Loading...
en

Clever vs. Eon

KennethOlsen
KennethOlsen Jan 21 '15

Jeg overvejer et Clever eller Eon kort som backup til de få gange hvor det måtte blive nødvendigt. (derfor ønsker jeg også så lille en pris som muligt. Clever tager 350,- i oprettelse og Eon 99,- i oprettelse. Herefter samme pris for strømmen)

Jeg læser Clever lader med 22Kw og Eon med 11Kw. Kan jeg få glæde af de 22Kw hos Clever når ikke jeg har dobbeltlader?

Hvis der ellers er nogle der har erfaringer med Clever vs Eon de vil dele ud af ville det være super

kajakaj
kajakaj Jan 21 '15

Med enkeltlader kan du max lade med 11Kw uanset hvad standeren kan levere.

Hookmaker
Hookmaker Jan 21 '15

Jeg har et Clever kort (uden beregning) til nødbrug - har kun brugt det én gang indtil videre i en times tid. Det koster lidt rigeligt, men hva f... til nødbrug er det vel ok. 

SQLCPH
SQLCPH Jan 21 '15
@kenneth: som kaj siger og hvis det kun er tilfældig ladning hvor du nu er kommet hen (væk fra SuC) og hvis du ikke vil betale for abonnement (der sænker kWh pris) så vil jeg anbefale dig at købe begge kort. Så behøver du ikke tænke over hvor du er henne i landet.

Jeg har eon med favorit abonnement fordi Eon er tættest på vores lejlighed. Vi i den situtation at vi ofte behøver at lade hos eon hvis jeg ikke lige har ladet hos Tesla eller sommerhus.

Ulempen ved de ladestandere vi bruger er at de ofte er opslugt af ICE biler.
Kiefer
Kiefer Jan 21 '15

Jeg havde samme overvejelser da vi fik bilen, men valgte at, både EON og Clever var alt for dyre i forhold til hvad jeg ville betale. Så derfor valgte jeg begge kort fra.

Jeg har endnu ikke stået i en situation hvor det har været nødvendigt at klatlade på en af deres standere, så jeg har endnu ikke fortrudt valget. 

Clever og EON er nok mest til dem der enten har lidt rækkevidde angst eller kører rigtig meget i det vestjyske. Alle os andre kan bruge en SuC :-)

/Martin

MS
MS Jan 21 '15

Jeg har begge kort til nødbrug. Betalte ikke for Clever-kortet da de havde en god deal ved køb af et type2 kabel. Betalte 99 kr. for Eon kortet (eller rettere brikken). Har brugt dem enkelte gange før vi fik SuC. Har ikke brugt dem de seneste 6 måneder da SuC jo dækker hele landet ganske fint nu. Hvis man ikke har mulighed for at lade hjemme via eget stik er situationen en anden.

Comeback
Comeback Jan 21 '15

Eon behøver man ikke kort til, man ringer bare når man er ved standeren, og betaler 99 for en fuld ladning. 

T3S7A
T3S7A Jan 21 '15

Enig med Kiefer. Har hellere ikke nogen kort til disse, da de er alt for dyre. 

Husk ved E.On, kan man altid lave et telefon opkald og få åbnet en stander til en opladning ( Uanset antal kWh ) til 99kr. Dette kræver ikke noget kort. Så hvis man kan suge en 60-70 kWh til 99kr, er prisen jo meget fair. 

mortenhomann
mortenhomann Jan 22 '15

Det kommer helt an på kørselsmønstret. Jeg har kort uden abonnementsafgift hos både Clever og e.on (købt før 99 kr.-ordningen), og jeg bruger dem ind imellem, når jeg har brug for at lade fx på destinationen, og der ikke er mulighed for (eller tid til) supercharging på turen. Jeg synes engangsudgiften på et par hundrede kroner er godt brugt for at have god sikkerhed for næsten altid at kunne lade.

The Forum post is edited by mortenhomann Jan 22 '15
Daduck
Daduck Jan 26 '15

Jeg har stadig begge, for at teste dem af. Den anden dag ladede jeg lidt på Clever i Fields. Dog mest for at prøve det af. Har kun to gange ladet på eon, men beholder dem begge nogle måneder endnu, og ser hvad der passer mig bedst.

Hvis eon havde en brugbar app, eller bare en hjemmeside der virkede brugbart i bilen, så havde der ikke været nogen tvivl.

Link til ark der viser priser:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bawFoRVQFSSHc_y_E022fDbFKOkc83Vz7Ghry2IbSEI/edit?usp=sharing

HH
HH Jan 27 '15

Tak for regnearket.

Forstå ikke hvordan Clever kan holde på kunderne med de priser?

Kiefer
Kiefer Jan 27 '15

HH: Problemet for både Clever og EON er jo at udbredelsen af el-biler i DK i forhold til udbredelsen af ladestandere ikke passer sammen, derfor bliver produktet meget dyrt også selv om de næsten har fået betalt hele infrastrukturen med diverse støtteordninger.

EON fik jo nok deres endnu billigere da de fleste af deres offentlige standere er gamle Better Place standere.

Men ja, så længe produktet et så dyrt er vi nok mange der vælger det fra. Jeg kan se at EON nu er begyndt som forsøg at give rabat på en el-bil for at sælge deres produkt. De reklamerede på et tidspunkt med en Nissan Leaf til 2000 om måneden inkl. fri kilometer.

/Martin

Daduck
Daduck Dec 27 '15

Priser for E.ON vs Clever er stadig i live, og burde være opdateret (der er ikke sket så meget).

eon er stadig markant billigere. Er heldig at have et par ladere nogenlunde tæt på, så har nu favorit abonnement til 2 stk, for at være sikker på at have en plads (den nærmeste har ikke elbil-skilt).

Kører 200+ km om dagen, hvilket burde kunne holde sig under 1.800 kr inkl. abonnement.
I en BMW 116D kostede turen over 2.000 pr. måned.

Siden sidst har eon fået sig en app, den virker desværre utroligt ringe, og er endnu ikke i en stand hvor den er opdateret med ladere live. Brug i stedet hjemmesiden fra din telefon, den kan man stole mere på. Har stadig et Clever kort.. just in case, men har vist kun brugt det 2 gange seneste halve år.