Loading...
dk

PRISSTIGNING | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Jan 23 '15

Enig, det eneste man kan glæde sig over er en rabat her og nu, hvordan det udmynter sig senere kan ingen spå om.

120281
120281 Jan 23 '15
Jeg fik også opkald i dag 2-7% prisstigning efter weekenden. Men det regnede jeg med, i it branchen har eks HP hævet priserne med 5-7% i mandags. Tror ikke det er sidste stigning. Tror nemlig dollar godt kan komme tæt på euro kursen inden for 1-2 år.
120281
120281 Jan 23 '15
Ville man egentlig kunne lægge ordre og de 15k og aå dermed købe sig 14 dage længere med den lave pris. Eller gælder prisen ikke hvis man ikke endeligt har trykket ok ? Samt ville man så få de 15k tilbage.
Teslasse
Teslasse Jan 23 '15
Du har 14 dages fortrydelsesret og prisen er den du bestiller til, så ja, du kan købe lidt tid uden at miste de 15k
henrik_dk
henrik_dk Jan 23 '15

Blev også ringet op i går af Tesla og advaret om prisstigninger indenfor nogle få dage.

Det endte så med bestilling af et stk. P85D til levering i august :-).

kajakaj
kajakaj Jan 23 '15

Tillykke Henrik - du har noget at glæde dig til. Så ses vi nok på ved Graceland 

Maho
Maho Jan 23 '15
Tillykke til Jer nye ejere. Fin service fra Tesla med dette (salgsfremmende) opkald, pokker, det er jo op mod 50.000 man kan "spare" over natten!! -og vore andres biler sollidere sig med :-)
SimonHN
SimonHN Jan 23 '15
Selvfølig har det indflydelse på brugt prisen. Lige så vel som hvis der kommer afgift på bilen næste år.

Jeg tror ikke lige der kommer noget vildt nyt i nærmest fremtid der slår P85D med så meget. Det bliver helt sikkert ikke med en 1 sek reduktion i 0-100 tiden som det blev imod p85+
Kiefer
Kiefer Jan 23 '15

Simon: Jeg tror ikke en 2-3% prisstigning har den vilde indflydelse på brugtprisen.

/Martin

Claus8930
Claus8930 Jan 23 '15

Synes dog det er underligt at nogle har fået at vide at der kommer prisstigninger på 2% og andre er informeret om 5-7%. Sjovt de ikke synger samme sang :P

Claus8930
Claus8930 Jan 23 '15

Tror personligt næste gang der kommer til at ske noget stort på Model S området, så kommer de med en faceliftet udgave.

heinzemann
heinzemann Feb 2 '15

Jeg blev da lidt overrasket i dag, da jeg konstaterede at min 1 måned "gamle" TMS er steget mere end 3,8% siden jeg bestilte den i midten af november!

PBP
PBP Feb 2 '15
Læs nedenstående. Det kan forklare deres beskedne prisstigninger<br />
<br />
<br />
Global Equities analyst Trip Chowdhry weighed in on Tesla Motors (NASDAQ: TSLA) in a recent note to clients, saying the strong U.S. dollar is a benefit for the company.Chowdhry notes that 70% of Tesla's component suppliers, by cost, are international - and these components go into 100% of the cars. Meanwhile, 30% of Tesla's component suppliers, by cost, are domestic. Therefore the strong dollar reduces the cost of 70% of the components that go into Tesla Model
Forummets indlæg er redigeret af PBP Feb 2 '15
JF
JF Apr 24 '15

Rygte: DK priser stiger med 7% i weekenden. En pålidelig kilde blev ringet op af Tesla her til morgen og presset til at bestille nu. Ellers ville prisen stige ca. 7% hen over weekenden.

Man kan jo så diskuterer om det er pæn af Tesla at oplyse dette, eller om det er snedig amerikansk salgs-afpresning :-)

JesperM
JesperM Apr 24 '15
Har lige hørt det samme. Også fra pålidelig kilde som ikke kunne have bagtanker.
Makova06
Makova06 Apr 24 '15

Hvis det er sandt, så er jeg endnu mere glad for at jeg lige har bestilt :)

HH
HH Apr 24 '15

Mon ikke det passer. Jeg bestilte selv lige efter et lignende rygte i januar, hvor prisen steg over weekenden. Det er super fint at man ikke behøver andet, end at udfylde bestillingen, for at holde "før" prisen. Intet behov for at indbetale depositum eller noget. Så man kan jo bare springe fra hvis man ombestemmer sig eller prisstigningen ikke kommer, så man lige kan give det ekstra eftertanke.

God bestillingsaften! ;)

kr
kr Apr 24 '15
Kommer lige fra Tesla i Bredgade hvor de sagde det samme, så jeg har også lige trykket på knappen og har nu 14 dage til at bestemme mig endeligt for hvor meget ekstraudstyr jeg skal have med.
Stuckmann
Stuckmann Apr 24 '15

det er ikke helt rigtigt der SKAL også indbetales de 15.000kr i depositum før at du bliver låst til den nuværende pricebook. du har dog stadig 14 dage til at fortryde og/eller ændre.

har dette fra Kirstinehøj

Mikkel54321
Mikkel54321 Apr 24 '15

Mange tak for delingen af jeres inside viden.

Jeg har også lige bestilt en Model S og betalt de 15k i depositum.

Har gået med bestillings-tanker længe, men change for at "spare" 7% kunne jeg ikke lade gå forbi.

Sider: « 1 2 3 4 5 »