Loading...
dk

Garanti på diverse dele | Tesla Forum

fynne
fynne Jan 17 '15

Hej alle

Håber jeg har fundet den rigtige kategori til dette spørgsmål

Jeg er meget tæt på at købe en Tesla 85, men der er en enkelt ting jeg ikke kan finde svar på netop garanti på alt andet en mortor, batteri og chassis

Hvor meget garanti er der på diverse dele hvis f.eks computeren går kold eller et eller andet i ledningsnettet ikke virker mere fra den ene dag til den anden? 

 

Håber en af jer kan svare på dette spørgsmål

 

/Kenneth

 

Claus8930
Claus8930 Jan 17 '15

@Fynne.

Der er 4 års garanti på resten af bilen.

fynne
fynne Jan 17 '15

@Claus8930

Er det uanset om man overholder service eller ej?

Hvis man skal overholde service, er det så for hver 20.000 som nogen skriver i dette forum?V

 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 17 '15

Eller 80.000 km som jeg læser det...

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 17 '15

Man behøver ikke at overholde service for at opretholde garantien længere. Dette blev ændret sidste år engang.

@claus undskyld at jeg hijacker tråden ;-)

Kiefer
Kiefer Jan 18 '15

Og er kilometerbegrænsningen på garantien ikke også væk?

/Martin

Claus8930
Claus8930 Jan 18 '15

Mener at have læst, at det var ubegrænset 4 års garanti. Uden nogle krav om service. - Men har ledt efter det på siden. Kan heller ikke finde det - Lidt underligt!

Forummets indlæg er redigeret af Claus8930 Jan 18 '15
Steen_Bo
Steen_Bo Jan 18 '15
@claus8930.
det står inde på my Tesla siden, under dokumenter. Der er en der hedder nybilsgaranti.
kajakaj
kajakaj Jan 18 '15

Mail fra Tesla d. 16.8.2014 om udvidet garanti til 8 år på drive unit og inverter for model 85

~~TESLA
 
 
Today, Tesla announced that the Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. Moreover, the warranty extension will apply retroactively to all 85 kWh Model S vehicles ever produced.

 No other changes have been made to the warranty.

 Here's what CEO Elon Musk wrote about the new policy in a blog post today:

Infinite Mile Warranty

 The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.

 Moreover, the warranty extension will apply retroactively to all Model S vehicles ever produced. In hindsight, this should have been our policy from the beginning of the Model S program. If we truly believe that electric motors are fundamentally more reliable than gasoline engines, with far fewer moving parts and no oily residue or combustion byproducts to gum up the works, then our warranty policy should reflect that.

 To investors in Tesla, I must acknowledge that this will have a moderately negative effect on Tesla earnings in the short term, as our warranty reserves will necessarily have to increase above current levels. This is amplified by the fact that we are doing so retroactively, not just for new customers. However, by doing the right thing for Tesla vehicle owners at this early stage of our company, I am confident that it will work out well in the long term. 
 
 
 

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 18 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 18 '15

Følgende er copy pasted fra dokumentet "Begrænset nybilsgaranti" som er at finde under dokumenter i "Min Tesla"

Begrænset basisgaranti for køretøjer

Med forbehold for separat dækning for bestemte dele og de forbehold og begrænsninger, der
fremgår af denne begrænsede nybilsgaranti, samt en eventuel minimumsperiode, der måtte være
påkrævet i henhold til gældende lov i dit område, dækker den begrænsede basisgaranti for
køretøjer nødvendig reparation eller udskiftning til udbedring af defekter i materialer eller
udførelse i enhver del, som fremstilles eller leveres af Tesla, og som opstår under normal brug
inden for en periode på 4 år eller 80.000 km, hvad der måtte komme først.

fynne
fynne Jan 18 '15

Mange tak for gode svar, jeg er kommet nærmere min beslutning :-)