at skaffe Tesla ladere ind på offentlige ladepladser. Og hvad med at sætte ladere op sådan, at der til hver bås kan tilsluttes både Eon/clever og Tesla. Når man så kommer til en Lade P-Plads, tager man da bare den ledning man skal bruge, fra den ladestander man vil betjene sig af. Så er der jo ikke nogen ladefirmaer, der er forfordelt.
Men man skal nok ikke foreslå, at andre sætter ladestandere op på de deciderede Tesla Super Chargere. For så vil der jo blive kø af de biler, der ikke kan lades så hurtigt, og så blokere for Teslas primær kunder.
Scenarie: 2 p - pladser, der ligger i forlængelse af hinanden. (Overfor hinanden) imellem dem kan der opstilles 3 forskellige ladere. 1 Tesla, 1 Eon, 1 Clever. Uanset hvilken bil der kommer til disse 2 pladser kan der så lades 2 biler ad gangen, med forskellige udbydere. Se, det kan man kalde effektivisering. Og udnyttelse af ressourcerne. (Pladserne)
Spild af ressourcer. Standarder er løsningen. Og her er det vist efterhånden klart at det er Type 2.
Hvis det ikke skal være et valg mellem Eon og Clever er der jo kun tilbage at få en Kommunal/statslig løsning - ligesom vi alle gik ned og betalte i P-betalingsstanderen, så kunne man jo også betale sin strøm der.
Nu ved jeg ikke om der er forskel på Eon og Clever. Men der er jo stor forskel op til en Tesla Super charger. Hvis forslagsstilleren her i tråden gerne vil have kommunen til at fremskynde el bil lade pladser, er det da klart, at det ikke kan betale sig, at både Eon og Clever opstiller ladere i samme båse, da de leverer samme produkt til de samme kunder.
Men hvis man gerne vil have kommunen til at kontakte Tesla, og forsøge at få dem til at sætte ladere op, så er man jo ude af problematikken, ved at tænke det lidt videre, og samtidigt lade en 11/22/50 KW udbyder bruge den samme parkeringsplads til sin forretning. Ganske som at når man parkerer kan gå i enten Superbrugsen eller Netto, for at handle.
Og jo, du har da ret i, at det er spild af ressourcer, at der ikke er en ladestandard, som passer til alle. Men tyskerne bruger jo heller ikke de samme stik, som nordmændene. Og den slags spild, kommer vi jo nok aldrig af med.